Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må man ta permisjon fra uke 37? Jeg har stillesittende jobb så går greit å jobbe, litt bekkenplager bare så er bare vondt å gå. Får engangsstønad, ikke foreldrepenger. 

Anonymkode: d1f96...06d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja man må. 3 uker før og 6 uker etter fødsel.

Anonymkode: e2a9b...112

Skrevet

Du kan jobbe frem til termindagen om du vil, men da mister du de 3 permisjonsukene før terminen. De ukene kan kun tas ut før termin, ikke etter.

Anonymkode: 7ef13...9c1

• Liker 7
Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja man må. 3 uker før og 6 uker etter fødsel.

Anonymkode: e2a9b...112

Man må ikke ta ut tre uker før fødsel. Man kan. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du kan jobbe frem til termindagen om du vil, men da mister du de 3 permisjonsukene før terminen. De ukene kan kun tas ut før termin, ikke etter.

Anonymkode: 7ef13...9c1

Jeg er timelønnet og får engangsstønad, får ikke foreldrepenger så er vel ingen permisjon å miste? Så lønner seg mer å jobbe så lenge jeg greier😥

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er timelønnet og får engangsstønad, får ikke foreldrepenger så er vel ingen permisjon å miste? Så lønner seg mer å jobbe så lenge jeg greier😥

Skulle ikke være gråtesmiley😆

Skrevet

Hvis du skal ha engangsstønad kan du fint jobbe så penge du vil!

Anonymkode: 654d9...689

• Liker 1
Skrevet

Hvis du får engangsstønad har du jo ikke permisjon, så da jobber du når du selv vil og klarer. Det sagt så har ikke timelønn noe med om man har rett på foreldrepenger eller ikke, håper du har sjekket dette. 

Anonymkode: 267b3...015

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvis du får engangsstønad har du jo ikke permisjon, så da jobber du når du selv vil og klarer. Det sagt så har ikke timelønn noe med om man har rett på foreldrepenger eller ikke, håper du har sjekket dette. 

Fikk jobben et stykke uti svangerskapet så rekker ikke tjene opp rett til foreldrepenger, dessverre 😕

Skrevet
Dævendøtte skrev (2 timer siden):

Man må ikke ta ut tre uker før fødsel. Man kan. 

Det stemmer ikke. Jeg undersøkte dette nøye før fødsel, og man er lovpålagt å ta tre uker før fødsel. Men det er to ulike lovverk som regulerer det, og i det ene står det at man kan. Og seks uker etter, men de seks ukene etter kan det avvikes fra ved legeærklering. 

Skrevet
Thea82 skrev (15 minutter siden):

Det stemmer ikke. Jeg undersøkte dette nøye før fødsel, og man er lovpålagt å ta tre uker før fødsel. Men det er to ulike lovverk som regulerer det, og i det ene står det at man kan. Og seks uker etter, men de seks ukene etter kan det avvikes fra ved legeærklering. 

Hvilken lov? Kjenner flere som har gjort dette 

• Liker 1
Gjest Dævendøtte
Skrevet
Thea82 skrev (12 timer siden):

Joda, det stemmer. Ingen kan tvinges ut i permisjon om de ikke ønsker det. Er man frisk og har lyst til å jobbe fram til fødsel, går det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hvilken lov? Kjenner flere som har gjort dette 

Lov om folketrygd paragraf 14-10.

Skrevet
Thea82 skrev (1 time siden):

Lov om folketrygd paragraf 14-10.

Den omhandler uttak av foreldrepenger. 

• Liker 1
Skrevet

Takk dere, ble ikke mindre forvirret nå 😄 Får se an formen litt og ikke minst behovet på jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...