Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå kommer jeg med et veldig tåpelig spørsmål, jeg vet det, men jeg lurer alikevel. Jeg blir så lei av denne prøvingen og lurer virkelig på om det er noen måter som øker sjangsen for å bli gravid. Stillinger eller noe?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Hei!

Hvis du hadde hatt oppskriften på det hadde du blitt rik :D

Sex annen hver dag gjennom hele syklusen?

Det er jo mange som ligger med en pute under rompa for å legge svømmejobben til de små kjappe. Men dette har du sikkert prøvd.

*Salviete skal hjelpe på fruktbarheten og mange opplever mer stabile sykluser med dette.

*Bisolvon er en slimløsende hostesaft som også hjelper på eggløsningsslimet så det blir lettere å svømme i.

*Wild Jam er også noe som endel prøver.

*Fotsoneterapi

*Og så kan eggløsningstester hjelpe deg til å finne eggløsningen hvis du er usikker på når den er.

Det er flere ting som er verdt å prøve og flere påstår at akkurat den ene tingen har hjulpet dem. Man begynner å prøve mye når man synes man har ventet lenge nok. :briller:

Lykke til!

Skrevet

Er selv en prøver og har fått tips om og ta Ginseng-tilskudd og drikke salvie-te.

Ellers er det bare og stumpe røyken, spise sundt og ha jevnlig sex(annenhver dag).

Skrevet

Driver du med TCOYF?

Det å kjenne kroppen kan hjelpe godt.

Har dere for ofte sex? For mye sex er ikke bra heller, la det gå et par dager mellom hver gang.

Leie er vel egentlig det samme, men det kan hjelpe på å ligge med rompa hevet en halvtimes tid etter samleie.

Sjekk når du har eggløsning, du trenger ikke alle disse compene, bare stripsene skal visstnok være nok.

Skrevet

Hva er TCOYF? Og hvor for jeg tak i salviete?

Jeg hadde forresten ikke hørt om noen av de forslagene dere kom med, så tusen takk. Trodde jeg kom til å få bare usæriøse svar jeg, men heldigvis var dere så snille at dere kom med gode råd.

Jeg skal virkelig prøve dette her.

Skrevet

Sex kan utløse eggløsning... :P

Jeg sier ikke mer... :wink:

AUF

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei!

Salviete på du på helsekost og muligens også på apoteket. Den skal ikke tas hvis du er gravid, men i prøveperioden kan du drikke den 1-2 ganger om dagen fra dag 9-10 til dag 15-16.

Kan anbefale en god side hvor det er stor aktivitet og mange gode tips:

www.snartgravid.com

Her har jeg gått inn på "møteplassen" og også brukt emneord-søk og funnet ut masse nyttig!

Sunniva :D

Skrevet

Tcoyf = Taking Charge Of Your Fertility

Dette er software som man kan laste ned. Man kan prøve det gratis i 15 dager eller kjøpe det via nettet det koster ca. 300,- norske men da er programmet ditt for alltid. Man kan også kjøpe det på cd-rom, det koster da ca 350,-

Dette programmet er flott Alle som temper, uavhengig av hvilken årsak har god bruk for Tcoyf.

Man plotter inn temp, sekret og tappestilling (livmortapp-stilling) og maskinen kalkulerer ut når du kan forvente EL (eggløsning) , når du er mest fertil, minst fertil osv. Det er selvsagt frivillig å plotte inn sekret og tappestilling.

Man plotter inn vanlig lengde på tidligere sykluser, antall dager på lengste syklus og antall dager på korteste. Antall dager på lutealfase. Dette er det programmet går ut fra de 2-4 første syklusene, deretter baserer det seg på de syklusene som har blitt registrert.

Det er forklaringer på alt som har med programmet å gjøre på nettsidene til Tcoyf og vi er flere her inne som bruker det hvis noen lurer på noe.

Man kan plotte inn samleie og bli fortalt hvor god sjans det er for "klaff" og man kan plotte inn hvis man tar EL tester ved siden av... hvis man bruker medikamenter (ex. pergotime)

Man kan også skrive ut disse skjemaene

Som sagt : Dette er ett utrolig bra program både for de som vil bli gravide og de som ikke vil bruke P-piller, P-sprøyter eller spiral som prevansjon.

Man lærer å kjenne kroppen sin og syklusene sine på en unik måte

P.s: Her kan dere ta en titt: http://www.tcoyf.com/products/download.asp

Skrevet

Dimma: Jeg har vært litt inne på snartgravid.com og der er det flere som sier at man IKKE skal bruke ginseng. Bare til info altså Du kan jo sjekke det ut delv.. :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har et bra tips til stilling dere kan bruke:

:sjarmor: DOGGY STYLE!!! :sjarmor:

eh :oops: ...de virka ihvertfall for oss,så nå blir vi forhåpentligvis

3 i mai...........

moi :D 7+2

Skrevet

TCOYF er bra. Jeg har tatt det i bruk og det har i hvertfall lært meg mye om syklusene mine slik at jeg vet når det er mest sjangs for at det skal klaffe. Nå er jeg på 3. prøvemåned, og håper det klaffer denne gang.

Når det gjelder helsekost og slikt, så skal du være forferdelig forsiktig om du er/forsøker å bli gravid. Noen ting er viktige å få i seg nok av f.eks. vitaminer og folsyre, men andre ting kan være direkte farlige. Ginseng skal du IKKE ta om du vil bli gravid. Mannen din kan der i mot ta det, for det skal hjelpe på mannlig fruktbarhet. Kvinner skal uansett være forsiktige med ginseng for det virker på hormonene. Sibirsk ginseng kan du ta, men du må slutte med det med en gang du blir gravid. Ellers bør han få i seg mye vitamin C og E og karoten. Zink øker testosteron produksjonen og spermtallet ( ta det sammen med kopper for sink hemmer opptaket av det). Du bør ta vitamin B complex og folsyre. Det finnes spessielle multivitaminer beregnet på gravide og de kan du begynne på mens du prøver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...