Gå til innhold

Blir vi noengang kvitt influensere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror dere vi når et punkt der det ikke lenger vil være marked for influensere som bare har fokus på kropp, utseende og som utleverer barn på nett?

Anonymkode: e3cd2...0bd

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare folk tar influencavaksinen årlig så går det seg til, bare vent.

Anonymkode: f6a72...d79

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bare folk tar influencavaksinen årlig så går det seg til, bare vent.

Anonymkode: f6a72...d79

🤣

Skrevet

Hvem skal KG-brukerne på Rampelys da bruke for å få utløp for sitt daglige behov for å rakke ned på noen, hvis ikke influencerne er her?

Anonymkode: adf0d...1f3

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror vi mettes etterhvert, men ikke at de forsvinner likevel. Og konseptet med influensere/bruke enkeltpersoner som annonsører, tror jeg er kommet for å bli. 

Anonymkode: 06682...184

• Liker 1
Skrevet

Det skal lite til for å bli influencer. Promoter et svindyrt veskemerke mot betaling eller gjør det litt over gjennomsnittet bra i et dataspill ingen har hørt om.  Virker ikke som om det skal mer til. Synes sykepleiere som jobber rævva av seg for å holde samfunnet trygt og risikerer helsen sin for tiden,  fortjenter mye mer i lønn enn en 14 åring som forteller at denne lipglossen har forandret livet hennes.  Jeg synes ikke det er et sunnhetstegn at YouTuber og tiktokker i fullt alvor er noe dagens unge ser på som en real og solid yrkestittel 

Anonymkode: cf1da...a0e

• Liker 4
Skrevet (endret)

De som får bransjen til å fremdeles blomstre er like mye, om ikke mer, de som "hater" dem. De er tusen ganger mer engasjert enn "fansen"  Så, om de klarer å slutte og "hate" så...

Ellers er alt i perioder. I kortere eller lengre. En blir lei alt tror jeg. Det jeg tenker er at de skifter fokus mer? At man blir dritt lei kropp og operasjoner osv. 

Kanskje de blir litt mer underholdende og samfunnsorienterte etterhvert? Det er jo mange som går under begrepet "influensere" nå også. 

Endret av SoWhat?
  • Liker 1
Skrevet

Egentlig ikke. Vi har hatt "dameblader" der mye går på det samme temmelig lenge, og den største trusselen mot disse virker å være nettopp blogger og influencere med mye lignende, men mer utleverende innhold. Disse "bransjene" forsvinner over natten om kundegruppen slutter å kaste penger etter dem, men det virker ikke veldig sannsynlig. 

• Liker 1
Skrevet

Ordet kommer nok til å skifte, resten spørs det med.

På ungdomsskolen het det sosser. Så ble de glamourmodeller. Og nå heter de influensere.

Anonymkode: 85e39...d15

• Liker 1
Skrevet

For min del, så kan de gjerne forsvinne i kveld. Aldri fulgt med på noen av dem. Knapt lest en blogg i hele mitt liv. 

• Liker 4
Skrevet

Det er over og ut for dem den dagen kvinner ikke lenger gidder å følge dem, lese dem, diskutere dem og kjøpe produktene de vil selge. Jeg tviler på at det skjer med det første. Det er altfor mange som er hekta de greiene der.

Skrevet

Ikke så lenge flere og flere vokser opp og trenger så mye oppmerksomhet. Er jo det det handler. Jenter tror de må trutmunne, kle seg naken og danse på internett for at folk skal like dem. De tror menneskeverdet kun handler om utseende og fin kropp.

Anonymkode: 57d68...c0e

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 15.1.2021 den 12.47):

Tror dere vi når et punkt der det ikke lenger vil være marked for influensere som bare har fokus på kropp, utseende og som utleverer barn på nett?

Anonymkode: e3cd2...0bd

Syntes du  det var bedre når motebransjen hadde makten ifh til det å ha en innflytelse på yngre? Vi har alltid hatt en form for "influencers", men nå er det er mer slik at "alle" kan bli en influenser. Jeg vet ærlig ikke hva jeg tenker om det. Har en venninne som tjener godt på det og hun er ikke "kun" overfladisk, er også mye fint hun står for. Så jeg tenker at det er bra at vi kan ta den "makten" i egne hender om vi ønsker.. men så er det jo mye rare mennesker også 

Endret av Becky
Skrevet

Jesus var vel en influenser, så jeg tror ikke dette blir borte med det første. Men la oss håpe det snart byttes innpakning og fokus🙌

Anonymkode: de525...09a

Skrevet

De mest kjente kvinnelige influencere er jo mer som slike selgere som sto på torget før i tida, solgte kjøkkenkniver og rengjøringsutstyr. Synes det er å ta i å kalle dem influencere, når de egentlige er selgere. Har iallefall til gode å oppleve å bli nysgjerrig på noe de uttaler seg om.

Eneste person jeg betrakter som influencer er vel Kjetil Rolnes, ikke det at jeg er enig i alt han mener, men synes han tar tak i mye som trenger litt oppmerksomhet.

Anonymkode: 77c60...fca

Skrevet

Neppe. Men blogger er nok i ferd med å dø ut, i det minste. Men siden andre plattformer har tatt over blir vi ikke kvitt i fluencere. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...