Gjest Acer Skrevet 15. januar 2021 #1 Skrevet 15. januar 2021 (endret) Hadde sex / samleie med partneren idagmorges, men intrs for sex saman med henne er avtagende ettersom eg føler det er liten deltagelse. Hun tar aldri initiativet , og hun ligger der mer eller mindre som eit slakt utan å vera delaktig Ja, skulle ikkje forundre om mange her trekker konkulsjonen umiddelbart om at feilen ligger hos meg. Hadde ofte sett på det som en gavepakke om dama tok initiativet, og var delaktig , og selv tok ansvar for sin egen orgasme. Undres på om manglende aktivisering skyldes manglende intrs. for sex, hun ønskerkanskje ikkje å meddel det for dermed å skåne meg for skuffelse. Hun er dama som ikkje alltid har så lett for å sette ord på sine følelser av ein eller annen grunn Endret 15. januar 2021 av Skybe
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #2 Skrevet 15. januar 2021 Hvor lenge har dere vært sammen, og hvordan var sexlivet i starten ? Var hun mere aktiv da? Anonymkode: 4a461...9cd
Gjest Acer Skrevet 15. januar 2021 #3 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvor lenge har dere vært sammen, og hvordan var sexlivet i starten ? Var hun mere aktiv da? Anonymkode: 4a461...9cd Har vert saman drøyt 30 år, sexlivet har ikkje endret seg stort . Ingen av oss har hatt andre sexpartnere. Tidligere kunne eg stimulere henne til orgasme "før" og "under" samleie, men ikkje nå lenger
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #4 Skrevet 15. januar 2021 Skybe skrev (5 minutter siden): Har vert saman drøyt 30 år, sexlivet har ikkje endret seg stort . Ingen av oss har hatt andre sexpartnere. Tidligere kunne eg stimulere henne til orgasme "før" og "under" samleie, men ikkje nå lenger Etter 30 år så er det jo absolutt mulig at spenningen og variasjonen har uteblitt , og sexen går liksom på repeat? De fleste vet at å avvise partneren seksuelt kan sette forholdet i alvorlig fare . Konflikter og sjansen for utroskap øker. Er det noen måte dere kan søke sammen og finne tid og mulighet for å gjøre noe sammen som kan øke på trivselen og følelsen av å bli sett og at rutinene blir brutt. Det kan være lurt å unngå å legge opp til at en ikke forventer sex direkte etter en fin dag/helg sammen. Finn på noe nytt og avslappende ! Anonymkode: 4a461...9cd
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #5 Skrevet 15. januar 2021 Spør om hun kan ta mer initiativ når hun vil ha sex da, vel. Anonymkode: 897cf...069
Gjest Acer Skrevet 15. januar 2021 #6 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Etter 30 år så er det jo absolutt mulig at spenningen og variasjonen har uteblitt , og sexen går liksom på repeat? De fleste vet at å avvise partneren seksuelt kan sette forholdet i alvorlig fare . Konflikter og sjansen for utroskap øker. Er det noen måte dere kan søke sammen og finne tid og mulighet for å gjøre noe sammen som kan øke på trivselen og følelsen av å bli sett og at rutinene blir brutt. Det kan være lurt å unngå å legge opp til at en ikke forventer sex direkte etter en fin dag/helg sammen. Finn på noe nytt og avslappende ! Anonymkode: 4a461...9cd Vi utfyller hverandre rimleg greitt på dei fleste områder du her nevner. Det eg har lagt mest vekt på hos partneren er at hun er snill, og samvittighets full. Har sjelden blitt avvist, men savnet initiativ, og mer deltagelse. Hun hevdet at hun føler seg horete /lett på tråden om hun tar initiativet, og hun er av dem som aldri skal snakke om sex. En konsekvens av hennes holdninger er at vi har glidd ifra hverandre sexuelt. Har saktens hatt muligheter for utroskap, og hatt forstillinger om sex med andre som har vist større åpenhet omkring sex. Ja, sjansen for utroskap kan ofte vera overhengende å ukontrollert når ein føler noe vesentlig mangler.
Fioljenta Skrevet 15. januar 2021 #7 Skrevet 15. januar 2021 Skybe skrev (1 time siden): Vi utfyller hverandre rimleg greitt på dei fleste områder du her nevner. Det eg har lagt mest vekt på hos partneren er at hun er snill, og samvittighets full. Har sjelden blitt avvist, men savnet initiativ, og mer deltagelse. Hun hevdet at hun føler seg horete /lett på tråden om hun tar initiativet, og hun er av dem som aldri skal snakke om sex. En konsekvens av hennes holdninger er at vi har glidd ifra hverandre sexuelt. Har saktens hatt muligheter for utroskap, og hatt forstillinger om sex med andre som har vist større åpenhet omkring sex. Ja, sjansen for utroskap kan ofte vera overhengende å ukontrollert når ein føler noe vesentlig mangler. De første årene var jeg mer som henne. Jeg synes det var flaut å ha lyst på sex, så jeg undertrykket det. Det var greit at han tok initiativ, men jeg syntes det var vanskelig å ta initiativ selv. Jeg slet rett og slett med å akseptere den delen av meg. Jeg vet ikke helt hva som var vendepunktet for meg. Jeg tror at jeg gradvis begynte å akseptere hele meg. Mine meninger og mine lyster er også viktige (wow, denne setningen kunne jeg faktisk ikke skrevet for noen år siden - det kjente jeg nå). Du skriver at hun er snill og samvittighetsfull. Kanskje hun også er vokst opp i en tradisjon der hun skulle prøve å please alle andre. Og at hun selv ikke var så viktig? Hvis det er viktig, så kan det kanskje hjelpe at du behandler henne som om hun er viktig. At hennes meninger, teller. At det hun har lyst til, teller. Ikke bare på soverommet, men ellers også. Det kan også tenkes at dere trenger hjelp. Kanskje en samlivsterapeut eller en sexolog? Bare for å få hjula litt i gang igjen?
Gjest Acer Skrevet 15. januar 2021 #8 Skrevet 15. januar 2021 Fioljenta skrev (25 minutter siden): De første årene var jeg mer som henne. Jeg synes det var flaut å ha lyst på sex, så jeg undertrykket det. Det var greit at han tok initiativ, men jeg syntes det var vanskelig å ta initiativ selv. Jeg slet rett og slett med å akseptere den delen av meg. Jeg vet ikke helt hva som var vendepunktet for meg. Jeg tror at jeg gradvis begynte å akseptere hele meg. Mine meninger og mine lyster er også viktige (wow, denne setningen kunne jeg faktisk ikke skrevet for noen år siden - det kjente jeg nå). Du skriver at hun er snill og samvittighetsfull. Kanskje hun også er vokst opp i en tradisjon der hun skulle prøve å please alle andre. Og at hun selv ikke var så viktig? Hvis det er viktig, så kan det kanskje hjelpe at du behandler henne som om hun er viktig. At hennes meninger, teller. At det hun har lyst til, teller. Ikke bare på soverommet, men ellers også. Det kan også tenkes at dere trenger hjelp. Kanskje en samlivsterapeut eller en sexolog? Bare for å få hjula litt i gang igjen? Du hadde lyst på sex ,men samtidig synes du det var flaut å vise at du hadde eit lystbehov for sex.? Du forventet kanskje at han tok uansett initativet og derfor holdt du deg passiv. ? Har du da noen formeninger om hva som var årsaken til endringen ? Kan det settes i samanheng med endringer i utseende, lysten bare rett og slett kom tilbake utan å kunne forklare ? Har ikkje greidd å identifisere meg med hennes sexuelle fantasier, og følelser knyttet til sex, og har derfor mer eller mindre gjitt opp. Burde ikkje vera noen grunn til å tvile på om at hun kanskje føler seg usett, sidan hun har ein ektefelle som har lagt vekt på hennes omsorg, ikkje sett på henne som viktig. Det å verdisette hverandres innsats er eindel av forutsetning for eit langvaring forhold.
Fioljenta Skrevet 15. januar 2021 #9 Skrevet 15. januar 2021 Skybe skrev (42 minutter siden): Du hadde lyst på sex ,men samtidig synes du det var flaut å vise at du hadde eit lystbehov for sex.? Du forventet kanskje at han tok uansett initativet og derfor holdt du deg passiv. ? Har du da noen formeninger om hva som var årsaken til endringen ? Kan det settes i samanheng med endringer i utseende, lysten bare rett og slett kom tilbake utan å kunne forklare ? Har ikkje greidd å identifisere meg med hennes sexuelle fantasier, og følelser knyttet til sex, og har derfor mer eller mindre gjitt opp. Burde ikkje vera noen grunn til å tvile på om at hun kanskje føler seg usett, sidan hun har ein ektefelle som har lagt vekt på hennes omsorg, ikkje sett på henne som viktig. Det å verdisette hverandres innsats er eindel av forutsetning for eit langvaring forhold. Ja, jeg hadde lyst, men det var flaut å vise. Og jeg forventet/håpet at han tok initiativ. Men usikker på årsaken til endringen. Utseendet var som før (eller... egentlig var jeg nok finere før). Lysten var dere hele tiden. Men tror endringen skjedde i hodet mitt. Jeg bestemte meg for å akseptere hele meg (inkludert lysten) og lærte å se på meg selv som viktig. Jeg hadde ingen grunn til å ikke se meg selv som viktig, men gjorde det likevel. Jeg følte meg aldri god nok. Selv om han sa jeg var flott og flink og sånt. Hvorfor jeg bestemte meg for en endring, vet jeg ikke helt. Jeg tror at jeg først innså at jeg ønsket en endring og deretter tok miniputt steg. Husker jeg var veldig sårbar i starten. At jeg spurte om han var sliten (mtp. om vi kanskje kunne elske), så jeg på som å ta initiativ, selv om jeg ikke sa noe til ham om at jeg vurderte sex. Og sa han at han var sliten, følte jeg meg nesten avvist. Altså, jeg vet det høres teit ut. Men det var sånn jeg begynte å «ta initiativ». 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #10 Skrevet 15. januar 2021 Skybe skrev (4 timer siden): Har vert saman drøyt 30 år, sexlivet har ikkje endret seg stort . Ingen av oss har hatt andre sexpartnere. Tidligere kunne eg stimulere henne til orgasme "før" og "under" samleie, men ikkje nå lenger Ingen damer får orgasme under samleie!! Slutt å spre løgn Anonymkode: 772ca...e9f
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #11 Skrevet 16. januar 2021 Jeg var som henne før. Jeg har alltid vært sjenert, og sex har ikke vært snakket om åpent i hjemmet mitt der jeg vokste opp. Jeg følte lyst, men alltid han som tok initiativet. Turte aldri la han se meg ordentlig. Da han kommenterte det ble jeg lei meg for jeg klarte ikke endre meg. Jeg fant min måte å komme på med han, og han elsket å oppleve meg komme flere ganger før han. Prøv å gi masse komplimenter, trygghet. Legg det på deg, men samtidig si du ønsker endring. Noen ganger må en krise til i forholdet før det skjer en endring. Ellers blir alt en vane. Lykke til! Anonymkode: 72dd2...89e 1
Hr. Aktiv Skrevet 16. januar 2021 #12 Skrevet 16. januar 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ingen damer får orgasme under samleie!! Slutt å spre løgn Anonymkode: 772ca...e9f Denne tråden var fin inntil du kom dette oppgulpet. Jo noen får orgasme ved samleie. Flere av damene jeg har hengt med har fått det.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #13 Skrevet 16. januar 2021 Jeg så noen nevne et sitat her på forumet som har fullstendig satt seg fast hos meg, for det er så sant: "Forspillet starter når forrige samleie slutter, og det varer helt til neste runde!" (Oversatt fra engelsk) Les det flere ganger så du er sikker på at det går inn. For en kvinne er oppbyggingen av spenning ekstremt viktig, og jo lengre tid siden du virkelig følte deg kåt på partner, JO LENGRE TID TAR DENNE OPPBYGGINGEN. Og, ennå viktigere er det at du starter med å gi henne mer oppmerksomhet i hverdagen som ikke leder til forventning om sex. Grip tak i henne og kyss henne lidenskapelig når hun ikke forventer det, for så å smile forsiktig og si at hun ser nydelig ut før du går videre til hva enn du holdt på med. Stryk henne ømt over kinnet en annen dag mens du sier at du elsker henne, før du går videre til å holde på med noe helt annet, uten henne. Gi henne små smuler av lidenskapelig omsorg og legg bort all utålmodighet! Bruk et par måneder på dette, og tro meg, det vil gjøre underverker! Og når dere har sex, gi henne komplimenter på kroppen hennes og vis at du ikke får nok av henne. Jeg er sikker på at det kan vekke noe i henne. Hvis ikke dette funker etter at du følger rådene mine til punkt og prikke uten å rushe det, er det nok kanskje lite håp.. Anonymkode: 7c65e...585 1
Gjest Acer Skrevet 16. januar 2021 #14 Skrevet 16. januar 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg var som henne før. Jeg har alltid vært sjenert, og sex har ikke vært snakket om åpent i hjemmet mitt der jeg vokste opp. Jeg følte lyst, men alltid han som tok initiativet. Turte aldri la han se meg ordentlig. Da han kommenterte det ble jeg lei meg for jeg klarte ikke endre meg. Jeg fant min måte å komme på med han, og han elsket å oppleve meg komme flere ganger før han. Prøv å gi masse komplimenter, trygghet. Legg det på deg, men samtidig si du ønsker endring. Noen ganger må en krise til i forholdet før det skjer en endring. Ellers blir alt en vane. Lykke til! Anonymkode: 72dd2...89e Vil ikkje betegne dette som noen krise. Sex var aldri tema hverken i min familie eller hennes familie. Hun har tydelegvis vert sjenert å vegret seg å vise seg naken sidan eg aldri har sett henne netto i adams drakt. Ein kjekk jente som hadde en omsorgsfull mor, men en far som etterhvert vart alkoholiker og ikkje brydde seg stort om barna. Hun hadde en bror som etterhvert fekk store psykiske problem,og omsider tok livet av seg. Har hatt en misstanke om at det er noen kompliserte underliggende psykologiske årsaker som eg ikkje kan identifisere med meg, og har derfor aldri forsøkt å legge sexpress på henne.
Gjest Acer Skrevet 16. januar 2021 #15 Skrevet 16. januar 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg så noen nevne et sitat her på forumet som har fullstendig satt seg fast hos meg, for det er så sant: "Forspillet starter når forrige samleie slutter, og det varer helt til neste runde!" (Oversatt fra engelsk) Les det flere ganger så du er sikker på at det går inn. For en kvinne er oppbyggingen av spenning ekstremt viktig, og jo lengre tid siden du virkelig følte deg kåt på partner, JO LENGRE TID TAR DENNE OPPBYGGINGEN. Og, ennå viktigere er det at du starter med å gi henne mer oppmerksomhet i hverdagen som ikke leder til forventning om sex. Grip tak i henne og kyss henne lidenskapelig når hun ikke forventer det, for så å smile forsiktig og si at hun ser nydelig ut før du går videre til hva enn du holdt på med. Stryk henne ømt over kinnet en annen dag mens du sier at du elsker henne, før du går videre til å holde på med noe helt annet, uten henne. Gi henne små smuler av lidenskapelig omsorg og legg bort all utålmodighet! Bruk et par måneder på dette, og tro meg, det vil gjøre underverker! Og når dere har sex, gi henne komplimenter på kroppen hennes og vis at du ikke får nok av henne. Jeg er sikker på at det kan vekke noe i henne. Hvis ikke dette funker etter at du følger rådene mine til punkt og prikke uten å rushe det, er det nok kanskje lite håp.. Anonymkode: 7c65e...585 De senere årene er fokuset mitt blitt adskillig mer rettet mot fortiden, og oppveksten når ein møter utfordringer voksenalder. Når ein blir utsatt for eit trafikkuhell så er det "FØR SITUASJONEN" som er avgjørende for skyldforholde. Tidligere var det heilt uvanleg å vise medfølelse igjennom klemmer , og stryke hverandre på kinnet når ein møter en krise,begravelse, men idag er dette blitt nokså vanleg "før" pandemien. Kanskje var pandemien som de opplevde 1918-1920 som førte til at folk var reservert for å gji klemmer før. Barndomsårene, og oppvekstårene har langt større innflytelse på hvordan vi former livene våre inn i voksenalderen en de fleste tror. Kjærligheten kan formidles igjennom ord, holdninger-og handlinger. Det er ofte stor skilnad på menn og kvinners syn på hvordan kjærlighet skal formidles. Kvinner er mer avhengi av tilbakemeldinger i form av ros, komplimenter en menn, og kvinner er flinkere å snakke om følelser seg imellom en menn.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #16 Skrevet 16. januar 2021 1 hour ago, Skybe said: De senere årene er fokuset mitt blitt adskillig mer rettet mot fortiden, og oppveksten når ein møter utfordringer voksenalder. Når ein blir utsatt for eit trafikkuhell så er det "FØR SITUASJONEN" som er avgjørende for skyldforholde. Tidligere var det heilt uvanleg å vise medfølelse igjennom klemmer , og stryke hverandre på kinnet når ein møter en krise,begravelse, men idag er dette blitt nokså vanleg "før" pandemien. Kanskje var pandemien som de opplevde 1918-1920 som førte til at folk var reservert for å gji klemmer før. Barndomsårene, og oppvekstårene har langt større innflytelse på hvordan vi former livene våre inn i voksenalderen en de fleste tror. Kjærligheten kan formidles igjennom ord, holdninger-og handlinger. Det er ofte stor skilnad på menn og kvinners syn på hvordan kjærlighet skal formidles. Kvinner er mer avhengi av tilbakemeldinger i form av ros, komplimenter en menn, og kvinner er flinkere å snakke om følelser seg imellom en menn. Mener du med dette at de rådene jeg skrev til deg ikke er relevante? Anonymkode: 7c65e...585
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #17 Skrevet 16. januar 2021 Det kan være flere grunner også hormonelle -man får endringer i hormonsystemet etterhvert som man eldes og damer har en tendens til å få nedsatt sexlyst etter som årene går - uten at det har noe deg som mann å gjøre. Når man da sliter med lyst pga medisinske årsaker så gjør jo ikke det saken bedre om man har lav libido i utgangspunktet. Ikke alle som er like glad i sex og da er det vanskelig å gi seg hen. Hun kjenner sikkert også på det at hun ikke lenger klarer å få orgasme sammen med deg. Blir jo ett stressmoment for henne det også. Anonymkode: 54e90...246
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå