Gå til innhold

Fuger og fliser!


loop

Anbefalte innlegg

Jeg trenger noen råd om hvordan man holder fuger mellom fliser pene.

Spesielt på badet og i dusjen, får fugene et stygt belegg som jeg ikke får bort. Svartprikkete silikonbelegg og mørke felt. Stygt og udelikat selv om det er rent.

Noen som vet råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

fugepenn (nederste bilde)

Produsenten tilbyr også en egen fugepenn med spesiell fugemaling. Malingen klemmes ut av selve fargehodet når pennen trykkes lett inn mot fugen. Pennen finnes i hvitt og lysgrå, og kan være en god løsning om hvite eller grå fuger trenger en oppfriskning. En fugepenn til 123 kroner inneholder maling til rundt 50 meter fuge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier: takk for svar. Den pennen er kanskje løsningen, for det er jo rent. Er fristet til å bytte alle fuger, men skal prøve pennen først

Spirito: Jeg bruker grov svamp og jif, det gjør flisene fine, og tar belegg, men det svarte får jeg ikke bort. Tusen takk for at du leste og svarte. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Minmy_*

Jeg er absolutt ingen ekspert, men mener å ha lest at svarte prikker på fugene er mugg, årsaket av fukt...?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er absolutt ingen ekspert, men mener å ha lest at svarte prikker på fugene er mugg, årsaket av fukt...?!

Det stemmer. Hvis det ikke går vekk med en sterk blanding av salmiakk og zalo får du prøve den fugepennen, men silikonen må antagelig skiftes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Jeg bomma grådig på tittelen. Leste fluer som fiser, og tenkte jøss, hva er dette for noe.. :ler: Endret av Milah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har malt flisene våre (og fugene) grønne. Går det an å bruke den fugepennen til å male over grønnmalingen sånn at det kan se ut som at flisene faktisk er grønne? Hvis du skjønner...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...