Gå til innhold

Hvordan lysne hårfarge?!??!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg hadde blondt hår, og ville farge det brunt/mørkebrunt. Har ikke så mye peiling på sånt, så kjøpte fargen «mellombrun», nr 4. men det ble kølsvart! Dette var permanent hårfarge.

Vil gjerne lysne det bittelitt, 1-2 toner holder! Vil slippe å bruke blekemiddel, siden håret mitt allerede er ganske skadet. Finnes det noen shampoer eller andre skånsomme midler man kan bruke for å fjerne/lysne litt av hårfargen?

Anonymkode: 9bea8...281

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har god erfaring med at head and shoulders shsmpoo vasker ut endel farge. 

Anonymkode: d4736...9b5

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan prøve blonderingsshampo først - på bare litt av håret et sted ingen ser. 

Hårfarge som lysner bleker jo på et vis, men ikke så sterkt som bleking. 

Hadde begynt med rådet over her først; sjampo som ikke er hårfargevennlig.

Om du etterhvert får oransje/gule toner av lysning kan du bruke fargekur/toning med askefarger. Spørs om det blir oransje eller gulaktig. Eller begge :P 

Anonymkode: 47496...6ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med all hårfarge man får kjøpt på butikken er at det lysner veldig fort, og jeg har bare vasket håret som vanlig. Head & shoulders er vel anbefalt for ekstra effekt. Ellers ville jeg sterkt fraråde deg å begynne å eksprimentere med enda mer hårfarge/bleking, det er fort gjort å ende opp med et helt annet resultat enn det man forventet (noe du nå har en erfaring med...) og plutselig må du punge ut flere tusen for å få det ordnet opp hos profesjonelle..  

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håret kommer til å bli ganske skadet bare av å lysne det... og det kan fort ende opp med varme toner, eller rød/oransje skjær.

Vil abefale deg og vente litt :) etter et par vask så lysner hårfargen 

Anonymkode: 060bf...f63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøved avfarging før å få ut fargen? Om du Googler avfarging får du både kjøpe shampoe og heime laget løsninger. 

Anonymkode: a6174...0ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 år senere...

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 15.1.2021 den 21.18):

Hei! Jeg hadde blondt hår, og ville farge det brunt/mørkebrunt. Har ikke så mye peiling på sånt, så kjøpte fargen «mellombrun», nr 4. men det ble kølsvart! Dette var permanent hårfarge.

Vil gjerne lysne det bittelitt, 1-2 toner holder! Vil slippe å bruke blekemiddel, siden håret mitt allerede er ganske skadet. Finnes det noen shampoer eller andre skånsomme midler man kan bruke for å fjerne/lysne litt av hårfargen?

Anonymkode: 9bea8...281

Hvordan er kvaliteten på håret? Jeg gikk på samme tabbe, og jeg gikk til frisøren for å ordne opp i det. Frisøren klarte og stripe det litt lysere. Veldig fornøyd! Tror det er verdt det for din del og 😊

Anonymkode: 89023...293

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvordan er kvaliteten på håret? Jeg gikk på samme tabbe, og jeg gikk til frisøren for å ordne opp i det. Frisøren klarte og stripe det litt lysere. Veldig fornøyd! Tror det er verdt det for din del og 😊

Anonymkode: 89023...293

Håret har vel vokst ut nå, etter fire år.

Anonymkode: 524be...ff2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...