AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #1 Skrevet 15. januar 2021 Jaja et søskenbarn av meg har giftet seg inn i en rik familie nedi oslo og farmor fikk tlf av fruen hans om at hun måtte slutte å sende strikketøy til oldebarna for hun var lei av å hive det i søppelet. De brukte nemlig ikke slikt. Er de virkelig så virkelighetsfjerne nedi vestkanten generelt, eller er det han som har funnet seg en ekte bi@tch? Anonymkode: 9d294...5a8 1
stan Skrevet 15. januar 2021 #2 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): han som har funnet seg en ekte bi@tch? Siden begge mine søstre er vestkant damer, så tror jeg at det er denne dama som har et problem. Eller kanskje er et? 14
Honey Dew Skrevet 15. januar 2021 #3 Skrevet 15. januar 2021 Merkelig oppførsel. Vi sitter godt i det, men har alltid tatt i mot med takk når vi har fått hjemmelagde gaver. Vi bruker dem til og med. Fatter ikke at mottakere kan være så sneversynte at de hiver slike ting i bosset. 12
SoWhat? Skrevet 15. januar 2021 #4 Skrevet 15. januar 2021 Det bor ikke flere mentalt forstyrrende personer på Oslos vestkant enn andre steder nei. 18
Gjest O.G. Skrevet 15. januar 2021 #5 Skrevet 15. januar 2021 Blir ikke flere gaver fra farmor altså.
lillevill Skrevet 15. januar 2021 #6 Skrevet 15. januar 2021 Så frekt! Stakkars søte bestemoren som strikker og gleder seg til å gi bort strikkede gaver. 10
Gjest Geirfuglen Skrevet 15. januar 2021 #7 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jaja et søskenbarn av meg har giftet seg inn i en rik familie nedi oslo og farmor fikk tlf av fruen hans om at hun måtte slutte å sende strikketøy til oldebarna for hun var lei av å hive det i søppelet. De brukte nemlig ikke slikt. Er de virkelig så virkelighetsfjerne nedi vestkanten generelt, eller er det han som har funnet seg en ekte bi@tch? Anonymkode: 9d294...5a8 Det har ikke noe med vestkanten å gjøre nei, hjemmestrikk er kjempefint 😊
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #8 Skrevet 15. januar 2021 Om vi på vestkanten pleier å slenge hjemmestrikket i søpla? Nei, det gjør vi ikke. Vi strikker vi også. Anonymkode: fd998...a3c 19
Daria Skrevet 15. januar 2021 #9 Skrevet 15. januar 2021 Hvorfor i all verden skulle det ha noe med hverken bosted eller økonomisk bakgrunn å gjøre? Merkelige folk med sære ideer og manglende antenner finnes overalt - dømmer du alltid hele grupper ut fra en liten detalj du vet om en av dem? 12
Gjest theTitanic Skrevet 15. januar 2021 #10 Skrevet 15. januar 2021 Så vannvittig respektløst. Uansett om de bruker plaggene eller ikke så sier man ikke slikt. Det er nesten det samme som å spytte på noen.
Gjest Blinkie Skrevet 15. januar 2021 #11 Skrevet 15. januar 2021 Vi har god økonomi, men elsker hjemmestrikk. Jeg kunne aldri ha sagt noe slikt til familie, eller venner for den slags skyld. Utrolig frekt å kaste hjemmelaget strikk, i søpla. Hjemmestrikk er skikkelig fint
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #12 Skrevet 15. januar 2021 «hun måtte slutte å sende strikketøy til oldebarna for hun var lei av å hive det i søppelet» var det virkelig slik hun formulerte det? Som strikker selv, så blir jeg glad om noen sier fra at de ikke vil ha strikkede ting, da slipper jeg å Bruke masse tid og penger på noe som ikke blir brukt. Anonymkode: 965cf...5d4 3
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #13 Skrevet 15. januar 2021 Det er jo bare frekt og stygt gjort. Ingen av de jeg kjenner som sitter godt i det har et problem med hjemmestrikk. Mange av de bruker det også. Anonymkode: 4ea24...434 2
Firefine Skrevet 15. januar 2021 #14 Skrevet 15. januar 2021 Du kunne like gjerne spurt; er dette normal oppførsel blant foreldre med barn? 2
minister-mio Skrevet 15. januar 2021 #15 Skrevet 15. januar 2021 Syntes tvert om det virker som mange "veldtående" bruker hjemmestrikk. Det du skisserer er dårlig oppførsel og har ikke noe med Oslo og velstand å gjøre. 7
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #16 Skrevet 15. januar 2021 Jeg har noen venner som er fra godt møblerte hjem, og de er veldig opptatt av å "kle seg pent" og riktig. Har gått tur med dem i skogen, jeg er altså fra lav-inntektsfamilie, og klærne mine ble kommentert. Har arvet turjakke og tursekk, og ellers turklær som overhodet ikke matcher, og hjemmestrikka ullgenser. Hele den familien hadde tydeligvis gått til innkjøp av nye turklær av dyrt merke for å gå en tur i skogen. Skjønner at det er mest praktisk å kjøpe nytt om man ikke har, for all del, men jeg gikk litt lei av at de maste om at jeg ikke hadde noen stil eller sans for å kle meg pent. Anonymkode: d4b4e...39c 3
Callisto83 Skrevet 15. januar 2021 #17 Skrevet 15. januar 2021 Det er noe som heter og ha skutt gullfuglen, men i dette tilfelle har han tydeligvis truffet kråkebolla.. Dette har ikke noe med velstand å gjøre, men dårlig folkeskikk. 4
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #18 Skrevet 15. januar 2021 minister-mio skrev (6 minutter siden): Syntes tvert om det virker som mange "veldtående" bruker hjemmestrikk. Det du skisserer er dårlig oppførsel og har ikke noe med Oslo og velstand å gjøre. Strikking er en populær hobby. Og en ganske dyr en også, man sparer sjelden penger på å kjøpe en bok med strikkeoppskrifter og garn i silke og alpakka. Ofte hadde det vært billigere å kjøpe klærne ferdig. TS - jeg tviler sterkt på at det var slik det gikk for seg, og om det var det, så har du bare med noen ekstreme folk å gjøre. Anonymkode: 57bc3...83a 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #19 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jaja et søskenbarn av meg har giftet seg inn i en rik familie nedi oslo og farmor fikk tlf av fruen hans om at hun måtte slutte å sende strikketøy til oldebarna for hun var lei av å hive det i søppelet. De brukte nemlig ikke slikt. Er de virkelig så virkelighetsfjerne nedi vestkanten generelt, eller er det han som har funnet seg en ekte bi@tch? Anonymkode: 9d294...5a8 Da er det familien det er noe galt med. Hjemmestrikk er kjempepopulært, det har det alltid vært. Anonymkode: a572b...cca 3
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #20 Skrevet 15. januar 2021 Herlighet, hva slags idioter bare kaster hjemmestrikk som folk har strevd å lage? Men er mange bra folk på vestkanten, noen kan være litt snobbete bare. For min del har jeg sett flere "galninger" på østkanten og ute på landet. Anonymkode: c251c...064 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå