AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #1 Skrevet 15. januar 2021 Hei. Av forskjellige grunner så vil jeg at ene ungen skal bo hos far fast, men han sliter med depresjon (jeg tror det blir bedre når han nå får ny leilighet med mer lys) men finnes det noe hjelp vist han trenger det når han har ungen fast? Han sliter med søvn og får ikke nok sovemedisin da det tar lang tid å komme opp i riktig dose så han er innlagt i ny og ne. jeg tenker at han sliter med søvn fordi han er sykemeldt og det klusser jo til med søvnen, har man unger så står man alltid tidlig opp å blir trøtt på kvelden. for jeg klarer ikke ha begge to av private grunner, men er det andre her som har slitt med depresjon selvom dere har barn? hvordan har dere evt taklet det? Anonymkode: 8a4da...3ec
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #2 Skrevet 15. januar 2021 Å være depressiv er ikke det samme som ikke å kunne gi omsorg, men så alvorlig som din bf har det så ettersom han tidvis er innlagt så må dette være vanskelig å skjule for barna. Man må kunne fremstå for dem som en forholdsvis oppegående voksen. Å slite med søvn er grusomt og selv om han tar medisiner fører det sikkert til at han ikke sovner før langt på natt og er helt zombie om morgenen. Jeg sliter selv med søvn og det er gruelig å ha ligget og vridd seg mangfoldige timer uten å få sove, og når man endelig sovner så ringer klokken. Medisiner gir veldig tung søvn når man endelig får den. Jeg må stå opp med barna hver dag kl 06/07, og det er beintøft. Barnet kan ikke være alene mens han sover til langt på dag. Det må skje noe for barnet i løpet av dager og helger. Vil han aktivisere og følge opp. Å sitte i en leilighet med en depressiv forelder hver dag vil ikke være særlig sunt eller hyggelig. Du klarer heller ikke ha barnet, noe som gjør det enda mer utfordrende. Alle er så fordomsfulle mot bv, men de har mye å bidra med. Avlastning, veiledning, passe på at ting ikke sklir ut, mm. Anonymkode: 9d9c6...fc9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå