AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #1 Skrevet 15. januar 2021 Har et forhold til en mann jeg er superforelsket i. Han sier han er forelsket i meg også. Men jeg har funnet ut at han er veldig konfliktsky, og kanskje ikke har så sterke følelser for meg som han sier i ord. F.eks. kan vi tilbringe en hel helg sammen, og jeg er i syvende himmel og lykkeligere enn jeg trodde det var mulig å bli. Når jeg drar hjem igjen, så er vi enige om at vi skal ha kontakt hver dag, fordi det er noe jeg trenger. Men så skjer det ofte at han f.eks. ikke sender melding, eller ikke engang svarer når jeg ringer, neste dag. Da sender jeg en trist melding og spør hvorfor han ikke kontaktet meg som vi avtalte, hvorfor han bryter avtaler? "Svaret" pleier da å være at han ignorerer meg, og jeg prøver igjen neste dag å ringe. Ikke svar. Tredje dagen kanskje han skriver en melding om vi må skrive "fine meldinger." Svarer ikke på tlf. Fjerde dagen er jeg kanskje så opprørt at jeg kjører hjem til han, vi bor ca. 20 min unna hverandre. Da sier han at jo, han skjønner jeg ble lei meg, vi må kunne kommunisere bedre etc. Så har vi noen fine dager med kontakt og besøk hos hverandre. Og så kommer det uka etter en ny lignende episode; han svarer ikke, og jeg blir lei meg og sender triste meldinger. Han "svarer" med å ignorere meg i dagesvis. Kanskje jeg igjen føler at jeg må oppsøke han. Vi blir "venner" igjen. Det er altfor slitsomt. Nå har vi hatt en slik vond episode hele denne uka. Vi var sammen og hadde en drømmehelg. Mandag sendte han meldinger, og jeg svarte. Fine meldinger. Han skrev vi skulle prates neste dag. Neste dag kom og gikk uten at han ringte. Jeg sendte triste meldinger, skuffet og fortvilet. Onsdag ingen kontakt heller. Torsdag, i går, han sendte en melding om at han er seg selv, mer fri enn trell, han kan ikke forholde seg til "tvangsgreier og krav"...At han skal sende meg melding i morgen, i dag, så kan vi avtale planer, han håper jeg svarer. WTF??? Mange dager uten kontakt, og han sender meg en så kald melding? Ringte ikke engang. Han har vært samboer i noen tidligere forhold, to stk. som jeg vet om. Da var det tydeligvis ikke noe problem, ikke tvangsgreier eller krav, ikke mer trell enn fri, å ha daglig kontakt. Men altså ikke med meg. Betyr ikke alt dette at han egentlig gir blaffen i meg? Om han var skikkelig glad i meg, burde han ikke da ønske å ha kontakt hver dag? Oppsøke meg når jeg er trist, trøste og gi bekreftelser? Vet ikke hva jeg skal gjøre nå. Det er så vondt å tenke på at samboerne møtte han hver dag, mens jeg ignorerer han ofte i dagesvis, at det liksom er for mye å ha kontakt hver dag. Betyr ikke det at jeg er annenrangs, at han likte disse samboerne bedre? Synes ikke jeg fortjener å bli ignorert stadig vekk, bortprioritert og at han er så kald mot meg, når jeg elsker han så mye. Føler det kanskje blir bedre av å bare gjøre det slutt, at det blir bedre på sikt. Vil ha en mann som ønsker å være sammen med meg, som ønsker å være mer sammen med meg enn eksene sine, at jeg er nummer 1. Virker ikke som jeg er det for kjæresten min. Anonymkode: 4e855...e21
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #2 Skrevet 15. januar 2021 Det der hadde jeg ikke funnet meg i. Han skulle fått være singel ja. Du fortjener faktisk bedre enn å bli ignorert i dagevis. Å det kommer garantert folk som vil ta han i forsvar her, ved å si «han har sikkert mye å gjøre» etc, men vettu, det er faktisk ingen unnskyldning for å ikke gi et pip fra seg i flere dager gang etter gang. Han sier at han bryr seg, men viser noe helt annet. Anonymkode: 61e0a...d17 30
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #3 Skrevet 15. januar 2021 Du hørtes utrolig kravstor og slitsom ut.. Jeg hadde ikke orket å forholde meg til deg, og hadde avsluttet forholdet. Anonymkode: 3a5be...f07 45
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #4 Skrevet 15. januar 2021 Just now, AnonymBruker said: Det der hadde jeg ikke funnet meg i. Han skulle fått være singel ja. Du fortjener faktisk bedre enn å bli ignorert i dagevis. Å det kommer garantert folk som vil ta han i forsvar her, ved å si «han har sikkert mye å gjøre» etc, men vettu, det er faktisk ingen unnskyldning for å ikke gi et pip fra seg i flere dager gang etter gang. Han sier at han bryr seg, men viser noe helt annet. Anonymkode: 61e0a...d17 Uenig, jeg kunne faktisk funnet på å gå inn i lignende modus selv hvis noen maset og pushet så mye som TS her gjør. Sende "triste meldinger" fordi han ikke svarer? Greier han ikke å opprettholde kontakt som lovet så får du slå opp og finne noen som klarer det. Men som sagt, jeg også blir passiv og orker ikke være deltagende og svare hvis noen blir aaaaalt for pågående. Anonymkode: c54e9...840 30
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #5 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Uenig, jeg kunne faktisk funnet på å gå inn i lignende modus selv hvis noen maset og pushet så mye som TS her gjør. Sende "triste meldinger" fordi han ikke svarer? Greier han ikke å opprettholde kontakt som lovet så får du slå opp og finne noen som klarer det. Men som sagt, jeg også blir passiv og orker ikke være deltagende og svare hvis noen blir aaaaalt for pågående. Anonymkode: c54e9...840 Du må gjerne være uenig. Jeg derimot gidder ikke tafatte mannfolk som ignorerer meg i dagevis når kontakten kun skal gå på hans premisser så er ikke forholdet liv laga. Anonymkode: 61e0a...d17 20
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #6 Skrevet 15. januar 2021 Det er en hårfin grense mot å være kontaktsøkende og interessert og å være masete og sykelig oppmerksomhetskrevende. Vet ikke hvordan du er, men uansett ikke greit at kjæresten gjør seg selv utilgjengelig så lenge for deg. Man skal ikke trenge pause fra sin egen kjæreste. Anonymkode: babeb...42f 20
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #7 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det der hadde jeg ikke funnet meg i. Han skulle fått være singel ja. Du fortjener faktisk bedre enn å bli ignorert i dagevis. Å det kommer garantert folk som vil ta han i forsvar her, ved å si «han har sikkert mye å gjøre» etc, men vettu, det er faktisk ingen unnskyldning for å ikke gi et pip fra seg i flere dager gang etter gang. Han sier at han bryr seg, men viser noe helt annet. Anonymkode: 61e0a...d17 Jeg vet han har mye å gjøre, men det har jeg også. Og det tar ikke lang tid, ikke et minutt engang, å sende en koselig melding en gang eller to i løpet av en hel dag. Anonymkode: 4e855...e21 6
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #8 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg vet han har mye å gjøre, men det har jeg også. Og det tar ikke lang tid, ikke et minutt engang, å sende en koselig melding en gang eller to i løpet av en hel dag. Anonymkode: 4e855...e21 Enig. Om du oppleves som slitsom for han så får han heller slå opp, ikke behandle deg på denne måten. Anonymkode: 61e0a...d17 6
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #9 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du hørtes utrolig kravstor og slitsom ut.. Jeg hadde ikke orket å forholde meg til deg, og hadde avsluttet forholdet. Anonymkode: 3a5be...f07 Er det å være kravstor og slitsom å forvente at kjæresten har kontakt med meg hver dag? Synes det er et minimum man kan forvente. Anonymkode: 4e855...e21 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #10 Skrevet 15. januar 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Du må gjerne være uenig. Jeg derimot gidder ikke tafatte mannfolk som ignorerer meg i dagevis når kontakten kun skal gå på hans premisser så er ikke forholdet liv laga. Anonymkode: 61e0a...d17 Er jo det jeg sier, da får hun slå opp med han da og finne noen som er like opptatt av kontakt som henne. Her er det tydelig at ts sin kjæreste passer bedre med en som ikke har behov for kjærlighets erklæringer på daglig basis. Mannen til ts høres ut som en slask ja, men kanskje er det nettopp hun so gjør han til en slask ved å "kvele" han med kjærlighet. Hun skriver jo at de har det kjempefint når de først er sammen. Kanskje det er nok for han, og så trenger han fred og tid for seg selv når de er fra hverandre. Sånn er jeg også, men det betyr ikke at jeg ikke er glad i kjæresten min og savner han. Men det blir veldig intenst hvis man omtrent ikke får satt seg i bilen engang før første mld tikker inn på mobilen med "savner deg allerede😥". Jeg har vært der og det er utrolig slitsomt, det gjorde meg til en dårlig kjæreste. I dag er jeg heldigvis en god kjæreste. Anonymkode: c54e9...840 7
bunny_94 Skrevet 15. januar 2021 #11 Skrevet 15. januar 2021 Kan du ikke være slik tilbake da? Etter neste gang dere er sammen så får du bare prøve å ikke kontakte han selv da. Om han ikke kontakter deg selv etter ett par dager hadde jeg faktisk ikke orket og sagt at du finner deg en annen som faktisk ønsker av eget initiativ å ha kontakt med deg daglig. Og om han selv blir lei seg for at du ikke kontakter han så får du si "velkommen i klubben" Når man virkelig liker noen så er det liksom ikke noe stor sak å skrive meldinger hver dag.. Uansett hvor travelt man har det ellers. 9
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #12 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er jo det jeg sier, da får hun slå opp med han da og finne noen som er like opptatt av kontakt som henne. Her er det tydelig at ts sin kjæreste passer bedre med en som ikke har behov for kjærlighets erklæringer på daglig basis. Mannen til ts høres ut som en slask ja, men kanskje er det nettopp hun so gjør han til en slask ved å "kvele" han med kjærlighet. Hun skriver jo at de har det kjempefint når de først er sammen. Kanskje det er nok for han, og så trenger han fred og tid for seg selv når de er fra hverandre. Sånn er jeg også, men det betyr ikke at jeg ikke er glad i kjæresten min og savner han. Men det blir veldig intenst hvis man omtrent ikke får satt seg i bilen engang før første mld tikker inn på mobilen med "savner deg allerede😥". Jeg har vært der og det er utrolig slitsomt, det gjorde meg til en dårlig kjæreste. I dag er jeg heldigvis en god kjæreste. Anonymkode: c54e9...840 Men, noe av poenget mitt er jo at han har faktisk hatt samboere før! Da har man jo kontakt hver dag. Så hvorfor har han ikke det med meg? Det betyr vel kanskje at han var mer forelsket i dem, mer glad i dem, de betydde mer. Anonymkode: 4e855...e21
Nerine_ Skrevet 15. januar 2021 #13 Skrevet 15. januar 2021 Du høres utrolig masete og slitsom ut. Hvorfor mener du at forholdet skal bli styrt utelukkende av dine behov? 11
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #14 Skrevet 15. januar 2021 Nerine_ skrev (1 minutt siden): Du høres utrolig masete og slitsom ut. Hvorfor mener du at forholdet skal bli styrt utelukkende av dine behov? Hvor har jeg skrevet det? Ingen steder. Anonymkode: 4e855...e21 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #15 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Er det å være kravstor og slitsom å forvente at kjæresten har kontakt med meg hver dag? Synes det er et minimum man kan forvente. Anonymkode: 4e855...e21 Ja, det er det. Du sender triste meldinger og havner helt på tuppa fordi dere ikke snakker sammen. Skjønner godt at han trenger avstand når du blir slik, det hadde jeg også trengt! Dere burde gå fra hverandre, helt tydelig at dere ikke er noen match. Du kveler han. Anonymkode: 3a5be...f07 14
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #16 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor har jeg skrevet det? Ingen steder. Anonymkode: 4e855...e21 Hele HI er utelukkende dine behov, så jo. Alt du skriver er utelukkende dine behov og du gir blaffen i hva han vil og ønsker. Anonymkode: 3a5be...f07 9
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #17 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hele HI er utelukkende dine behov, så jo. Alt du skriver er utelukkende dine behov og du gir blaffen i hva han vil og ønsker. Anonymkode: 3a5be...f07 Nei, feil. Dette med å ha kontakt hver dag, er jo bare en av mange elementer i et forhold. Anonymkode: 4e855...e21 3
Nerine_ Skrevet 15. januar 2021 #18 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor har jeg skrevet det? Ingen steder. Anonymkode: 4e855...e21 Du sier at dere skal ha daglig kontakt fordi det er noe du trenger. Som du ser er det åpenbart ikke et behov for kjæresten din. Likevel sender du melding og ringer, og slår tilogmed til med triste meldinger?! Bli enige om å snakkes annenhver dag, så møtes dere ca halvveis mellom behovene. 8
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #19 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, feil. Dette med å ha kontakt hver dag, er jo bare en av mange elementer i et forhold. Anonymkode: 4e855...e21 Nei, det er det ikke. Hva du mener er normen for deg er ingen fasit. Anonymkode: 3a5be...f07 10
lillevill Skrevet 15. januar 2021 #20 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Det er altfor slitsomt. Nå har vi hatt en slik vond episode hele denne uka. Vi var sammen og hadde en drømmehelg. Mandag sendte han meldinger, og jeg svarte. Fine meldinger. Han skrev vi skulle prates neste dag. Neste dag kom og gikk uten at han ringte. Jeg sendte triste meldinger, skuffet og fortvilet. Onsdag ingen kontakt heller. Torsdag, i går, han sendte en melding om at han er seg selv, mer fri enn trell, han kan ikke forholde seg til "tvangsgreier og krav"...At han skal sende meg melding i morgen, i dag, så kan vi avtale planer, han håper jeg svarer. Dere må jo snakke om hvordan dere vil ha det. Sånn gjør dere det; 1. Hva ønsker du, hva ønsker han. Få det på bordet uten å dømme. Vær helt nøytral. Han sier hva han vil ha i et forhold, og du ditt. 2. Finn en løsning. Se på det som er på bordet og snakk om dere passer sammen som par. Vil en av dere gi opp på noe, eller skal dere møtes på midtveien? Eller er det best at han finner noen som passer til hans behov? 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå