AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #1 Skrevet 15. januar 2021 Er det ulovlig å la gravide gå 14 dager over fks? Kan man være med på å bestemme det selv? Anonymkode: 5679f...c4e
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #2 Skrevet 15. januar 2021 Nei det er ikke ulovlig, det er ikke akkurat sånn at de kan sette deg i gang med tvang heller. Men retningslinjene er det jo for en grunn. Selv ville jeg ikke vært komfortabel med å gå noe særlig over termindato enn 10-12 dager, da risikoen er økende. Så er det jo slik at selv om man setter i gang fødsel på dag 12, så kan det fortsatt ta opp mot 2-3 dager før barnet faktisk er ute. Så det er også noe å tenke på om man vurderer å vente til 14 dager over. Anonymkode: ea6c9...776
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #3 Skrevet 15. januar 2021 Tja ulovlig? Det er ikke ulovlig for den gravide og nekte igangsettelse. Men dersom sykehuset venter lenger enn retningslinjene tilsier - og noe skjer med mor/barn i ventetiden - kan det nok komme sanksjoner mot sykehuset da de ikke har ytt nødvendig helsehjelp. Muligens. Du bestemmer selv om du vil settes i gang eller ikke, på dag 11/12. Anonymkode: 06682...580
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #4 Skrevet 15. januar 2021 Tja, jeg er født nesten 4 uker over termin, fordi legene feilberegnet, og både jeg og moren min holdt på å stryke med, så jeg ser ingen grunn til å vente. Anonymkode: e923d...08d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå