AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #1 Skrevet 15. januar 2021 Kan jeg spørre dere om dere fikk no veiledning på nav eller noe for å finne ut av permisjonen dere skulle ha? Jeg synes det er ekstremt forvirrende. Er det noen som tok ut permisjon før uke 37? Jeg synes det blir tungt å gå i en jobb med masse stress med stor mage og graviditetsplager. Mistrives og med gravidkroppen, føler meg så feit og stygg. Noen andre som følte på dette? Anonymkode: 475d8...0dd
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #2 Skrevet 15. januar 2021 Det går ikke an å starte permisjon før barnet er født. Om barnet blir født i feks uke 37 begynner permisjonen da. Om en av ulike årsaker ikke orker å jobbe til uke 37 må en bli sykmeldt.. Skjema for å plotte inn permisjonen er egentlig ganske enkel, men om du ringer Nav får du veiledning Anonymkode: 0e818...c32
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #3 Skrevet 15. januar 2021 Har du store plager som gjør at du ikke klarer å gjøre jobben din kan legen sykemelde deg, og hvis du har en jobb som kan være risiko for barnet kan det hende du oppfyller kravet til svangerskapspenger. Å føle seg feit og stygg er nok ikke grunn nok til noen av delene. Jeg vet ikke om man kan få vanlig betalt permisjon tidligere, men det er jo en mulighet å søke ulønnet permisjon da. Anonymkode: 2110f...398
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #4 Skrevet 15. januar 2021 Jeg har hatt svangerskapspermisjon fra 6. Måned, men det er på grunn av risikofylt arbeid som ikke kan tilrettelegges. Om du sliter, kan det være at sykemelding er rette veien å gå, men det må du høre med legen din om. Svangerskapspermisjon er kun hvis det er fare for fosteret (kjemikalier, fall, mm). Anonymkode: 38743...179
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #5 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det går ikke an å starte permisjon før barnet er født. Om barnet blir født i feks uke 37 begynner permisjonen da. Om en av ulike årsaker ikke orker å jobbe til uke 37 må en bli sykmeldt.. Skjema for å plotte inn permisjonen er egentlig ganske enkel, men om du ringer Nav får du veiledning Anonymkode: 0e818...c32 Så jeg må jobbe til vannet går på jobb??? Anonymkode: 475d8...0dd
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #6 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det går ikke an å starte permisjon før barnet er født. Om barnet blir født i feks uke 37 begynner permisjonen da. Om en av ulike årsaker ikke orker å jobbe til uke 37 må en bli sykmeldt.. Skjema for å plotte inn permisjonen er egentlig ganske enkel, men om du ringer Nav får du veiledning Anonymkode: 0e818...c32 Dette er helt feil. Permisjonen starter 3 uker før termindato og det er mulig å starte permisjonen før dette (opp til 12 uker før termindato) , men da får man jo mindre tid med barnet når det kommer. Anonymkode: b264c...6c4 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå