Gå til innhold

har du planlagt hva du skal spise i helga? For deg som skal holde deg unna sukker....

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sitter og skriver opp hva jeg skal spise til de ulike måltidene,det hjelper veldig. Jeg veit hva det vil si å sprekke...og jula har ikke gått som planlagt sånn matmessig. Hva gjør du for å klare å spise sunt? Hva motiverer deg?

Anonymkode: 733d9...3b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg klarer å spise sunt fordi jeg ikke prøver å holde meg unna sukker, tror jeg - jeg vet ikke hvordan det skulle gått til, for det er naturlig forekommende sukker i mye mat som vi anbefales å spise og som jeg ikke ønsker å kutte ut... og sukkeret både fabrikkene og vi som spiser, tilsetter mat, er det samme stoffet, så jeg ser ikke hensikten, heller.

Jeg planlegger ikke fordi da går alt som planlagt - hadde livet vært sånn, hadde jeg ikke trengt å planlegge - jeg planlegger fordi uforutsette ting skjer. Jeg planlegger heller ikke å spise sunt, men å spise godt. Den gode maten motiverer meg. 

Anonymkode: 7a3f9...da3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker sunn mat, føler meg bra og har energi etterpå. Sunn mat trenger ikke være kjedelig. 

Anonymkode: 09633...a24

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså hvem trenger sukker når man har stekt kylling 😍

Anonymkode: b3729...cd5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg planlegger ikke på den måten, nei :) Har gått over til periodisk faste, og har begynt å merke fordelene med stabilt blodsukker. Jeg har ikke lyst på sukker lengre etter 4 uker. 

Planen min denne helga er å kanskje spise sjokolademousee-desserten mannen kjøpte inn tidligere i uka, og ellers kanskje snackse litt på noe salt. Men jeg kjenner ikke behovet for det nå, og det føles rart og godt ut samtidig. Vi planlegger heller god middag som hjemmelagd vegetarpizza og bakt potet.

Jeg er oppriktig glad i sunn og god mat da, heldigvis, men har hatt perioder med mer usunt enn man bør. Anbefaler deg å gjøre noe du selv er komfortabel med, og som du kan leve med. Ikke bare kutt for en måned, men kutt NED for et halvt år.

Anonymkode: 9cfd3...de8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver og ikke stresse med det. Har frukt liggende og har redusert cola zero forbruket. Når jeg dropper brusen reduseres også søtsuget. Det som motiverer meg er god helse og forfengelighet. 

Anonymkode: 4f5e9...39e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mener du sukker som i tilsatt sukker, eller sukker som finnes normalt i matvarer? (frukt, melk osv) 

Anonymkode: a0c68...deb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger ikke planer for måltider i helga, det trengs ikke nå som jeg ikke lenger har lyst på annet enn mat. 
Gleden over kostholdet er viktig for meg å ta vare på, og jeg føler ikke det det passer listeføre det jeg har tenkt å spise. Altså, vi har en middagsplan, for innhandlinga av mat, men ingen planer utover det. 

Jeg ønsket meg en hverdag der kostholdet mitt ikke er avhengig av motivasjonen min. Jeg har motivasjon for og mangler motivasjon til mye i livet, men det er ikke lenger knyttet til kosthold. Og det oppleves som en stor lettelse og frihet i hverdagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser aldri snop og chips, eller brus. Har ikke lyst på. Det er bare en vane, så tenker aldri på mat utenom måltidene, men koser meg med god lunsj og middag. Denne helgen ser slik ut;

Middag fredag: Buns med kylling, asiatiske grønnsaker, og hoisinsaus. Et-par glass vin. 

Lunsj lørdag: salmalaks med avokado, mango, vårløk og ponzusaus.

Middag lørdag: Ytrefilet av hjort, med langtidsstekt sopp, rosenkål, og sprøstekte poteter. En flaske vin på to. 

Lunsj søndag: Middagsrester

Middag søndag: Dampet torsk med pak choi, koriander og chiliolje. 

Frokost begge dager: 1-2 knekkebrød med egg, eller hummus. 

Anonymkode: 78e14...2ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...