Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veit jeg kan lese ferielova,men spør her likevel. Jeg jobber todelt turnus. Kan arbeidsgiver kreve at jeg har fire uker sammenhengende i sommer? Eller kan jeg velge tre uker? Føler sjefen "lager" sine egne regler innimellom,bl. a at all ferie skal være avviklet før 15.11. Han sier også at det ikke er lov å overføre ferie til året etter,så dette har ingen fått på de 15 åra jeg har vært der. 

Anonymkode: d8815...850

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Arbeidsgiver har styringsrett, og han kan bl,.a bestemme at ferie skal være avviklet innen 15.nov. På min arbeidsplass må vi ta 3 uker sammengengende i perioden 01.juni-01.september, så en uke sammenhengende utenom disse tider, så kan vi bruke enkeltdager av den siste uken. Vi kan søke om å få overført 10dager, men det er ikke noe vi har krav på.  Dette med å bestemme at ferie skal avvikles innenfor en viss dato  har sjefen styringsrett på.

Arbeidstakeren har etter Ferieloven rett til at 18 virkedager plasseres i perioden 1. juni til 30. september, og til at restferien på sju virkedager gis samlet innenfor ferieåret.

Anonymkode: c58e3...b73

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...