AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #1 Skrevet 15. januar 2021 Jeg har vurdert å se Fødeavdelingen på Dplay, men er litt redd for at det skal gjøre vondt verre. Har fødselsangst fra før, og trenger egentlig beroligende input. Noen som har sett eller hørt noe bra? Anonymkode: 7635c...0b4
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #2 Skrevet 15. januar 2021 Ikke direkte fødselsrelatert, men har vært nyttig for meg! En serie på Netflix som heter Barnets Første År. Hver episode tar for seg et tema angående spedbarnets utvikling, f.eks smakssansen, bevegelse, relasjoner, etc. De intervjuer forskere som forteller om studiene sine og hva de har lært om spedbarn. Syntes det er veldig interessant og selv om det ikke har med selve fødselen å gjøre, så har det på en måte gjort meg litt gira, jeg gleder meg til å bli kjent med den lille og være med på alt hun skal lære Anonymkode: f8099...3c3 2
Kokokos Skrevet 15. januar 2021 #3 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg har vurdert å se Fødeavdelingen på Dplay, men er litt redd for at det skal gjøre vondt verre. Har fødselsangst fra før, og trenger egentlig beroligende input. Noen som har sett eller hørt noe bra? Anonymkode: 7635c...0b4 Synes NRK-serien «Jordmødrene» var fin. Ellers er det veldig mange fine podcaster du også kan høre på. Har hatt skikkelig fødselsangst og brukt mange timer på å lese/se/høre meg opp og nå gleder jeg meg til å oppleve det selv! 3
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #4 Skrevet 15. januar 2021 Både Jordmødrene og Fødeavdelingen viser jo tildels dramatiske fødsler i flere episoder, jeg ville i alle fall valgt episode med omhu hvis jeg hadde fødselsangst. Ville heller brukt tiden på å lese om fødselens faser, pusteteknikker, muligheter for smertelindring og avspenning. Les om Laboro-pust, det hjalp meg gjennom riene og gav meg noe å fokusere på annet enn smerten. Anonymkode: d118f...2a8 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #5 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Både Jordmødrene og Fødeavdelingen viser jo tildels dramatiske fødsler i flere episoder, jeg ville i alle fall valgt episode med omhu hvis jeg hadde fødselsangst. Ville heller brukt tiden på å lese om fødselens faser, pusteteknikker, muligheter for smertelindring og avspenning. Les om Laboro-pust, det hjalp meg gjennom riene og gav meg noe å fokusere på annet enn smerten. Anonymkode: d118f...2a8 Er det ikke fint å se hvor forskjellige fødsler kan være da? Det gav i alle fall meg trygghet at en fødsel absolutt ikke kan planlegges, man må bare ta det som det kommer. Jo mer jeg vet, jo bedre forberedt er jeg og jo tryggere føler jeg meg. Ellers er jeg enig i at det er lurt å lese seg opp på de andre tingene du nevner Anonymkode: 7d531...e97 5
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #6 Skrevet 15. januar 2021 Appen "preglife" har en videoserie med fødselsforbereding som er fin å ha sett. Ellers ser jeg også Netflix-serien "babies" som nevnes over her. Kjempespennende! Anonymkode: 30ac2...276 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #7 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det ikke fint å se hvor forskjellige fødsler kan være da? Det gav i alle fall meg trygghet at en fødsel absolutt ikke kan planlegges, man må bare ta det som det kommer. Jo mer jeg vet, jo bedre forberedt er jeg og jo tryggere føler jeg meg. Ellers er jeg enig i at det er lurt å lese seg opp på de andre tingene du nevner Anonymkode: 7d531...e97 For noen er det sikkert sånn - jeg blir f. eks mer engstelig av å se setefødsler som ender i katastrofesnitt på Fødeavdelingen nå som jeg snart står overfor en setefødsel selv. Ellers er det jo mye fine fødsler der og Anonymkode: d118f...2a8 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #8 Skrevet 15. januar 2021 Positiv fødsel sitt fødselsforberedene kurs kan være fint for deg. Jeg har termin i morgen og så gjennom hele kurset hennes i går. 🙂 Anonymkode: 62739...215 3
Maleficenta Skrevet 15. januar 2021 #9 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har vurdert å se Fødeavdelingen på Dplay, men er litt redd for at det skal gjøre vondt verre. Har fødselsangst fra før, og trenger egentlig beroligende input. Noen som har sett eller hørt noe bra? Anonymkode: 7635c...0b4 Ikke se på fødselsvideoer. Gjør bare vondt verre. 1
Maleficenta Skrevet 15. januar 2021 #10 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ikke direkte fødselsrelatert, men har vært nyttig for meg! En serie på Netflix som heter Barnets Første År. Hver episode tar for seg et tema angående spedbarnets utvikling, f.eks smakssansen, bevegelse, relasjoner, etc. De intervjuer forskere som forteller om studiene sine og hva de har lært om spedbarn. Syntes det er veldig interessant og selv om det ikke har med selve fødselen å gjøre, så har det på en måte gjort meg litt gira, jeg gleder meg til å bli kjent med den lille og være med på alt hun skal lære Anonymkode: f8099...3c3 Bedre det ja. Fokuser på premien etterpå. Fødselen kan man uansett ikke forberede seg på mener jeg. Man vet ikke utfallet. Bare stol på helsepersonellet så går det bra. 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #11 Skrevet 15. januar 2021 Anbefaler å ta positiv fødsel sitt fødekurs, jeg synes det var gull Anonymkode: d7932...562 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #12 Skrevet 15. januar 2021 Appen "Helseoversikt" har videokurs om fødsel. Også kan du be om samtale med jordmor på helsestasjon, jeg fikk masse tips der. Lykke til, det går helt sikkert fint! Anonymkode: 6a526...cf5 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #13 Skrevet 16. januar 2021 Tusen takk, alle sammen ❤️ Her var det mange kjempegode tips jeg kan fylle helgen med. Jeg begynte å se litt på Fødeavdelingen i går. Den første episoden presset tårene på hele tiden, mens da jeg så den andre gikk det mye bedre. Så kanskje det hjalp litt ☺️ Ts Anonymkode: 7635c...0b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå