AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #1 Skrevet 15. januar 2021 Jeg har ei to år gammel jente (26 mnd for å være konkret) som er småspist i perioder. Som nå kan hun spise 2 brødskiver til frokost, kanskje en liten lunsj som f.eks en fiskekake og har ikke matlyst igjen før middag kl.16 og da spiser hun godt, men utover det er hun lite interessert i mat. Bør jeg være bekymret? Hun er frisk og rask og har fulgt kurven sin hele veien fra hun var baby, men må bare høre med dere andre erfarne foreldre om hva dere tenker om måltidene❤️ Bør jeg prøve å få i henne mere mat? Anonymkode: 51fdb...511
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #2 Skrevet 15. januar 2021 Om hun er frisk og rask, samt følger vektkurven, så sier det seg selv at maten er i balanse. 2 brødskiver til frokost er det jeg med BMI på langt over ok, spiser. Anonymkode: 109f0...930 3
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #3 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Om hun er frisk og rask, samt følger vektkurven, så sier det seg selv at maten er i balanse. 2 brødskiver til frokost er det jeg med BMI på langt over ok, spiser. Anonymkode: 109f0...930 Takk for svar❤️ Anonymkode: 51fdb...511
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #4 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har ei to år gammel jente (26 mnd for å være konkret) som er småspist i perioder. Som nå kan hun spise 2 brødskiver til frokost, kanskje en liten lunsj som f.eks en fiskekake og har ikke matlyst igjen før middag kl.16 og da spiser hun godt, men utover det er hun lite interessert i mat. Bør jeg være bekymret? Hun er frisk og rask og har fulgt kurven sin hele veien fra hun var baby, men må bare høre med dere andre erfarne foreldre om hva dere tenker om måltidene❤️ Bør jeg prøve å få i henne mere mat? Anonymkode: 51fdb...511 Denne mengden høres helt flott ut spør du meg! Helt enig i det personen over her sier 🙂 Anonymkode: d3054...b6a 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #5 Skrevet 15. januar 2021 Hun spiser veeeeeldig mye mer enn det to åringen min(27mnd for å være korrekt) har spist de siste to mnd. Før mindre hun kanskje dobbelt så mye som det du skriver men nå spiser hun kjempe lite... er ikke bekymret for hun er aktiv og glad og fornøyd tenker det varierer i perioder. (som baby lå hun alltid på nederste vekstkurve og fra 15mnd kontrollen og på to års kontrollen lå hun plutselig på øverste så hun har virkelig hatt ett vekst hopp iløpet av sommeren) Anonymkode: a72cd...7a4 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #6 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har ei to år gammel jente (26 mnd for å være konkret) som er småspist i perioder. Som nå kan hun spise 2 brødskiver til frokost, kanskje en liten lunsj som f.eks en fiskekake og har ikke matlyst igjen før middag kl.16 og da spiser hun godt, men utover det er hun lite interessert i mat. Bør jeg være bekymret? Hun er frisk og rask og har fulgt kurven sin hele veien fra hun var baby, men må bare høre med dere andre erfarne foreldre om hva dere tenker om måltidene❤️ Bør jeg prøve å få i henne mere mat? Anonymkode: 51fdb...511 Nei, jeg syns ikke du bør være bekymret eller styre noe med dette. Fortsett å tilby henne god og sunn mat. Anonymkode: 4008d...095 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #7 Skrevet 15. januar 2021 Datteren min er to år og får skryt for hvor mye mat hun spiser, og hun har aldri spist to skiver på en gang. Jeg ville ikke bekymret meg, det høres helt normalt ut Anonymkode: 84b53...8ba
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #8 Skrevet 15. januar 2021 Hun spiser ca det samme som 8 åringen min, og mer enn 6 åringen min. Syns hun spiser godt jeg😅 Anonymkode: 0dd4a...ecb
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #9 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hun spiser ca det samme som 8 åringen min, og mer enn 6 åringen min. Syns hun spiser godt jeg😅 Anonymkode: 0dd4a...ecb Hehe, jo takk Hun er ei lita jente mtp størrelse og vekt (miderste kurve) er sikkert derfor jeg føler at det er litt lite❤️ Anonymkode: 51fdb...511
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #10 Skrevet 15. januar 2021 Min er et par mnd yngre enn din, men synes det høres ut som om datteren din spiser godt 🙂 han her har aldri spist to brødskiver, far og jeg ga oss ende over den ene gangen han spiste 1,5 😅 At de er friske og raske, og følger egen kurve er det viktige 👍 Anonymkode: 6e4dc...850
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå