AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #1 Del Skrevet 15. januar 2021 Hei. I november hadde jeg en spontanabort i uke 10,og fikk utskrapning pga rester 11.desember. Vi ønsker veldig et barn til, og jeg har hørt at man er veldig fruktbar rett etter abort, så vi satte i gang å prøve i jula igjen, da jeg endelig hadde negativ graviditetstest, og etterhvert positiv eggløsningstest. Følte veldig at jeg var blitt gravid på ny, men fikk mensen 9.januar og tenkte ikke noe mer over det. I dag tenkte jeg å begynne å teste for eggløsning igjen, og fikk positiv test. Tok deretter en graviditetstest som også var positiv. Er dette mulig?? Kan jeg ha eggløsning rett etter mensen? Skjønner ingenting. Håper selvsagt jeg er gravid, men føler det er lite sannsynlig på grunn av den heftige menstruasjonen jeg nettopp hadde. Noen som har opplevd det samme? Legger ved bilde av testene Anonymkode: 0e501...f11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #2 Del Skrevet 15. januar 2021 Hm. Kanskje det var en falsk mens i januar? Hadde fått tatt en blodprøve mandag for å sjekke. Anonymkode: d698b...a4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #3 Del Skrevet 15. januar 2021 Hvis du har nok hcg i kroppen, så vil både eggløsning og graviditetstesten slå ut. Kanskje du ble gravid i jula, og hadde en SA når du trodde det var mens. Og hcg ikke har gått ut av kroppen. Eller fortsatt er gravid, tross blødningen. Anonymkode: 349af...722 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #4 Del Skrevet 15. januar 2021 Dritt i å tenke på eggløsning. Du har hcg og er da enten gravid eller har abortert på ny.. Anonymkode: f7109...6e6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #5 Del Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hm. Kanskje det var en falsk mens i januar? Hadde fått tatt en blodprøve mandag for å sjekke. Anonymkode: d698b...a4f Falsk mens? Går det an? Er det ikke i så fall en annen grunn til at jeg blødde? Lurte på om det kanskje kunne være rester etter aborten, siden det var litt slimete og mørkt de første dagene, altså ikke som mensen vanligvis pleier å være. Ja, skal bestille time å få gjort det 😊 Anonymkode: 0e501...f11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #6 Del Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis du har nok hcg i kroppen, så vil både eggløsning og graviditetstesten slå ut. Kanskje du ble gravid i jula, og hadde en SA når du trodde det var mens. Og hcg ikke har gått ut av kroppen. Eller fortsatt er gravid, tross blødningen. Anonymkode: 349af...722 Ja, det kan være. Men jeg tok en graviditetstest rett før jeg begynte å blø, den samme dagen, og den var positiv, men mye svakere, ville jo trodd den hadde vært omtrent like sterk da? Skal ta en ny test i morgen å se om den blir sterkere, for det kan vel ikke stige hvis det er SA? Anonymkode: 0e501...f11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #7 Del Skrevet 16. januar 2021 Oppdater gjerne for jeg er i akkurat samme situasjon som deg! Anonymkode: e1c20...532 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #8 Del Skrevet 16. januar 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Falsk mens? Går det an? Er det ikke i så fall en annen grunn til at jeg blødde? Lurte på om det kanskje kunne være rester etter aborten, siden det var litt slimete og mørkt de første dagene, altså ikke som mensen vanligvis pleier å være. Ja, skal bestille time å få gjort det 😊 Anonymkode: 0e501...f11 Det er jo noen tilfeller der de blør jevnlig gjennom hele svangerskapet. Kroppen er rar🤷♀️ Men det er jo ikke det mest sannsynlige kanskje. Ta en blodprøve og få svar Anonymkode: d698b...a4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #9 Del Skrevet 16. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Oppdater gjerne for jeg er i akkurat samme situasjon som deg! Anonymkode: e1c20...532 Oi, så spennede! Googlet litt før jeg postet dette, og fant nesten ingen tråder om det samme. Jeg tok ny test i dag som var enda mer positiv enn i går, i tillegg til en digital som viste 2-3 uker. Skjønner ikke hvordan hcg kan stige hvis jeg ikke er gravid? Skal få sjekket hos legen for sikkerhets skyld. Kjenner at testene i dag skapte høye forhåpninger, men er livredd for at det ikke skal stemme. Har du testet? Hvor sterke var såfall dine tester, og blir de sterkere? Anonymkode: 0e501...f11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #10 Del Skrevet 16. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er jo noen tilfeller der de blør jevnlig gjennom hele svangerskapet. Kroppen er rar🤷♀️ Men det er jo ikke det mest sannsynlige kanskje. Ta en blodprøve og få svar Anonymkode: d698b...a4f Ja, har hørt om det, men har to barn + MA'en, og da har jeg ikke blødd noe som helst gjennom hele svangerskapet🤷🏼♀️ Skal bestille blodprøve på mandag. Tok ny test i dag som var sterkere enn i går. Prøver å ikke ha noen forhåpninger, men det er veldig vanskelig🙄 Anonymkode: 0e501...f11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #11 Del Skrevet 16. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, har hørt om det, men har to barn + MA'en, og da har jeg ikke blødd noe som helst gjennom hele svangerskapet🤷🏼♀️ Skal bestille blodprøve på mandag. Tok ny test i dag som var sterkere enn i går. Prøver å ikke ha noen forhåpninger, men det er veldig vanskelig🙄 Anonymkode: 0e501...f11 Ser forresten at jeg skrev spontanabort i hovedinnlegget. Jeg hadde tidlig ul hvor de ikke fant liv i uke 10,og begynte å blø av meg selv uke 11, så vet ikke helt hva som er riktig å kalle det av spontanabort eller Missed abortion😅 Anonymkode: 0e501...f11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #12 Del Skrevet 16. januar 2021 On 1/15/2021 at 5:22 PM, AnonymBruker said: Hei. I november hadde jeg en spontanabort i uke 10,og fikk utskrapning pga rester 11.desember. Vi ønsker veldig et barn til, og jeg har hørt at man er veldig fruktbar rett etter abort, så vi satte i gang å prøve i jula igjen, da jeg endelig hadde negativ graviditetstest, og etterhvert positiv eggløsningstest. Følte veldig at jeg var blitt gravid på ny, men fikk mensen 9.januar og tenkte ikke noe mer over det. I dag tenkte jeg å begynne å teste for eggløsning igjen, og fikk positiv test. Tok deretter en graviditetstest som også var positiv. Er dette mulig?? Kan jeg ha eggløsning rett etter mensen? Skjønner ingenting. Håper selvsagt jeg er gravid, men føler det er lite sannsynlig på grunn av den heftige menstruasjonen jeg nettopp hadde. Noen som har opplevd det samme? Legger ved bilde av testene Anonymkode: 0e501...f11 Jeg opplevde noe lignende. Hadde mensen i starten av desember. Tok siste test 31. des og den var negativ. Da mensen kom i starten av januar, tenkte jeg at det ikke var noe vits i å teste mer. På onsdag tok jeg en digital eggløsningstest som var positiv. Jeg pleier å ha eggløsning veldig sent så jeg tok 2 forskjellige graviditetstester samme dag (knapt en uke etter mensen) og begge var positive. Jeg var helt i sjokk, da vi har prøvd i over 2 år nå, uten en eneste positiv test og nå fikk jeg den rett etter mensen?!? Jeg lurte også på om jeg hadde eggløsning rett etter mensen, så jeg kjøpte en digital test med ukeindikator, som viste 2-3 uker. Jeg ringte legen og tok første HCG prøve denne uka og skal teste igjen neste uke. Testene mine blir sterkere, så jeg er spent på å se neste resultat fra blodprøven Jeg tenker det beste er å ta en blodprøve, for å se om HCG verdien øker. Forresten, du har en tydelig positiv graviditetstest, det er umulig å få så sterk strek bare noen få dager etter eggløsning (hvis den kom rett etter mensen, som du mistenker). Jeg tror nok du er gravid. Krysser fingrene! Anonymkode: 17811...93c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #13 Del Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg opplevde noe lignende. Hadde mensen i starten av desember. Tok siste test 31. des og den var negativ. Da mensen kom i starten av januar, tenkte jeg at det ikke var noe vits i å teste mer. På onsdag tok jeg en digital eggløsningstest som var positiv. Jeg pleier å ha eggløsning veldig sent så jeg tok 2 forskjellige graviditetstester samme dag (knapt en uke etter mensen) og begge var positive. Jeg var helt i sjokk, da vi har prøvd i over 2 år nå, uten en eneste positiv test og nå fikk jeg den rett etter mensen?!? Jeg lurte også på om jeg hadde eggløsning rett etter mensen, så jeg kjøpte en digital test med ukeindikator, som viste 2-3 uker. Jeg ringte legen og tok første HCG prøve denne uka og skal teste igjen neste uke. Testene mine blir sterkere, så jeg er spent på å se neste resultat fra blodprøven Jeg tenker det beste er å ta en blodprøve, for å se om HCG verdien øker. Forresten, du har en tydelig positiv graviditetstest, det er umulig å få så sterk strek bare noen få dager etter eggløsning (hvis den kom rett etter mensen, som du mistenker). Jeg tror nok du er gravid. Krysser fingrene! Anonymkode: 17811...93c Oi, så spennende! Og spesielt siden dere har prøvd så lenge! Jeg tenkte å ringe legen i morgen, så jeg også kan få tatt blodprøve. Tok ny test i dag, for tredje dag på rad, og det ser fortsatt ut til å stige, så krysser fingrene 🤞 Håper virkelig det er graviditet på gang hos deg også❤️ Anonymkode: 0e501...f11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #14 Del Skrevet 19. januar 2021 Høres ut som en julespire. Anonymkode: 1885c...122 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #15 Del Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 17.1.2021 den 11.13): Oi, så spennende! Og spesielt siden dere har prøvd så lenge! Jeg tenkte å ringe legen i morgen, så jeg også kan få tatt blodprøve. Tok ny test i dag, for tredje dag på rad, og det ser fortsatt ut til å stige, så krysser fingrene 🤞 Håper virkelig det er graviditet på gang hos deg også❤️ Anonymkode: 0e501...f11 Hvordan går det med deg? 😊 Anonymkode: 7e9f7...022 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #16 Del Skrevet 21. januar 2021 Det samme skjedde med meg. Gravid på første eggløsing etter en MA og jeg fikk mensen. Rett etter mensen fikk jeg postitiv graviditetstest. Det viste seg at graviditeten satt i egglederen og det var derfor jeg blødde (fikk mensen). Så jeg ville sjekket det ut. Lykke til. Anonymkode: 83cd5...736 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #17 Del Skrevet 22. januar 2021 Når fant du det ut? Og er det større sjanse for graviditet utenfor livmor etter MA? jeg har målt hcg hos legen, og skal måle på nytt igjen til mandag. Håper så veldig, men har lest om flere med samme opplevelse som deg tidligere, så er veldig nervøs for det😔 Anonymkode: 0e501...f11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #18 Del Skrevet 22. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 21.1.2021 den 15.41): Det samme skjedde med meg. Gravid på første eggløsing etter en MA og jeg fikk mensen. Rett etter mensen fikk jeg postitiv graviditetstest. Det viste seg at graviditeten satt i egglederen og det var derfor jeg blødde (fikk mensen). Så jeg ville sjekket det ut. Lykke til. Anonymkode: 83cd5...736 Når fant du det ut? Og er det større sjanse for graviditet utenfor livmor etter MA? jeg har målt hcg hos legen, og skal måle på nytt igjen til mandag. Håper så veldig, men har lest om flere med samme opplevelse som deg tidligere, så er veldig nervøs for det😔 Anonymkode: 0e501...f11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #19 Del Skrevet 22. januar 2021 On 1/17/2021 at 11:13 AM, AnonymBruker said: Oi, så spennende! Og spesielt siden dere har prøvd så lenge! Jeg tenkte å ringe legen i morgen, så jeg også kan få tatt blodprøve. Tok ny test i dag, for tredje dag på rad, og det ser fortsatt ut til å stige, så krysser fingrene 🤞 Håper virkelig det er graviditet på gang hos deg også❤️ Anonymkode: 0e501...f11 Her gikk det galt, dessverre. Selv om hcg fortsatte å stige, det viste seg å være graviditet utenfor livmoren. 😢Ble operert i dag, de måtte fjerne egglederen. Ikke vent, hvis du har mistanke om det! Ser nå at det samme skjedde med flere. Masse lykke til! Anonymkode: 17811...93c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #20 Del Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Her gikk det galt, dessverre. Selv om hcg fortsatte å stige, det viste seg å være graviditet utenfor livmoren. 😢Ble operert i dag, de måtte fjerne egglederen. Ikke vent, hvis du har mistanke om det! Ser nå at det samme skjedde med flere. Masse lykke til! Anonymkode: 17811...93c Så trist! Håper det går greit med deg😔 Ser også at det er flere som har opplevd det, så kjenner jeg begynner å bli bekymret. Skal til legen på mandag for ny hcg måling, skal også spør om henvisning til tidlig ul. Hadde du noen andre symtomer? Smerter? For meg kjennes det helt vanlig ut, som de andre graviditeten mine. Anonymkode: 0e501...f11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå