Gå til innhold

Dere som har vekstlys

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og da tenker jeg på dere som har plantelys en annen plass enn stua, og da gjerne flere. Hva gjør dere med vinduskarmene og typiske planteplasser i stua når plantene er under vekstlyset? Synes det blir så tomt i stua når så mange går inn i lyset 😅

Anonymkode: 2b9c0...59e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Og da tenker jeg på dere som har plantelys en annen plass enn stua, og da gjerne flere. Hva gjør dere med vinduskarmene og typiske planteplasser i stua når plantene er under vekstlyset? Synes det blir så tomt i stua når så mange går inn i lyset 😅

Hos meg står 1-2 planter igjen i vinduskarmen på stuen, men ellers er det tomt. Enig i at det er litt stusselig når det er sånn 😅 har satt noen lysestaker og billedrammer der istedenfor, så ser det ikke sååå tomt ut. 

Anonymkode: f12d3...ad8

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hos meg står 1-2 planter igjen i vinduskarmen på stuen, men ellers er det tomt. Enig i at det er litt stusselig når det er sånn 😅 har satt noen lysestaker og billedrammer der istedenfor, så ser det ikke sååå tomt ut. 

Anonymkode: f12d3...ad8

Jeg har også plassert ut lysestaker og bilder, og så telysholdere, så det er jo en begynnelse 😅 I hvert fall etter julepynten ble tatt bort ble det veldig tomt..

Skrevet

Hvor ofte setter dere plantene under vekstlyset? Og hvor har dere vekstlys? Og hvilket? 😁

Anonymkode: aec8f...dd7

Skrevet

Jeg har pr dags dato kun de som trenger mest lys under vekstlysene, i mitt hus er det praktspragle (Coleus) og husvandrere. Resten står greit selv om de ikke vokser så mye. Har lysene på fra morgen til kveld, av om natten. 

Vekstlyspærene er kjøpt på Ikea, men ser de er utsolgt for øyeblikket nå. Kommer sikkert inn igjen 😊

Skrevet

Det er veldig få planter som trenger vekstlys, å stå i vinduskarmen holder for de aller fleste planter, også om vinteren. Da er de uansett i dvale og vil ikke vokse så mye.

Rart med det, jeg har holdt på med planter i snart 25 år nå, og har lagt merke til at det har kommet og gått som trend, men de siste årene har det virkelig tatt av og plutselig må alle ha vekstlys av alle ting ...

Så med mindre du vet at planten din trenger det - la de stå i vinduskarmen og få sollys.

Anonymkode: 09978...0b8

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er veldig få planter som trenger vekstlys, å stå i vinduskarmen holder for de aller fleste planter, også om vinteren. Da er de uansett i dvale og vil ikke vokse så mye.

Rart med det, jeg har holdt på med planter i snart 25 år nå, og har lagt merke til at det har kommet og gått som trend, men de siste årene har det virkelig tatt av og plutselig må alle ha vekstlys av alle ting ...

Så med mindre du vet at planten din trenger det - la de stå i vinduskarmen og få sollys.

Hva om det ikke er noe sollys?

Noen av oss bor i Nord-Norge :P 

Anonymkode: 6a9c5...428

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Har ikke sol i finnmark om vinteren. Men vil uansett aldri la planter stå i vinduet. Om vinteren blir det raskt mange minusgrader, og blir det vind blir det kaldt i vinduet. 

Om sommeren har vi sol 23 timer i døgnet. Da brennes plantene om de står i vindu. 

Anonymkode: 275c8...9e5

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her er det ikke bare null sol (enda), i går var det 13 minusgrader ute - hvis ikke varmepumpa og ovn = tørr luft dreper dem så gjør kulden utenfra det 😅 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...