Gå til innhold

Jeg vil ut og gjøre ting, han vil bare være hjemme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi visste allerede i starten av vi var litt ulike der (introvert og ekstrovert), i hverdager etter jobb stikker jeg alltid ut og trener og driver med hobbyer imens han sitter hjemme og gamer eller ser på Netflix. Det er helt greit for meg i hverdagen at vi har hver vår hobby.

Men i helger har jeg veldig lyst å dra ut, være sosial, spise på restaurant, dra på kino, fjelltur eller hva som helst så lenge det er ute-aktivitet. Han kan til nøds bli med på tur, men hans favoritt aktivitet er å være hjemme på sofaen. 

Jeg så ikke problemet med dette i starten, da det er viktig å akseptere hverandre som man er. Men jeg lurer på om det er noen som har erfart det samme, og om det funke i lengden? Hvordan fikk dere det til å funke?

Anonymkode: e2b90...25c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han gjør det han vil, jeg gjør det jeg vil, så går vi alltid en tur sammen i løpet av dagen, og spiser alltid middag sammen. 

Så hender det jo at jeg blir med han på skogstur osv, eller at han blir sittende hjemme å game med meg. 

Vi har vært i lag 5 år, og for oss funker det kjempe fint.

Anonymkode: a5984...81e

• Liker 3
Skrevet

Høres genialt ut. Da kan han gjøre sitt og du ditt i helgene, så slipper dere gå oppå hverandre og være sammen alle dager i uken.

Anonymkode: eb9d6...2f4

• Liker 4
Skrevet

Det sosiale og det man gjør sammen med andre er veldig viktig og kan bli vanskelige å hvis partnere har veldig forskjellige behov. En stor del av å leve sammen i fremtiden er at man kan være sammen med andre i sosiale settinger. 

Anonymkode: 502d4...271

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Vi visste allerede i starten av vi var litt ulike der (introvert og ekstrovert), i hverdager etter jobb stikker jeg alltid ut og trener og driver med hobbyer imens han sitter hjemme og gamer eller ser på Netflix. Det er helt greit for meg i hverdagen at vi har hver vår hobby.

Men i helger har jeg veldig lyst å dra ut, være sosial, spise på restaurant, dra på kino, fjelltur eller hva som helst så lenge det er ute-aktivitet. Han kan til nøds bli med på tur, men hans favoritt aktivitet er å være hjemme på sofaen. 

Jeg så ikke problemet med dette i starten, da det er viktig å akseptere hverandre som man er. Men jeg lurer på om det er noen som har erfart det samme, og om det funke i lengden? Hvordan fikk dere det til å funke?

Jeg tenker Kompromiss her. Av og til ofrer du deg for han og gjør det han har lyst til og vice versa. Forutsetter jo at dere begge er villige til det da. Noen er jo steile og nekter å tilpasse deg

Endret av Maleficenta
  • Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det sosiale og det man gjør sammen med andre er veldig viktig og kan bli vanskelige å hvis partnere har veldig forskjellige behov. En stor del av å leve sammen i fremtiden er at man kan være sammen med andre i sosiale settinger. 

Ikke så aktuelt nå i disse tider da... 

• Liker 1
Skrevet

Funker gull her. Vi gjør det vi vil og er sammen innimellom. Da går vi ikke lei heller

Anonymkode: 4e9b9...563

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Han gjør det han vil, jeg gjør det jeg vil, så går vi alltid en tur sammen i løpet av dagen, og spiser alltid middag sammen. 

Så hender det jo at jeg blir med han på skogstur osv, eller at han blir sittende hjemme å game med meg. 

Vi har vært i lag 5 år, og for oss funker det kjempe fint.

Anonymkode: a5984...81e

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Høres genialt ut. Da kan han gjøre sitt og du ditt i helgene, så slipper dere gå oppå hverandre og være sammen alle dager i uken.

Anonymkode: eb9d6...2f4

Det var dette jeg ville høre. :)

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vi drar jo på familiemiddager sammen f.eks, men jeg skulle jo ønske at han skjemte meg litt bort og kunne ta meg med ut på restaurant innimellom. Vi kan prate om det og han sier han skal gjøre det, men det skjer ikke i praksis så jeg tror det er vanskelig å tvinge noen til å gjøre noe de egentlig ikke har interesse av. Det hadde gjort ting litt mer romantisk for min del da...

Når det er sagt så  vil jeg beholde han, så jeg får vel bare akseptere denne siden av forholdet vårt?

TS

Skrevet
Maleficenta skrev (2 minutter siden):

Jeg tenker Kompromiss her. Av og til ofrer du deg for han og gjør det han har lyst til og vice versa. Forutsetter jo at dere begge er villige til det da. Noen er jo steile og nekter å tilpasse deg

Jo, men greia er at jeg tilpasser han året rundt og vi drar kanskje ut og spiser to ganger i året. Men men, er jo glad i han.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Funker gull her. Vi gjør det vi vil og er sammen innimellom. Da går vi ikke lei heller

Anonymkode: 4e9b9...563

Var dette jeg ville høre!

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jo, men greia er at jeg tilpasser han året rundt og vi drar kanskje ut og spiser to ganger i året. Men men, er jo glad i han.

TS

Ja nettopp. Han bør bli flinkere til å tilpasse seg deg. Men er litt typisk menn dette føler jeg. 

Skrevet
Maleficenta skrev (3 minutter siden):

Ja nettopp. Han bør bli flinkere til å tilpasse seg deg. Men er litt typisk menn dette føler jeg. 

Ja, han er litt typisk mann. "Simpel", som han selv sier.

Skrevet

Fungerer fint å gjøre forskjellige ting. 

Anonymkode: 7947f...633

Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Hvordan er det med ferier, vil han helst sitte hjemme da og?

Og hva tenker du om dere får barn, vil han delta med dem med alt de skal delta på utenfor hjemmet, eller blir du alene om det? Vil han delta i fritidsaktiviteter der foreldre som regel er til stede, vil han dra på ferier og helgeturer med deg og barn? Eller blir du alene om alt utenfor hjemmet med barna?

Om du tror han ikke vil delta i slike ting, og du blir alene om alt, så blir det et stort problem i lengden. Send meg en pm så kan jeg fortelle mer om erfaring med det. Jeg vil ikke skrive så mye om det her.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Ja, han er litt typisk mann. "Simpel", som han selv sier.

Nei om du ikke er fornøyd med slik det er så må du ta det opp med han. Du må si at du syns at du ofrer din fritid til å gjøre ting som han liker og at du syns han og får forsøke å komme litt ut av sin comfortsone og finne på mer ute sammen med deg. Nå i disse tider er man jo uansett ikke så sosial med andre men han kan jo bli med på tur f. Eks bare deg og han

Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

TS

Det høres ikke bra ut det der. Det er ikke bare du som skal tilpasse deg han. Du er glad i han, men det er ikke sikkert du bør tilpasse livet ditt og framtiden din etter hva han ønsker likevel. Det er lett å gjøre det når man er ung og forelsket, men det blir ikke så bra med årene. Man opplever et savn fordi man ikke fikk utløp for egne drømmer og behov når man tilpasset seg hans krav om hvordan forholdet skulle være.

Som sagt send meg en pm.

Skrevet

Covid19. Du har fått med deg at det meste er stengt? 

Skrevet

Har noe av det samme med samboeren min. Jeg jobber skift, så ser vi hverandre kanskje 3-4 dager i uken. Da går vi på trenningsammen. Ellers sitter vi bare hjemme. Som oftest går det fint, men kjenner at jeg blir irrritert og rastløs da jeg har fri helg, og han fortsatt bare vil sitte inne og spille eller se på tv. Jeg vil ut å finne på noe gøy, reise på hytta, kino, gå tur, what ever så lenge det er utenfor huset. Mitt største problem er at jeg er til flyttet hit, og den eneste venninen jeg har fått har nå flyttet vekk.. Så jeg har ingen andre en han. Og da blir det veldig kjeldig.. Han prøver, og han kan komme ut noen ganger, men ofte så bare klager han på at vil hjem 🙄 men om sommeren er vi ute sammen hele tiden, så det går kanskje oppiopp. 

Anonymkode: 66388...2dd

• Liker 1
Skrevet
CorvusCorax skrev (6 minutter siden):

Covid19. Du har fått med deg at det meste er stengt? 

Det er fortsatt mumig å finne på noe utenfor huset. Og synes det er helt supert at hun vil støtte de bransjene som virkelig sliter nå! 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er fortsatt mumig å finne på noe utenfor huset. Og synes det er helt supert at hun vil støtte de bransjene som virkelig sliter nå! 

Hvor da? Kino, teater og utesteder er stengt. Men dette er kanskje i en liten by. 

Skrevet

Fungerer fint her også. Han gjør sitt og jeg mitt og så gjør vi noe sammen innimellom.  Feks, så pleier vi å se film sammen fredag kveld.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...