Gå til innhold

Må begynne å ta bussen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Pga diverse omstendigheter så må jeg begynne å ta buss til jobb (har tidligere kjørt). Jeg jobber turnus. Er i hovedsak positiv til det for å spare penger osv, MEN jeg må si jeg gruer livet av meg til å ta buss hjem sent på kvelden etter kveldsvakt. Er så redd for skumle menn og vel, egentlig alle jeg møter. Tror jeg har sett for mange filmer og lest for mye krim😅 Har jeg noe å frykte eller går dette bra? Burde jeg gå til innkjøp av en pepperspray til å ha i veska?

Anonymkode: 2b148...e33

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går selvfølgelig bra. 

Slutt å se på filmer som skremmer deg, da det helt tydelig blir et problem i hverdagen din. 

Anonymkode: 2bc41...80c

• Liker 2
Skrevet

Det går helt fint å ta bussen. Jeg pleier bare å forholde meg til meg selv og mitt eget, har hetta over hodet og ser ut av vinduet. 

Skrevet

Tenker mer på når jeg går ute langs veien en sen og mørk kveld når jeg skal hjem fra jobb. Å være på bussen er greit i seg selv. Huff, er pysete jeg😂

Skrevet

Helt forståelig at du gruer deg litt, men det kommer mest sannsynligvis til å gå helt fint. Jeg sliter også med buss, men etter en lang periode med øving så går det helt greit. Om jeg skal av sent på kvelden og det kun er menn igjen på bussen/menn som skal av på samme stopp så hender det at jeg enten ringer noen jeg kjenner, eller later som om at jeg ringer noen jeg kjenner. Har så langt ikke hatt en uheldig opplevelse.

Skrevet

Er du redd for skumle menn på bussen, eller på strekningen fra bussholdeplassen og hjem? For på bussen er det jo en bussjåfør som kan hjelpe.

Anonymkode: e8dca...64d

Skrevet
Lisa Rowe skrev (1 minutt siden):

Helt forståelig at du gruer deg litt, men det kommer mest sannsynligvis til å gå helt fint. Jeg sliter også med buss, men etter en lang periode med øving så går det helt greit. Om jeg skal av sent på kvelden og det kun er menn igjen på bussen/menn som skal av på samme stopp så hender det at jeg enten ringer noen jeg kjenner, eller later som om at jeg ringer noen jeg kjenner. Har så langt ikke hatt en uheldig opplevelse.

Ja, jeg tenker å ringe til mannen når jeg går av bussen og hjem. 

Huff, er trist det skal være sånn for oss damer. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er du redd for skumle menn på bussen, eller på strekningen fra bussholdeplassen og hjem? For på bussen er det jo en bussjåfør som kan hjelpe.

Anonymkode: e8dca...64d

Fra bussholdeplassen og hjem:/

Skrevet

Det er mye bedre å ta bussen på kvelden/natta da får du jo kanskje sitteplass også

Anonymkode: cc0c0...c63

Skrevet

Hvor realistisk frykten er kommer ann på hvor du bor. Jeg hadde også vært redd for å gå fra bussen og hjem om jeg bodde på Holmlia eller grønland...   her jeg bor er frykten størst å møte en sur elg. Og de er sjelden sure. 

Anonymkode: 1e6fb...44d

• Liker 1
Skrevet

Det er nok mye farligere å kjøre bil på kvelden enn å ta bussen + gå på kvelden. Å kjøre bil er faktisk noe av det farligste vi gjør i hverdagen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvor realistisk frykten er kommer ann på hvor du bor. Jeg hadde også vært redd for å gå fra bussen og hjem om jeg bodde på Holmlia eller grønland...   her jeg bor er frykten størst å møte en sur elg. Og de er sjelden sure. 

Anonymkode: 1e6fb...44d

Har du noen gang vært på Holmlia eller Grønland på kvelds/nattestid? Jeg går ofte gatelangs på Grønland, og det er overhodet ikke skummelt. Det er nesten som på dagtid - mye folk ute, åpne butikker/kiosker, biler osv. Dessuten er det mye politi siden politistasjonen er der, dersom det skulle skje noe. Jeg hadde vært ca 1000 ganger reddere på bygda, der det er mindre folk, dummere folk og mye større avstand til politiet.

Anonymkode: 7b927...889

Skrevet

Du er nå ganske trygg i Norge. Om du føler det hjelper, kjøp en liten flaske pepperspray og hold godt fast i den mens du er ute i mørket. Jeg hadde vært mer redd for trafikkulykker og den slags. For dét skjer jo faktisk. 

Anonymkode: 1b771...171

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...