AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #1 Skrevet 15. januar 2021 Det var en deilig vinterdag. Supert for en tur i marka. Men lykken ble kortvarig. Til turmålet i Oslomarka er det flotte skiløyper, og en fin turvei for gående. Treningsfolket i skiløypene er sinte på vanlige folk som vil stå på ski. Det er ikke lov å gå for sakte, det er ikke lov å være dårlig på ski, og unger blir kjeftet ned. Men treningsfolket vil ikke bare ha skiløypene, de vil ha veien også. Jeg har sett hvordan de oppfører seg i skiløypene , Men ble veldig overrasket over at de også ville eie veien og oppføre slik også der. Skiløpere passerer i svært stor fart med knapt en centimeters klaring. Bare flaks gjorde at jeg ikke ble med ned. Ikke bare en gang. Jeg og min gamle mor ble bakredde , og måtte hele tiden se oss over skulderen. Jeg skjønner at treningssentrene er stengt og at dette er frustrerende. Jeg liker også å trene. Men man trenger vel ikke å bli hensynsløse og navlebeskuende tyranner av den grunn? Jeg er skuffet over hvor sinte, uhøflige og hensynsløse folk er. Og vi var ikke de eneste som var redde. Disse treningstyrannene er også til fare for andre skiløpere. Å gå vanlig på ski er ikke lov, kun ekspressfart. Og det er trist at marka ikke er for turgåere. Det var jo tilogmed flotte skiløyper å bruke. Jeg er oppriktig lei meg og skuffet over menneskeheten. Det må da på plass noen lover for å forby slik fart? Og ikke minst; avstand til andre når man passerer. Anonymkode: f775c...37e 17
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #2 Skrevet 15. januar 2021 Huff ja, det er en skam! Anonymkode: 35149...a02
Honey Dew Skrevet 15. januar 2021 #3 Skrevet 15. januar 2021 Og hvem skulle passet på forbudet? En kan ikke ha politifolk valsende rundt i marka heller.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #4 Skrevet 15. januar 2021 Jeg syns disse treningsnarkomane er nokså dumme. Tror de seriøs at de kan leke Johaug kl 14 på en søndag når solen stråler? Vil de ha fri løype må de gå på ski når det faktisk er fri løype, les når det blir mørkt. Anonymkode: fea97...98b 12
Honey Dew Skrevet 15. januar 2021 #5 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg syns disse treningsnarkomane er nokså dumme. Tror de seriøs at de kan leke Johaug kl 14 på en søndag når solen stråler? Vil de ha fri løype må de gå på ski når det faktisk er fri løype, les når det blir mørkt. Anonymkode: fea97...98b Finnes det ikke lysløyper som kondomene kan valse rundt i om kvelden? 1
Sirah Skrevet 15. januar 2021 #6 Skrevet 15. januar 2021 Det virker som om dette ofte er de samme menneskene som ratter rundt på sykkel og krever hele veien i sommerhalvåret. Bra at folk får mosjon, men de er dessverre ofte til direkte fare for alle andre rundt seg. 6
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #7 Skrevet 15. januar 2021 Og det er nettopp dette som gjør at jeg ikke tør å prøve å lære å stå på ski - vet at jeg kommer til å bli kjeftet på og hele opplevelsen vil være ødelagt. Føler det er de samme som også sykler på sommeren... Flere ganger jeg nesten har blitt syklet ned (både på sykkel og som fotgjenger) av de som absolutt må sykle så fort de kan... Gruer meg til å få barn som skal læres å stå på ski😔 Anonymkode: bacb4...932 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #8 Skrevet 15. januar 2021 Du får ta på deg truger og legge ut på joggetur i den preparerte lysløypa. Da tipper jeg pipen får en annen lyd 😂 Anonymkode: ccb2e...a03 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #9 Skrevet 15. januar 2021 Folk er ufordragelige, verden er slik - det eneste man kan gjøre er å ignorere det som best man kan eller svare på tiltale når det trengs.. Anonymkode: 00b41...2c6
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #10 Skrevet 15. januar 2021 Du kunne jo ha sagt ifra. Man kan gå i det tempoet man selv vil, det er fult mulig å gå rundt en person også. Anonymkode: 5bcde...e01
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #11 Skrevet 15. januar 2021 Enig! Men hensynet må gå begge veier. Veldig mange steder er det idrettslagene som finansierer skiløypa, og da bør man vise hensyn til de som har laget løypa og de som trener der. Anonymkode: d7ca4...a4e
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #12 Skrevet 15. januar 2021 Hvor var dette? Jeg er helt enig i at racerne skal ta hensyn til de med lavere tempo, men om man vet at farten blir lav, kan det være lurt å unngå de mest beferdete strekningene. Det er også en gammel regel at man går ut av sporet for de som kommer bakfra i høyere fart, om det ikke er lett å komme forbi på annen måte. Dette kan selvsagt bli vanskelig om det er veldig mye folk i de samme løypene. Anonymkode: dafc2...754 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå