Gå til innhold

Vil fjerne Trump fra «Alene hjemme»

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kan  ikke forandre klassikere og historie kun for at vi ikke liker det idag. Bedre å ha det med for å vise hvor galt ting kan ende. 

Anonymkode: 2500b...0ac

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

FJERNES: En scene med Donald Trump i filmen «Alene Hjemme 2» er nå fjernet fra skjermene når filmen blir vist av det canadiske TV-selskapet CBC.
https://www.dagbladet.no/kjendis/vil-fjerne-trump-fra-alene-hjemme/73285596

Kan ikke fordra Trump, men dette blir bare for dumt. 

Anonymkode: 75a6f...2bd

Jeg kan heller ikke fordra Trump, men opptredenen hans i den filmen har jeg ingen problemer med. Han er med i én scene i den filmen, har én replikk og er bare på skjermen i noen få sekunder. Se selv:

Det som gjør det ugreit er at han forlangte rollen. Da filmen ble spilt inn eide Trump hotellet, The Plaza, og en av betingelsene han stilte for at de skulle få filme i lobbyen der var at Trump fikk en liten rolle. https://www.insider.com/home-alone-30-anniversary-chris-columbus-trump-cameo-2020-11

• Liker 3
Skrevet
Christiane_W skrev (5 minutter siden):

Jeg kan heller ikke fordra Trump, men opptredenen hans i den filmen har jeg ingen problemer med. Han er med i én scene i den filmen, har én replikk og er bare på skjermen i noen få sekunder. Se selv:

Det som gjør det ugreit er at han forlangte rollen. Da filmen ble spilt inn eide Trump hotellet, The Plaza, og en av betingelsene han stilte for at de skulle få filme i lobbyen der var at Trump fikk en liten rolle. https://www.insider.com/home-alone-30-anniversary-chris-columbus-trump-cameo-2020-11

Hvorfor snur han ser og ser så creepy på Kevin?😂

Anonymkode: a9114...970

• Liker 1
Skrevet

Synes og det blir dumt å fjerne sånn. Vi kan ikke fjerne historie. Skal ALLE filmene som Weinsteen laget forbys og? Kan jo bare le når man ser filmen. Der er han klovnen som var president i 4 år! 

Anonymkode: cd730...0b9

• Liker 1
Skrevet
Christiane_W skrev (12 minutter siden):

Hvorfor i alle dager er det ugreit? Det er da helt vanlig kotyme og en hyggelig gest som takk for at de fikk spille inn på hotellet hams?

Anonymkode: ed5b1...a81

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes han skal få bli der. Han passer perfekt inn blant alle de andre skurkene og psykopatene :) 

• Liker 4
Skrevet

Jeg kan ikke fordra Trump og skulle ønske at han ble avsatt for lenge siden.  Men dette synes jeg bare blir for dumt. Vi kan ikke gå tilbake og endre historien for hver gang vi ikke liker noe eller noen. 

• Liker 5
Skrevet

For å få benytte hans hotell, kreves det at han får være med i en scene. 

Spørs om de kan fjerne han, juridisk sett. Han gjør dog ingen forskjell på filmen. 

Anonymkode: 64ad4...60b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor i alle dager er det ugreit? Det er da helt vanlig kotyme og en hyggelig gest som takk for at de fikk spille inn på hotellet hams?

Anonymkode: ed5b1...a81

I New York er det vanlig å betale en sum for å få bruke en location. Det er ikke vanlig å både betale og gi eieren av stedet en rolle. De betalte, men det var ikke nok for Trump. Trump ville kun tillate filming der om han fikk være med i filmen.

I følge Matt Damon skjedde det samme under innspillingen av Scene of a Woman. Betingelsen for å filme i en bygning han eide var at han skulle være med i filmen. Som seg selv. 

Sitat

No. The deal was that if you wanted to shoot in one of his buildings, you had to write him in a part. [Director] Martin Brest had to write something in Scent of a Woman — and the whole crew was in on it. You have to waste an hour of your day with a bullshit shot: Donald Trump walks in and Al Pacino’s like, “Hello, Mr. Trump!” — you had to call him by name — and then he exits. You waste a little time so that you can get the permit, and then you can cut the scene out. But I guess in Home Alone 2 they left it in.

Kilde: https://www.hollywoodreporter.com/news/matt-damon-george-clooney-trump-suburbicon-racism-america-1034503

• Liker 3
Skrevet

For meg spiller det egentlig liten rolle om Trump er med eller ikke men jeg må jo si det at jeg ikke liker at de prøver å slette ting som i dag ikke er "politisk korrekt". Da tenker jeg mer på at de fjerner visse ord fra bøker og sletter gammelt "humor" tv. Blir veldig rart om man bare skal slette alt som ikke er like passende i dag som det var for 20 år siden, blir ikke mye igjen til slutt. Men det blir vel en annen diskusjon. 

Skrevet

Snart kommer folk vel til å kreve at nazistene fjernes fra filmer og dokumentarer om 2 verdenskrig.

Anonymkode: 75a6f...2bd

• Liker 5
Skrevet

Det er helt hull i hodet. Mange skuespillere som har vært skikkelige kjipe folk, kan ikke fjerne dem fra filmene fordi. Selv om han er den han er, så er det jo ikke et minus for filmen, tvert om. 

Skrevet

Skal de fjerne hotellet hans også? Hvor går grensen?

Anonymkode: f4d44...35c

• Liker 1
Skrevet

Dette er vel bare en forsmak på hvordan det vil bli i tiden fremover.  

• Liker 2
Gjest Paramount
Skrevet (endret)

Det blir bare flere og flere av personer som skal manipulere virkeligheten, tilsynelatende for å beskytte oss mot oss selv, i virkeligheten for å beskytte sine egne meninger og politiske oppfatninger. Det er heller på tide å få fjernet disse personene. Enten sender de filmen, eller så sender de den ikke. Det er eneste alternativ. Å sende en sminket versjon tilpasset egen politisk overbevisning er usmakelig. 

Endret av Paramount
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Skal de fjerne hotellet hans også? Hvor går grensen?

Anonymkode: f4d44...35c

Han er kanskje nesten konk og har brukt sin posisjon til å tjene penger. Bl annet ved at saudi arabere har punget ut store summer ved å ha "bodd" på hotellene hans, for å få tjenester ved våpenavtaler verdt enorme summer. Så helt legitimt, kan det hende at hotellene blir fjernet. 

Skrevet

Fjerne Trump? Han er et fjols, men tror man folk vil boikotte filmen siden en Trump fra 1992 er med i den?

Anonymkode: 022a5...a47

• Liker 2
Skrevet

Latterlig forslag. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Hvorfor snur han ser og ser så creepy på Kevin?😂

Anonymkode: a9114...970

Tolker det mer som: hmm for en forunderlig gutt som snakker til ham som om han er voksen. Tyder mer på at han syntes han var litt fascinerende da tolker jeg. 

Anonymkode: 0441f...d9e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...