AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #1 Skrevet 15. januar 2021 Hei. Samboer flytter nå ut, da forholdet ikke går lengre. men det jeg lurer på, husleien er ganske høy ( 12.000) får ikke billigere i området, det ligger på 12.000 og opp mot 20.000 Kan sosialen dekke husleie til jeg får overgangsstønad også trekke det tilbake fra overgangsstønaden? er det noe spesiell dokumentasjon jeg må sende inn når han flytter ut? og bostøtte, så må jeg sende inn husleie kontrakt, ( men de har den allerede inne i systemet ) men det står begge sitt navn på, må jeg da sende inn på nytt med kun mitt navn? Eller har ikke dette noe å si? Takker for svar. Anonymkode: 72299...8f4
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #2 Skrevet 15. januar 2021 Du må sende inn kontrakt med kun ditt navn på ja, ved overgangsstønad også. Husk at overgangsstønaden gjelder kun fra måneden etter han har flyttet ut. Dersom du har noe inntekt eller sparepenger på konto så vil NAV kreve at du bruker dette før sosialstønad. Det fungerer ikke slik at de trekker fra dette fra overgangsstønaden igjen, det er ikke et lån fra nav. Anonymkode: 2cb5f...77c
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #3 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei. Samboer flytter nå ut, da forholdet ikke går lengre. men det jeg lurer på, husleien er ganske høy ( 12.000) får ikke billigere i området, det ligger på 12.000 og opp mot 20.000 Kan sosialen dekke husleie til jeg får overgangsstønad også trekke det tilbake fra overgangsstønaden? er det noe spesiell dokumentasjon jeg må sende inn når han flytter ut? og bostøtte, så må jeg sende inn husleie kontrakt, ( men de har den allerede inne i systemet ) men det står begge sitt navn på, må jeg da sende inn på nytt med kun mitt navn? Eller har ikke dette noe å si? Takker for svar. Anonymkode: 72299...8f4 Du får ikke sosialstønad om du har sparepenger du kan bruke opp. Anonymkode: 84f2b...4ce
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #4 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det fungerer ikke slik at de trekker fra dette fra overgangsstønaden igjen, det er ikke et lån fra nav. Jo, det er akkurat slik det fungerer. Men hun må fylle vilkårene for sosialstønad, og viser det seg at hun skulle hatt os samme periode trekkes sosialstønaden i etterbetalingen. Anonymkode: 490ac...fae 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #5 Skrevet 16. januar 2021 Har du ikke jobb? Anonymkode: feb85...901
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #6 Skrevet 16. januar 2021 Tviler på at du får dekket så høy husleie. Anonymkode: 5d1c3...6e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå