Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har hatt veldig tørre og såre øyne i det siste. Er ganske sikker på at det har sammenheng med hjemmekontor og mye tid foran skjermen, men det kommer vel til å vare en stund til. Er det noen som har tips?
Har sett litt på øyedråper for tørre øyne, men det er mye å velge mellom, og jeg vet ikke om det er noe man blir «avhengig» av? Altså at egen tåreproduksjon blir enda dårligere sånn at man må fortsette med dråpene i det uendelige.

Anonymkode: 04196...11f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker disse. https://www.apotek1.no/produkter/hylo-gel-oyedraaper-10ml-915150p 
fikk de anbefalt av både optiker og apotek. Optikeren sa det ikke skadet å bruke de selv om man ikke er særlig tørr, så tror ikke jeg ville bekymret meg for å bli «avhengig». Jeg bruker de hver dag pga tørr luft inne. Bruker de hele vinteren. 

Anonymkode: ae89e...be9

• Liker 1
Skrevet

Har en del erfaring med dette. Optikeren sa at jeg har tette tårekanaler. Hen sa at jeg skulle ta en klut og fukte den med (veldig) varmt vann og så massere kantene av øyelokkene (der vippene er) forsiktig et minutt hver dag. 

Jeg bruker også øyedråper fra apotek. Merker veldig godt at øynene er irriterte når jeg er litt dehydrert. 

Anonymkode: 0bf9d...1ff

• Liker 2
Skrevet

Har du sjekket synet ditt?

Jeg fikk tørre og såre øyne etter en tid på skjerm og forsto ikke hvorfor. Så sjekket jeg synet og hadde da behov for lesebriller, nå har jeg ikke såre og tørre øyne når jeg bruker skjerm lenger. 

Anonymkode: 44106...90a

• Liker 1
Skrevet

Takk for tips :smilyblomst:

Jeg har sjekket synet for ikke så lenge siden, så jeg tror ikke det er årsaken.

Anonymkode: 04196...11f

Skrevet

Midtvinters og tørr luft, er den verste tiden.  Prøv å bli obs på blunkefrekvensen, det hjelper ofte å være bevisst.  Jeg har vært plaget lenge, og fikk tatt en sjekk hos optiker. Beskjeden der, var at jeg i grunn hadde nok tårevæske, men at det var lite fett i den, og derfor dårlig smøring.  De kunne tilby å plugge igjen avløpskanalen i øyekroken,  slik at det blir stående mere væske på øyet. Jeg har foreløpig ikke tenkt å prøve.  

Anonymkode: 36467...843

Skrevet

Anbefaler å ha luftfukter der du sitter mye foran pc

Anonymkode: 45e09...003

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...