Gå til innhold

1 år plutselig nattevåk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår jente på 14 mnd pleier å sove stort sett gjennom natten, men i går kveld og i hele natt har hun våknet omtrent hvert 20. minutt av sutring og gråt. Skiftet bleie og fikk litt varm melk uten at det hjalp. På et tidspunkt skiftet vi bleie på nytt, da tisset hun over hele stellebordet og gråt, sutret og spente hele kroppen mens det holdt på. Begynte å tenke på urinveisinfeksjon men hun har ikke feber og ikke stram lukt av urinen.. ikke tett i nesen heller, hørtes kanskje litt raspete ut i gråten men var i ganske godt humør da hun stod opp, ingen heshet eller noe som tyder på halsvondt, så skjønner ingenting.. hun har hatt faser med utvikling og dårligere søvn tidligere, men dette var så merkelig. Noen med erfaring? 

Anonymkode: 4c7be...e02

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ørebetennelse? Vann i ørene? Vondt når de ligger, ikke når man er oppreist. 

Trenger ikke ha feber osv ved urinveisinfeksjon. Små barn kan være asymptomatiske. 

Anonymkode: fda68...d41

Skrevet

Har hun begynt i barnehage? Kan være reaksjon på det!

Anonymkode: fc9f7...ed0

Skrevet

Ørebetennelse var det første jeg tenkte! De trenger ikke nødvendigvis å ha feber om de har det.

Anonymkode: 85691...b6c

Skrevet

Har hun nylig begynt i bhg? Vanlig med reaksjoner i forhold til det. Ellers fortalte min bhg nettopp at det er rundt ettårsalder at de begynner å fordøye inntrykk mens de sover - og de kan både drømme og ha mareritt. Er du sikker på at hun var skikkelig våken? Kan det ha vært en drøm eller et mareritt? Redd for å sovne igjen? Min på 14 mnd har den siste uka drømt utrolig mye, så det stemmer jo med det bhg forteller.

Ellers kan det jo selvsagt være ørebetennelse, og også urinveisinfeksjon. Høres jo kanskje mest ut som sistnevnte da, men er det bare om natten dette har skjedd? UVI går jo ikke over om dagen, eller ikke ørebetennelse. 

Anonymkode: 22e71...b16

Skrevet

Tenner på gang?

Anonymkode: daaf7...66f

Skrevet

Tenker det bare er en fase? Ar hun har sover natten gjennom nå, betyr ikke at det ikke kan snu like fort som hun begynte. Drømmer er vanlig fremover, og gjorde nattesøvnen her i hus mer utfordrende en periode. 

Anonymkode: 84b0a...044

Skrevet

Tusen takk for alle svar! På kvelden i går fikk hun feber og hes stemme, så der har vi forklaringen 🤒 hun har sovet fint med feber før, så tror heller det er en halsbetennelse på gang som plager henne ekstra. Nok en røff natt nå da, håper hun blir bedre snart!!

Anonymkode: 4c7be...e02

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Har hun nylig begynt i bhg? Vanlig med reaksjoner i forhold til det. Ellers fortalte min bhg nettopp at det er rundt ettårsalder at de begynner å fordøye inntrykk mens de sover - og de kan både drømme og ha mareritt. Er du sikker på at hun var skikkelig våken? Kan det ha vært en drøm eller et mareritt? Redd for å sovne igjen? Min på 14 mnd har den siste uka drømt utrolig mye, så det stemmer jo med det bhg forteller.

Ellers kan det jo selvsagt være ørebetennelse, og også urinveisinfeksjon. Høres jo kanskje mest ut som sistnevnte da, men er det bare om natten dette har skjedd? UVI går jo ikke over om dagen, eller ikke ørebetennelse. 

Anonymkode: 22e71...b16

Ørebetennelse, en lettere en, kan gå over om dagen. Da er man oppreist. Er en av grunnene til at det kan hjelpe å heve hodeenden ved forkjølelse. 

Anonymkode: fda68...d41

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...