AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #1 Del Skrevet 15. januar 2021 Hei, jeg har et barn som skal begynne i første klasse. Hvordan pleier det å være i gymtimene når de er så små? Har de med skifteklær og dusjer eller begynner de med det etterhvert? Anonymkode: 5aaf5...1be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 15. januar 2021 #2 Del Skrevet 15. januar 2021 Det har ingen av mine gjort. De har begynt med det rundt tredje klasse om ikke jeg husker feil🙂 men det kan godt være at det er forskjellig praksis fra skole til skole. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #3 Del Skrevet 15. januar 2021 Har ikke brukt å skifte til gym eller dusje før i 4. klasse her. Har en datter som går i 4. nå men de verken skifter eller dusjen enda, visstnok pga korona. Anonymkode: b6915...b8c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #4 Del Skrevet 15. januar 2021 Har også en i fjerde og de dusjer og skifter heller ikke, men det er ikke pga. korona. Anonymkode: 0335b...916 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #5 Del Skrevet 15. januar 2021 Normalt å begynne med å skifte tøy rundt 4 klasse Anonymkode: 7a2a2...eea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #6 Del Skrevet 15. januar 2021 De hadde ikke gym i første. Begynte med det i andreklssse. Ingen dusjing eller skifting. Sendte de på skolen i gymklær når de var inne og tok på varmer tøy når de skulle være ute. Så små barn lukter ikke etter gym. Anonymkode: f9eaa...316 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #7 Del Skrevet 15. januar 2021 Ikke skifting, dusjing eller egne funkler i første klasse. Dere får beskjed når de skal begynne med det. (Pleier å være 3/4/5 klasse en gang) Anonymkode: 2f1e0...eb5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #8 Del Skrevet 15. januar 2021 Hos oss begynte de å skifte klær og dusje i 4.klasse. Frem til det brukte de det de hadde på seg og gymsokker i gymmen. Sokkene ble oppbevart på skolen. (Og selvfølgelig utegym når været var passende). Nå i koronatida på rødt nivå har 4.-7. gått over til utegym, type tur eller aking, slik at de slipper garderobeproblematikken. Anonymkode: a218d...772 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #9 Del Skrevet 15. januar 2021 Her dusjet de etter gym fra 1. klasse. Ikke fordi det var nødvendig, men fordi de skulle bli vant til det. Anonymkode: 4916c...4ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #10 Del Skrevet 15. januar 2021 Her skifter de ikke til gym før 4. Eller 5.klasse. Husker ikke helt hva som ble sagt, men 3.klassingen gjør det hvertfall ikke. Prøver å tilpasse klær litt så det ikke er de tykkeste ullklærne den dagen det er gym, og så er innesko ene hen bruker på skolen hallsko som hen bruker også i gymmen. Anonymkode: b8981...266 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #11 Del Skrevet 15. januar 2021 Hos oss skifter barna tøy, men dusjer ikke. Alle i klassen skifter i samme garderobe. Først når de begynner i i fjerde klasse deles guttene og jentene i hver sin garderobe og de begynner å dusje. Det var det samme opplegget da jeg gikk på skolen også, men jeg tror vi begynte å dusje et år senere. Gjetter at det har sammenheng med at barna kommer tidligere i puberteten nå. Anonymkode: 3ccb8...f3a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #12 Del Skrevet 15. januar 2021 Jeg kan nesten vedde på at fellesdusjing kommer til å være fullstendig utdatert om et par år eller tiår. Det er ekstremt spesielt av skoler å kreve at barn og ungdom skal måtte kle seg nakne foran klassekamerater om de ikke vil det selv. Skaff skolene dusj med båser, sier nå jeg. Anonymkode: 5a68a...c35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå