Gjest King James Skrevet 13. august 2005 #1 Skrevet 13. august 2005 hvor mange bøker eier dere. ? har 250
Arkana Skrevet 13. august 2005 #2 Skrevet 13. august 2005 Helt umulig å si, men leiligheten er stappfull av bøker. Det nytter ikke å stille dem pent og pyntelig opp i bokhyller heller, det er bare å presse inn så mange man får plass til. Jeg elsker bøker. Mamma har det på samme måten. Det er bøker overalt hos henne. I tillegg til flere tak/gulv-bokhyller presset fulle står de i bunker på gulvet både på hennes og Pappas kontor, på mitt gamle rom og på gjesterommet. De har bygget nye hyller på veggen langs trappen opp til loftet (!) og en masse hyller i gangen i kjelleren. Ja, på de utroligste steder. Jeg tipper det kommer til å bli sånn hos meg også. Bokmanien er helt tydelig arvelig.
Gjest Spacegirl Skrevet 13. august 2005 #3 Skrevet 13. august 2005 Rundt 2000 tror jeg. Men jeg har ikke system i de i det hele tatt. Begynte å legge dem inn i en database på pc'en, men etter at pc'en kræsja og jeg mista hele greia har jeg ikke fått somlet meg til å begynne på nytt . Mange ligger også i esker, men pappa driver og snekrer bokhyller så jeg håper å få satt dem i system etterhvert
Gjest Ingrid78 Skrevet 13. august 2005 #4 Skrevet 13. august 2005 Tror jeg har en 300 bøker. Jeg har nemlig ikke plass til flere, så hver gang jeg overstiger hylleplassen min, sender jeg de til svigermor.
Arwen Skrevet 13. august 2005 #5 Skrevet 13. august 2005 Telte de faktisk for en tid tilbake har ca 150 bøker. Fikk en eske barnebøker av mamma og pappa for noen dager siden så tipper det er over 200 nå.
Gjest 1111 Skrevet 13. august 2005 #6 Skrevet 13. august 2005 Veldig få. Har rett og slett ikke råd til å kjøpe de bøkene jeg leser, jeg låner på biblioteket. Koster meg jo ingenting der. Så jeg må ha rundt 60-70 bøker. Om jeg en gang får romslig økonomi så håper jeg å få anledningen til å kjøpe mer bøker.
LilleBille Skrevet 13. august 2005 #7 Skrevet 13. august 2005 Godt og vel 2000 + det som står stablet på loftet (er fullstendig bokoman) Har et relativt godt system - og vet stort sett hvor hvilken bok står - men har som mål å få katalogisert/organisert dem på PCen ... men burde vel egentlig da ha et eller annet program. Har gjort spedte forsøk i Excel - men det er så utrolig kjedelig..
Gjest LoisLane Skrevet 13. august 2005 #8 Skrevet 13. august 2005 Tipper rundt tre tusen. Gleder meg til å få orden på dem og se dem ordentlig!
Cr@sh Skrevet 13. august 2005 #9 Skrevet 13. august 2005 Tipper jeg har rundt regnet ca 1000 bøker - men det er masse masse på loftet hjemme hos mamma og pappa, som jeg rett og slett ikke har plass til å hente hjem hit... *sukk* Jeg også elsker bøker. Det er min store lidenskap... hihi...
Gjest Madeline Skrevet 13. august 2005 #10 Skrevet 13. august 2005 Her hjemme har jeg vel kanskje rundt 500 bøker og så er det masse bøker hos mor og far som jeg ikke har plass til her.
Gjest Embla s Skrevet 13. august 2005 #11 Skrevet 13. august 2005 Vanskelig spørsmål. I bokhyllene i stuen har jeg 537 bøker (Stort sett skjønnlit). På arbeidsrommet er det mellom 100-200 bøker; for det meste faglitteratur og en del skjønnlit. Så står det en del på loftet hos foreldrene mine, og en del på soverommet og en del på jobben. (også er det de jeg har lånt bort..). Mellom 7-900?
Gypsy Skrevet 13. august 2005 #13 Skrevet 13. august 2005 Få. Jeg har helt sluttet å kjøpe bøker, jeg låner dem isteden. De jeg har igjen er de mest interessante, resten har jeg nylig kvittet meg med.
Grooo Skrevet 13. august 2005 #14 Skrevet 13. august 2005 Har virkelig ingen idé, men det er bøker over alt her... Kjøper ikke så mye bøker (synes jeg selv...) men det blir allikevel flere og flere for hver måned som går. Og så er jeg jo bibliotekar da, så jeg har alltid en diger haug med bøker her hjemme som jeg har lånt på jobben eller på andre bibliotek
Gjest Sukkerert Skrevet 13. august 2005 #15 Skrevet 13. august 2005 I den lille leiligheten på studiestedet har jeg og samboeren kanskje 30 bøker. Her hjemme hos foreldrene mine har vi utrolig mye, og det kommer stadig flere. Vil tippe at vi har rundt 2000 bøker.
hilli Skrevet 14. august 2005 #16 Skrevet 14. august 2005 Skal si dere har mange bøker... Jeg har vanskelig for å se for meg mengder, hvor mye er 2000 bøker egentlig? Hvor mange bøker får plass i f.eks. en vanlig Billy? Selv har jeg ganske få, men nå som studenttilværelsen er over håper jeg på å få mer tid til, og bedre råd til å kjøpe bøker.
Gjest Gjesta Skrevet 14. august 2005 #17 Skrevet 14. august 2005 jeg har akkurat kastet mange jeg ikke ville ha lengre.......
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2005 #18 Skrevet 14. august 2005 en slektning av meg gjordet det og han anger noe enårmt nå.....la oss håpe at du ikke gjør det samme
Gjest gjest1 Skrevet 14. august 2005 #19 Skrevet 14. august 2005 Tja, 600ish eller noe rundt der. Nå som jeg er student sp blir det jo litt mindre bokkjøp, og de fleste bøkene jeg leser låner jeg på biblioteket. Og så er det overhode ikke noe system i dem, men det håper jeg å få orden på neste gang jeg flytter... (når det nå måtte komme...)
Gjest Sukkerert Skrevet 14. august 2005 #20 Skrevet 14. august 2005 Skal si dere har mange bøker... Jeg har vanskelig for å se for meg mengder, hvor mye er 2000 bøker egentlig? Hvor mange bøker får plass i f.eks. en vanlig Billy? ← Ekstremt mye. I trappa har vi en svær bokreol. Den er ca 2 m bred og det er ca 3 m oppunder taket. Alt er fyllt med bøker. Sikkert 1000 stykker. Så har vi kontoret hvor 3 av 4 vegger er dekket med bokhyller. Rommet er ca 3*5 meter. I tillegg har vi en bokhylle i stua. Og en planke oppunder taket i stua. I gangen har vi fire planker med bøker oppunder taket. Også har vi en planke med bøker i det vanlige oppholdsrommet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå