AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #1 Skrevet 15. januar 2021 Jeg får en annen persons post i min postkasse. Har snakket med en nabo og han sier at jeg skal kaste posten, men det har jeg ikke samvittighet til. Jeg har funnet at det er en rød postkasse i nærheten, og tenker å levere all posten der framover. Hva skriver dere på "posten" slik at den ikke havner på postkassen min igjen? Anonymkode: 7e6cf...2ce
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #2 Skrevet 15. januar 2021 Krysser over "til" og sender i retur. Anonymkode: 6adc1...c40
Muskath Skrevet 15. januar 2021 #3 Skrevet 15. januar 2021 Kan du ikke bare skrive «ukjent adresse». Eller bare «ukjent». 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #4 Skrevet 15. januar 2021 Jeg krysset av brevet, men den havnet i min postkasse igjen. Har posten noen regler for dette? Kan jeg f.eks. skrive "retur"? Anonymkode: 7e6cf...2ce 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #5 Skrevet 15. januar 2021 Skriv ukjent, eller ukjent adresse, og pass på å klusse over strekkoden på brevet også. (Nederst til høyre) Hvis ikke, sorteres den etter strekkode igjen i maskin. Anonymkode: c1766...fee
Gjest Føsleguri Skrevet 15. januar 2021 #6 Skrevet 15. januar 2021 (endret) Hva står på brevene? Er det din adresse, men vedkommende bor ikke der? Eller er det en annen adresse, men havnet feil i din postkasse? I første tilfelle ville jeg sendt brevet i retur. I det andre tilfelle ville jeg markert adressen med gult for å utheve riktig adresse. Endret 15. januar 2021 av Føsleguri
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #7 Skrevet 15. januar 2021 Føsleguri skrev (12 minutter siden): Hva står på brevene? Er det din adresse, men vedkommende bor ikke der? Eller er det en annen adresse, men havnet i feil i din postkasse? I første tilfelle ville jeg sendt brevet i retur. I det andre tilfelle ville jeg markert adressen med gult for å utheve riktig adresse. Hva hadde du skrevet på brevene da? Return og krysset over adressene Anonymkode: 7e6cf...2ce
Gjest Føsleguri Skrevet 15. januar 2021 #8 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva hadde du skrevet på brevene da? Return og krysset over adressene Anonymkode: 7e6cf...2ce På de med feil adresse ville jeg krysset over adressen og skrevet RETUR med store bokstaver.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #9 Skrevet 15. januar 2021 Føsleguri skrev (1 minutt siden): På de med feil adresse ville jeg krysset over adressen og skrevet RETUR med store bokstaver. Tusen takk 🙂 Anonymkode: 7e6cf...2ce
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #10 Skrevet 15. januar 2021 Du kan sende en e-post til postens kundeservice og gi beskjed om at du får noen andres post. Anonymkode: f886b...979
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #11 Skrevet 15. januar 2021 Jeg får masse feil post, jeg pleier bare å levere det til posten. Anonymkode: 1e11f...77f
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #12 Skrevet 16. januar 2021 Skriv "UKJENT ADRESSAT" og send i retur, i tillegg skriver du en lapp "vennligst ikke legg post til Ola Nordmann i denne postkasse da vedkommende IKKE bor her" og henger i lokket på postkassen din f.eks! Om du vet når på dagen postbudet kommer kan du også ta en vennlig prat med budet om problemet😊 Jeg hadde samme problemet på en adresse jeg leide, der kom det brev fra politiet til en tidligere leietaker. Men uansett hvor mange ganger jeg sendte brev i retur kom det nye. Siden politiet var avsender og brevene som regel tykke regnet jeg med at det var noe alvorlig, så da trappet jeg til slutt opp på politistasjonen og forlangte at de ordnet opp i det, etter det kom det ikke et eneste brev til fyren i min postkasse mer! Anonymkode: c29cf...552
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #13 Skrevet 16. januar 2021 Du krysser over stripefeltet nede på konvolutten (om brevet har det, normalt sett en oransj farge), skriver "feil adresse", og legger i den røde postkassa ja. Da må posten undersøke og sortere igjen. Krysser du ikke over stripefeltet kan den bli sortert automatisk og komme tilbake. Det er forøvrig ulovlig å kaste andre personers post Anonymkode: 28ed3...d8b
Million Skrevet 16. januar 2021 #14 Skrevet 16. januar 2021 Når det har skjedd meg, har jeg tatt en rød tusj og tegnet et kryss over navn og adressefeltvinduet, og så skrevet "retur til avsender, personen bor ikke på denne adressen" ved siden av. Så har jeg puttet den i en vanlig rød postkasse ute, tatt det med meg når jeg likevel skal i butikken eller noe sånt og går forbi postkasse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå