Gå til innhold

Piercing i leppa

Gjest 1111

Anbefalte innlegg

For tre uker siden pircet jeg underleppa, han satte inn en labret. På arket jeg fikk om renhold og slikt så sto det: "etter 2-3 uker må det skiftes til kortere labret".

jeg det? I så fall; hvorfor?

En ting til, baksiden av piercingen er butt, altså en butt runding. Den har satt merker på baksiden av leppa, inni munnen. Akkurat som om den har gravd seg en halv millimeter (hvis ikke mindre) inn i kjøttet. Er det normalt?

Tok den i Oslo, så er litt vanskelig for meg å bare stikke innom studio'et og spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt normalt. Eller, det skjedde iallefall med min da. Grunn til at du kan skifte er fordi den en får når en tar hull er større enn hva en trenger, fordi leppen hovner opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øy jeg vil se piercinga di! Jeg piercet meg jo rundt skoleslutt, men jeg fikk ikke lang stang, men en kort som passer nå! Så min så litt inntrøkt ut de første ukene hehe!

Har ennå merke bak den flate greia, tror det alltid vil være der, så det er bra ingen går og sniker og glor på undersiden av leppa! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi må møtes snart! :)

Godt å høre det ikke bare er meg som har merke etter labretten.

Og enda et spørsmål; må jeg bytte på et studio hver gang jeg vil bytte mellom f.eks labret og ring, eller labret og en annen labret? Han som tok hullet på meg sa jeg måtte gå til studio første gang, men han sa ingenting om de andre gangene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, vi må møtes snart! :)

Godt å høre det ikke bare er meg som har merke etter labretten.

Og enda et spørsmål; må jeg bytte på et studio hver gang jeg vil bytte mellom f.eks labret og ring, eller labret og en annen labret? Han som tok hullet på meg sa jeg måtte gå til studio første gang, men han sa ingenting om de andre gangene.

Det er ingen grunn til at du må innom studioet for å skifte smykke noen gang, men de fleste synes det er litt ubehagelig å gjøre det selv første gangen.. I tillegg til at du dersom du skal bytte smykket før såret er skikkelig grodd må være RASK ellers risikerer du at hullet lukker seg (jeg har hatt hull som lukket seg nesten helt på 10 minutter..)

Jeg har ganske mange piercinger :sjenert: og har kun skiftet smykke på studio èn gang; det var første gangen jeg skiftet et og jeg var usikker på hvordan det skulle gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten må du på studio, ellers må du ha en tang til å åpne ringen med, det er jo ingen skrumekanisme på som det er på stang! Så klart hvis du aldri gidder å bruke ringen mer, kan du alltis klippe den av ved kula, det gjorde jeg da jeg var sint :rodme: men da er det ikke like lett å få den på igjen ;)

Er det underleppa du har tatt eller over eller på siden eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årrrh sto jo i startinnlegget :klaske: eneste stedet jeg synes passer ring i leppeområdet iallfall :) Hadde det vært nederst til siden så ser leppa bare bøs og dradd ut (mener ikke tråkke på noen nå nei)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har usymmetrisk i overleppa da men :)

Øy den dagen vi skulle på avslutning på kinoen med idol ali og du gikk andre veien, dagen før det! tihi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen skrev noe om at det ikke er noen måte å åpne ringene på selv - men det er isåfall feil. ;)

De har åpning inni kula akkurat som andre piercingsmykker. Man skrur på kula i ringen, så åpner den seg. Men den sitter temmelig hardt.

Og du trenger ikke gå i studio for å skifte noen gang, men det kan være greit å få hjelp første gangen sånn at det blir gjort fort nok så ikke hullet lukker seg. Men det holder med hjelp av en venn eller noe, trenger ikke proffe folk for å få hjelp til det.

Lykke til med din nye piercing ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...