AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #1 Skrevet 15. januar 2021 Jeg er i uke 32. Har i de siste dagene hatt noe som kan minne om rier eller sterke menssmerter. Magen blir skikkelig hard i tillegg, selv om jeg er lite aktiv. Dette kommer takvis, rundt 30 minutter i mellom og varer i et minutt. Føler det er altfor tidlig til fødsel, men begynner å lure når det er såpass intenst og vedvarende. Har ennå ikke hatt blødning, men har fått noe som ligner på slimproppen. Kan det være fødsel på gang eller er det kun normal modning? Kvier meg for å ringe føden da jeg føler at jeg ikke blir tatt seriøst der, og sist jeg snakket med dem (i uke 25) var det ei ufordragelig dame som svarte. Jeg er førstegangsfødende. Anonymkode: 9b627...e1e
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #2 Skrevet 15. januar 2021 Du må ringe føden og be de sjekke deg. Anonymkode: ef377...42e 3
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #3 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du må ringe føden og be de sjekke deg. Anonymkode: ef377...42e Har snakket med føden, de vil ikke ha meg inn på sjekk. Anonymkode: 9b627...e1e
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #4 Skrevet 15. januar 2021 For meg høres det ut som mine kynnere er og har vært. Hva da føden? Anonymkode: 1c020...494
lolady Skrevet 15. januar 2021 #5 Skrevet 15. januar 2021 Helt sikkert kynnere du har😊 Jeg også hadfr velsig sterke kynnere fra rundt uke 30 frem til jeg fødte til termin😅 Når fødsel da først var i gang merket jeg det ikke og hadde 4 cm når jeg ble sjekket, og jeg var sikker på at ingenting var i gang😂
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #6 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er i uke 32. Har i de siste dagene hatt noe som kan minne om rier eller sterke menssmerter. Magen blir skikkelig hard i tillegg, selv om jeg er lite aktiv. Dette kommer takvis, rundt 30 minutter i mellom og varer i et minutt. Føler det er altfor tidlig til fødsel, men begynner å lure når det er såpass intenst og vedvarende. Har ennå ikke hatt blødning, men har fått noe som ligner på slimproppen. Kan det være fødsel på gang eller er det kun normal modning? Kvier meg for å ringe føden da jeg føler at jeg ikke blir tatt seriøst der, og sist jeg snakket med dem (i uke 25) var det ei ufordragelig dame som svarte. Jeg er førstegangsfødende. Anonymkode: 9b627...e1e Hvis det ikke går over når du sitter i ro.. Har du prøvd på det, prøv på det. De sier at hvis det går over når du setter deg ned i ro så er det kynnere. Rier kjente jeg i magen, i korsryggen, i skambeinet, i skjelettet rundt skjedeåpningen og oppå lårene. Anonymkode: f6fc5...2fa
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #7 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har snakket med føden, de vil ikke ha meg inn på sjekk. Anonymkode: 9b627...e1e Vel da ville jeg ringt igjen og insistert. De skal ta det alvorlig og du er bare i uke 32, hvilket betyr at du risikerer føde prematurt. Da bør de forsøke å stoppe riene. Dette kan være kynnere/rier som påvirker livmorhalsen. Det er ikke alle som får blødning når fødsel er i gang, heller ikke at slimproppen går. Jeg hadde en fødsel som startet slik du beskriver, men var heldigvis til termin. Anonymkode: ef377...42e 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #8 Skrevet 15. januar 2021 Hvis du har ringt føden i uke 25 og nå er i uke 32 kan du ringe en gang til for å høre hva de har å si. Det er derfor de er der. Hvis det oppleves utrygt for deg er det best med en sjekk for å berolige deg. Eventuelt kan du be om time hos jordmor for en prat og sjekk. Jeg hadde selv veldig vondt av og på i flere uker før fødsel. Det var helt normalt Anonymkode: 36011...b2a 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #9 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis det ikke går over når du sitter i ro.. Har du prøvd på det, prøv på det. De sier at hvis det går over når du setter deg ned i ro så er det kynnere. Rier kjente jeg i magen, i korsryggen, i skambeinet, i skjelettet rundt skjedeåpningen og oppå lårene. Anonymkode: f6fc5...2fa Det går ikke over når jeg sitter i ro. Anonymkode: 9b627...e1e
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #10 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vel da ville jeg ringt igjen og insistert. De skal ta det alvorlig og du er bare i uke 32, hvilket betyr at du risikerer føde prematurt. Da bør de forsøke å stoppe riene. Dette kan være kynnere/rier som påvirker livmorhalsen. Det er ikke alle som får blødning når fødsel er i gang, heller ikke at slimproppen går. Jeg hadde en fødsel som startet slik du beskriver, men var heldigvis til termin. Anonymkode: ef377...42e Ja her måtte de klippe hull på fostersekken på de to første og ta vannet. På siste klippet de ikke og da endte det med at hele ungen kom ut med inntakt fostersekk ❤️ (noe som skjer hver 100.000 fødsel ca sier de). Så å se etter slimpropper, blod og vann det er ikke alltid sånn det fungerer nei. Men her har jeg veldig sterk livmorhals så sterk at ved mine missed abortions så ville livmor ikke slippe det ut og jeg måtte senere på utskrapinger. Anonymkode: f6fc5...2fa
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #11 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det går ikke over når jeg sitter i ro. Anonymkode: 9b627...e1e Mine kynnere går heller ikke over når jeg er i ro, og de kommer mens jeg er i ro. Har du tatt Paracet og en varm dusj/bad? Forsøk det, og om det fremdeles ikke har gitt seg ville jeg ringt føden igjen, og sagt at du nå har gjort det. Anonymkode: 1c020...494 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #12 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det går ikke over når jeg sitter i ro. Anonymkode: 9b627...e1e Da ringer du igjen. Noen ganger må man stå litt på, ikke vær redd for det. Begge gangene jeg var i fødsel og ringe inn fikk jeg beskjed om å "vente hjemme", men fikk komme da jeg insisterte. Og begge barna født ganske kort tid etter ankomst på sykehuset. Men altså, at du er i uke 32 skal både du og sykehuset ta litt alvorlig. For all del, det trenger ikke være fødsel på gang, men dette er ganske vanskelig å bedømme selv. Men ut i fra det du beskriver kan dette være begynnelsen på noe og i uke 32 bør man ikke bare se det an slik man kunne gjort nærmere termin. Mine kynnere var definitivt rier (selv om føden mente noe annet da jeg ringte). Anonymkode: ef377...42e 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #13 Skrevet 15. januar 2021 For meg kjentes kynnere og rier ikke likt ut. Kynnerene kunne komme når jeg var i ro, var som om hele magen strammet seg, men ikke direkte vondt. Når jeg fikk rier var jeg ikke i tvil, var en helt annen smerte jeg aldri hadde kjent før. Anonymkode: 536c2...898
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #14 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): For meg kjentes kynnere og rier ikke likt ut. Kynnerene kunne komme når jeg var i ro, var som om hele magen strammet seg, men ikke direkte vondt. Når jeg fikk rier var jeg ikke i tvil, var en helt annen smerte jeg aldri hadde kjent før. Anonymkode: 536c2...898 Samme her ☝🏼 Anonymkode: 651c3...ae6
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #15 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): For meg kjentes kynnere og rier ikke likt ut. Kynnerene kunne komme når jeg var i ro, var som om hele magen strammet seg, men ikke direkte vondt. Når jeg fikk rier var jeg ikke i tvil, var en helt annen smerte jeg aldri hadde kjent før. Anonymkode: 536c2...898 Det som er vanskelig er at det kan være så forskjellig. Med første kjente jeg tydelig og tydelig forskjell da riene begynte og det som hadde vært kynnere tidligere i svangerskapet. Mens med andre rakk jeg så vidt føden fordi jeg trodde jeg gikk hjemme med litt vonde kynnere 😅 ikke var de regelmessige heller. Jeg satt og ventet på skikkelige rier, som jeg hadde kjent forrige gang. Anonymkode: ef377...42e
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #16 Skrevet 16. januar 2021 Var nok bare kynnere. Har ikke kjent noen i dag og det dabbet av løpet av gårsdagen. Forhåpentligvis holder guttungen seg inni der fram til minst uke 37. Anonymkode: 9b627...e1e
Nerine_ Skrevet 16. januar 2021 #17 Skrevet 16. januar 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hvis det ikke går over når du sitter i ro.. Har du prøvd på det, prøv på det. De sier at hvis det går over når du setter deg ned i ro så er det kynnere. Rier kjente jeg i magen, i korsryggen, i skambeinet, i skjelettet rundt skjedeåpningen og oppå lårene. Anonymkode: f6fc5...2fa Kynnere går nødvendigvis ikke over når man sitter i ro. Har hatt kynnere i alle mine svangerskap, uavhengig av aktivitet eller hvile.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå