Gå til innhold

Dock Allværsboots til kaldt vær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er deres erfaring med Dockboots i kaldt vintervær? Står at de skal holde føttene varme ned til -15 C. Stemmer det?

Anonymkode: add10...9dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De klarer iallfall -10. Det er det kaldeste det har vært her de siste 5 år. Kjøpte dockboots til meg selv, for å ha å hoppe i når jeg skulle i postkassen og slike småærend utendørs om vinteren. Barna hadde dem på skole og barnehage. Trodde ikke de var så varme. Men det er de. Utkonkurrerer de pelsforede støvlettene mine og alt annet jeg har av vintersko. Men de er farlig glatte. Det minste is/hardpakket snø eller bare vått på steiner, så svusj, sitter man på baken, hvis man ikke passer seg. Så anbefaler dem varmemessig, men ikke ellers til vinterbruk.

Anonymkode: ab065...329

• Liker 1
Skrevet

Fungerte godt for jentungen her ned i -14 i alle fall. Skal sies at hun er av den kokvarme typen som blir for varm i ullundertøy da.

Anonymkode: bd9ab...d82

Skrevet

På Vestlandet går det helt fint med doc boots. Regner mer enn det snør 😂 De er varme ihvertfall til -10 og -15. 

Anonymkode: 9fa3b...8c9

Skrevet

Så rart, dette er ikke vår erfaring🤔 Føttene blir svært kalde i snø og minus 5-10 grader. Barnet har da ullsokker fra Ulvang på seg. 

Anonymkode: 91ebc...7cc

• Liker 3
Skrevet

Jeg jobber i barnehage. I dag hadde vi -14, og jeg brukte Dock-bootsene mine for enkelhets skyld. Har ullsåle og Trysilsokker i, og det ble ikke kaldt på halvannen time ihvertfall.

• Liker 1
Skrevet

Jeg syntes ikke de er varme nok i mange minusgrader 

• Liker 1
Skrevet

Etter min erfaring holder ikke Dock boots på varmen på samme måte som skikkelige vintersko. Ville ikke valgt det på dager med minusgrader nei. Hører mange som sier det samme. 

Anonymkode: 19556...e99

• Liker 2
Skrevet

Jeg har ikke brukt mine i kaldt vær så lenge at jeg kan si noe fra eller til på det du spør om. Men vær klar over at sålene ikke er de beste, når det gjelder gripeevne på glatt underlag.

Anonymkode: 2f975...682

Skrevet

Hvis det er skikkelige Dock boots og ikke en etterligning så holder de. Men har opplevd at etterligninger er kalde. 

Anonymkode: bf260...09b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...