Gå til innhold

Fryseboks med innhold har blitt muggent i ferien

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!
Usikker på om dette er dett kategori, men prøver. 
Mens jeg har vært hjemme på juleferie har sikringen til fryseboksen gått. Fyseskapet med innhold har dermed stått varmt i laaang tid. Hele leiligheten stinker. Jeg har hevet alt innhold, og vasket skuffene og innsiden med først zalo, så eddik. Nå har jeg satt skuffene i dusjen med vann og eddik, og satt en skål med eddik inni fryseskapet.. fremdeles brekker jeg meg av å gå inn på kjøkkenet. 

Har noen noen andre tips til hva jeg kan gjøre eller hvordan jeg kan få vekk lukt? Jeg er usikker på om jeg skal skru på fryseboksen igjen eller la den være av og la den lufte seg noen dager. 

Hjelp en fortvilt student!

Anonymkode: 1a158...c7a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville vasket med klorin. Det er ikke sikkert eddiken og zaloen har klart å ta alle muggsoppen. Prøv å vaske skikkelig med utblandet klorin og se om det hjelper. 

har du innboforsikring forresten? Kanskje du kan se om det er mulig å få igjen maten på forsikringen? 😊

• Liker 2
Skrevet
altflyter skrev (12 minutter siden):

Jeg ville vasket med klorin. Det er ikke sikkert eddiken og zaloen har klart å ta alle muggsoppen. Prøv å vaske skikkelig med utblandet klorin og se om det hjelper. 

har du innboforsikring forresten? Kanskje du kan se om det er mulig å få igjen maten på forsikringen? 😊

Det er ikke mulig å ta ut ristene, så om det er mugg utenom skuffene er det nok neppe mulig å få vekk alt uansett😩 Men skal prøve å vaske over med klorin der jeg kommer til 😄

Kan man vaske med utvannet klorin uten å bruke hansker? 

Tror det var mat for ca. 400 kr + et par isbitformer som må kastes. Gidder ikke starte opp noen forsikringssak, men takk for tips!

Skrevet

Prøv å gni inn alt med sitron. Flere ganger. Har også hørt at det skal hjelpe å strø på vaniljesukker. 

Skrevet

Nå har jeg vært og kjøpt oppvaskhansker, og har vasket skuffer og skap med klorin. Har en bolle ved eddikvann i kjøleskapet som skal stå over natten, også får jeg bare håpe at det går bra :)) Til neste gang jeg reiser vekk over en lengre periode, skal jeg passe på at alt er tett/står med åpningen opp, sånn at det ikke renner ut om det samme skulle skje igjen.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...