AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #1 Skrevet 15. januar 2021 Vi er godt voksne og har et langdistanseforhold, ser hverandre en-to ganger pr mnd, (fire-åtte dager totalt pr mnd). Vi har ikke kjempegod økonomi noen av oss, men vi unner oss et kinobesøk en gang i måneden, av og til et restaurantbesøk med pizza eller burder, ikke dyrere enn det. Får besøk av kjæresten denne helgen og han informerte i går om at han ikke har penger til å gjøre noe spesielt denne helga, helt ok, vi bruker jo minimum 1500 tur retur når vi besøker hverandre. Så sendte han melding i dag at han skal treffe en kompis mens han besøker meg og leie skiutstyr og kjøre slalom en dag. Jeg har aldri gjort det, men regner med det går en tusenlapp. Kjente jeg ble sur, men har ikke svart han, så han vet ikke at jeg er sur. 😂 Men kjenner på at jeg ikke synes dette er helt ok, samtidig bestemmer jo ikke jeg noe som helst over hans penger. Er jeg bare teit her? Anonymkode: 05b4c...b47
Virrevirrevapp Skrevet 15. januar 2021 #2 Skrevet 15. januar 2021 Skal dere sammen på skituren? Er jo litt spesielt med så fint kaldt vær.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #3 Skrevet 15. januar 2021 Du har ikke noe med hva han bruker penger på. Synes det er mer merkelig at han ikke setter av all tid til deg når han først kommer og dere sees så sjelden Anonymkode: 9fbc4...494 10
Nerine_ Skrevet 15. januar 2021 #4 Skrevet 15. januar 2021 Er det så krise om dere dropper noe som koster penger denne ene helgen? Slalom kan man liksom ikke stå på 51 andre helger i året. 10
Liljerød Skrevet 15. januar 2021 #5 Skrevet 15. januar 2021 Nei, det er ikke rart at du blir sur. Han har ikke penger til å finne på noe med deg, men han har penger til å stå på slalom med en kompis? Hvorfor kan han ikke stå på slalom med kompiser de dagene dere ikke har sammen? Og hvorfor kan han ikke prioritere penger på deg, men han kan prioritere på seg selv og kompisen? Dette hadde jeg også blitt sur for, 3
Notisblokk Skrevet 15. januar 2021 #6 Skrevet 15. januar 2021 Han må da få lov å stå på slalom med kompisen. Hvor ofte skjer det liksom? Og dere kan jo finne på mye annet gøy som ikke koster penger. 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #7 Skrevet 15. januar 2021 Jeg syns du er litt teit ja. Kanskje han vil gjøre noe utenom det vanlige? Slalom er sesong, og han har lov å bruke pengene sine med kompis i stedet for meg deg Dere ser hverandre to ganger i mnd, det er ganske bra til å være langdistanse. Så jeg hadde unnet kjæresten min en fin dag med kompisen sin uten å ha blitt sur for det. Man er ikke nødt til å gjøre noe spesielt hver gang. Jeg besøkte kjæresten min når han jobbet i utlandet, og på flere av besøkene lagde vi mat hjemme og bare ruslet rundt i byen, gjorde ikke noe som kostet penger. Jeg så han ikke hver måned engang. Man må kunne unne hverandre noe gøy iblant uten å bli sur... Anonymkode: 79ff7...708 4
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #8 Skrevet 15. januar 2021 Det vel det at han først sa at han ikke hadde penger til å gjøre noe spesielt med deg, men penger til slalom med kompisen hadde han plutselig? Er du invitert? Det virker ikke som det. Anonymkode: 5ce0e...1e9 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #9 Skrevet 15. januar 2021 Det kommer vel an på om dette blir et mønster eller ikke. Hvis det utvikler seg til å bli sånn at dere aldri kan gjøre noe spesielt sammen, men han bruker tusenlapper sammen med kompiser hver helg, må dere snakke sammen. Så lenge det bare er snakk om denne ene gangen tenker jeg at det burde gå bra. Dere to kan jo ha det kjekt sammen uten å bruke penger i det hele tatt, så han kjenner kanskje at det er litt unødvendig å bruke penger på burger og kino denne helgen når dere kan ha det like fint i sofaen? Men altså, hvis det er sånn at du føler deg nedprioritert, og at du veldig mye heller vil på kino enn sitte hjemme, så må du bare fortelle ham det (uten å anklage) sånn at dere i hvert fall får gått ut neste gang. Anonymkode: 4cf39...5e2 3
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #10 Skrevet 15. januar 2021 Fortsatt ikke vært sur mot han. Bare synes det er merkelig å gjøre et poeng av at han ikke har penger, men så finnes det tydeligvis penger til sløsing likevel. Men altså, jeg vet jo ikke hva dette koster, kan hende det er billigere enn jeg gjettet. Det tar uansett ikke så mye av vår felles tid, de skal kjøre mandag og da er jeg på jobb mye av tiden. Anonymkode: 05b4c...b47
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #11 Skrevet 15. januar 2021 Er det en lov som sier at man ikke kan bruke penger med kompiser hvis en ikke bruker penger på dama først? Det er mye lettere å gjøre billige ting med kjæresten. Kos på sofaen ++ Antakelig hadde han avtalt skituren før han sa at han hadde lite penger. Og det var én av grunnene til at han hadde lite penger. Men man skal prioritere venner også! Også de som bor i samme by som kjæresten Anonymkode: 3e0d8...83e
~ m a u d e ~ Skrevet 15. januar 2021 #12 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Bare synes det er merkelig å gjøre et poeng av at han ikke har penger, men så finnes det tydeligvis penger til sløsing likevel. Penger til sløsing... Det er et helt eksepsjonelt vær ute nå, som er kjærkomment for mange, etter både en nokså snøløs vinter i fjor, og et nokså tøft år for de fleste. Så for veldig mange vil ikke dette være sløsing i det hele tatt, det vil være å benytte en sjelden sjanse til vinterlykke. På den annen side, det å kjøpe pizza, burger, eller dra på kino, i stedet for å lage mat og se film hjemme, kan for mange oppleves som sløsing. Noe sier meg at dere ikke har pratet nok om verdier og prioriteringer. Gjør det, det lønner seg. 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #13 Skrevet 15. januar 2021 Jeg synes ikke du kan si noe på det, nei. Men det hadde vært mer strategisk av ham å si det med en gang. "Jeg skal på slalom neste helg og det koster litt, så da har jeg litt ekstra lite denne måneden, bare så du vet det". Anonymkode: f5a2f...4fe 3
Gjest supernova_87 Skrevet 15. januar 2021 #14 Skrevet 15. januar 2021 Skal han hver gang prioritere å spise burger eller gå på kino med deg? Er det ikke bra at kjæresten har venner som han vil gjøre gøye ting sammen med? Enten det er å stå på slalåm eller gå på byn?
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #15 Skrevet 15. januar 2021 De fleste mennesker har jo litt penger bakhånd til det de har skikkelig lyst til, det handler jo bare om prioritering. Jeg kan godt si at jeg har lite penger for tiden, så det passer ikke å bruke masse penger "unødvendig" på restaurant, kino. Men hvis en gylden mulighet for noe jeg virkelig har lyst til dukker opp, så har jeg jo råd til det men må kanskje leve litt mer sparsommelig resten av måneden. Det er kanskje sånn denne turen i slalombakken er for han. Siden han ikke har slalåmutstyr selv regner jeg med at dette er noe han ikke gjør så ofte. Synes du skal unne han såpass, dere kan jo kose dere uten å bruke penger denne gangen. En annen gang er det kanskje du som bruker penger på noe DU har skikkelig lyst til, men som kjæresten din ikke er så interessert i. Man må gi og ta, og vennskap og fine opplevelser med dem er også viktig selv om man har kjæreste. Det må ikke være enten eller. Anonymkode: d2fc4...a64 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #16 Skrevet 15. januar 2021 Synes ikke du har noe med det. Er hans penger. Det kan jo også hende at han og kompisen har en deal om at kompisen spanderer denne gangen. Man vet jo ikke. Bruk tida til å lage noe godt til han kommer tilbake i stedet. Anonymkode: fd44a...015 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #17 Skrevet 16. januar 2021 "Hei, kompis som bor i den byen. Vi kan dessverre aldri mer være sammen og bruke penger med mindre du kommer til min by. For jeg har fått kjæreste i samme by som du bor i, og da er det forventet at jeg prioriterer henne hver gang jeg er i den byen" Anonymkode: 3e0d8...83e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå