Gå til innhold

Svigermonster.. mine og dine barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en svigermor som ikke er spesielt hyggelig. Hun snakker dårlig om meg og mitt barn bak min rygg. Jeg er sammen med en mann på 4.året med 2 barn fra før og jeg har 1.  Mitt barn har adhd så det er ikke alltid så enkelt rundt han. Hun har da sagt diagnose unge og at kjæresten min må tenke seg godt om om han vil leve sånn resten av livet osv. På julaften pakker ungene hans opp gaver til tusenvis av kroner mens min får en liten ting til en hundrelapp. Mener ikke de skal få likt men det blir veldig tydelig på så store forskjeller. Kjæresten min vil ikke flytte sammen og jeg tror det er påvirkning fra henne som gjør det. Vi blir aldri invitert eller støttet opp under derfra. Mine foreldre er helt motsatt. Jeg ber han si fra men han gjør aldri det. Eks kona har sagt at det var det samme med henne, da hun hadde et barn fra før også. Ingen sier fra til denne moren. Litt usikker på hva jeg gjør her.. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Dævendøtte
Skrevet

Angående julegaver, får ikke barnet ditt julegaver av sine besteforeldre da? Som han kan pakke opp julaften? 

Tydeligvis har foreldrene hans vært sånn hele tiden, siden ekskona også opplevde det sammen. 

Selv hadde jeg valgt å være hjemme i stedet for å bli med til svigermor. Hadde ikke sagt noe som helst, men droppet kontakt når hun snakker sånn om både deg og barnet. 

Jeg er aldri sammen med mennesker jeg ikke trives med, ikke engang familie. Når de i tillegg snakker dritt om deg, da hadde valget vært svært enkelt. 

Skrevet

Men hvis dere ikke bor sammen en gang så er det vel ikke så gode grunner til å forholde seg til henne?

Neste julaften foreslår jeg at du tar med sønnen din et sted hvor han er stjerna. Eventuelt har julaften hjemme bare dere to og du lar han være midtpunktet.

• Liker 23
Skrevet

Så svigermor ønsker å ha gutten sin for seg selv, siden hun behandler kjærestene hans dårlig.. Og kjæresten din eier ikke ryggrad siden han ikke sier ifra. Det er en dårlig miks! 

Det største problemet, etter min mening, er at hun behandler barnet ditt dårlig. Der går grensen for meg! Jeg hadde unngått kontakt så mye som mulig. Og ville også tatt en vurdering på forholdet med en mann som ikke beskytter barnet mitt mot drittslenging. 

• Liker 9
Skrevet

Som jeg sier til alle på dette temaet, ta vekk gavene til tusenvis av kroner, om det ikke er likt. Si til giverne at om det ikke er tilnærmet likt, så blir disse gavene fjernet. 

Anonymkode: 718a9...d45

Skrevet
Tigerlilje82 skrev (1 time siden):

Jeg har en svigermor som ikke er spesielt hyggelig. Hun snakker dårlig om meg og mitt barn bak min rygg. Jeg er sammen med en mann på 4.året med 2 barn fra før og jeg har 1.  Mitt barn har adhd så det er ikke alltid så enkelt rundt han. Hun har da sagt diagnose unge og at kjæresten min må tenke seg godt om om han vil leve sånn resten av livet osv. På julaften pakker ungene hans opp gaver til tusenvis av kroner mens min får en liten ting til en hundrelapp. Mener ikke de skal få likt men det blir veldig tydelig på så store forskjeller. Kjæresten min vil ikke flytte sammen og jeg tror det er påvirkning fra henne som gjør det. Vi blir aldri invitert eller støttet opp under derfra. Mine foreldre er helt motsatt. Jeg ber han si fra men han gjør aldri det. Eks kona har sagt at det var det samme med henne, da hun hadde et barn fra før også. Ingen sier fra til denne moren. Litt usikker på hva jeg gjør her.. 

"Eks kona har sagt det var samme med henne"...  

Hva du gjør? - sparer deg og din sønn mange problemer og får deg et flott liv uten en mann med så mye (sviger)bagasje. 

Anonymkode: 9bc13...41a

• Liker 15
Skrevet

Jeg forventer ikke at det ikke er likt med barnebarn og mitt barn. Men det er så veldig tydelig når det gjelder mange ting sammen. Og det som er mest irriterende er at kjæresten min aldri sier fra. Han gir heller en ekstra gave til mitt barn for å veie opp. Han er hos foreldrene mange ganger i uka og ringer hver dag. Det er ganske mye. Prøver å få han til å løsrive seg litt men det virker helt umulig. 

Skrevet

Her tenker jeg du må ta en prat med kjæresten din rett og slett å finne ut hva han mener om det du opplever som ugreit. Dersom du sitter igjen med flere spørsmål enn svar du er tilfreds med ville jeg rett og slett sluttet se på han som en kjæreste og sett på han som et ligg for å si det hardt, forskjellen på et ligg og en kjøreste er at et ligg ikke tar hensyn til deg mens en kjøreste gjør. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Som jeg sier til alle på dette temaet, ta vekk gavene til tusenvis av kroner, om det ikke er likt. Si til giverne at om det ikke er tilnærmet likt, så blir disse gavene fjernet. 

Altså, alt er ikke likt her i verden. Alle barna har sine egne besteforeldre. Vi feirer ofte jul med min nevø, som får mange flere gaver enn mine barn, da min svigerinne har veldig stor familie på sin side. Jeg kan jo ikke be dem droppe å ta med alle gavene, ærlig talt. 

Svigermoren til TS er på sin andre runde med "bonusbarnebarn", alle er ikke begeistret for mine/dine/våre opplegget. 

Endret av Nerine_
  • Liker 15
Skrevet

Jeg har pratet med han mange ganger. Han sier jeg kan ta det med henne selv om det er så viktig for meg. Ellers sier han de er bare sånn og alltid vært det på oppførsel. Også peker han fingeren tilbake. 

Skrevet
Nerine_ skrev (1 minutt siden):

Altså, alt er ikke likt her i verden. Alle barna har sine egne besteforeldre. Vi feirer ofte jul med min nevø, som får mange flere gaver enn mine, da min svigerinne har veldig stor familie på sin side. Jeg kan jo ikke be dem droppe å ta med alle gavene, ærlig talt. 

Svigermoren til TS er på sin andre runde med "bonusbarnebarn", alle er ikke begeistret for mine/dine/våre opplegget. 

Jeg forventer ikke at det er likt. Men mine foreldre gir fine gaver til hans barn begge to. Og da blir det litt rart at mitt barn får nærmest ingenting av hans foreldre. 

Skrevet
Tigerlilje82 skrev (Akkurat nå):

Jeg forventer ikke at det er likt. Men mine foreldre gir fine gaver til hans barn begge to. Og da blir det litt rart at mitt barn får nærmest ingenting av hans foreldre. 

Men det er dine foreldre sitt valg, svigermor er ikke pliktig til å "kopiere" dine foreldres væremåte. Hun er voksen, og tar sine egne avgjørelser. 

• Liker 9
Skrevet

Tigerlilje82 skrev (1 time siden):

Tigerlilje82 skrev (14 minutter siden):

Jeg forventer ikke at det ikke er likt med barnebarn og mitt barn. Men det er så veldig tydelig når det gjelder mange ting sammen. Og det som er mest irriterende er at kjæresten min aldri sier fra. Han gir heller en ekstra gave til mitt barn for å veie opp. Han er hos foreldrene mange ganger i uka og ringer hver dag. Det er ganske mye. Prøver å få han til å løsrive seg litt men det virker helt umulig. 

Tigerlilje82 skrev (5 minutter siden):

Jeg har pratet med han mange ganger. Han sier jeg kan ta det med henne selv om det er så viktig for meg. Ellers sier han de er bare sånn og alltid vært det på oppførsel. Også peker han fingeren tilbake. 

Du velger denne mannen helt selv, og det er virkelig ikke svigermor som er det største problemet. Ta litt ansvart for ditt eget liv.

Anonymkode: 55c09...2b3

• Liker 11
Skrevet
Nerine_ skrev (12 minutter siden):

Altså, alt er ikke likt her i verden. Alle barna har sine egne besteforeldre. Vi feirer ofte jul med min nevø, som får mange flere gaver enn mine, da min svigerinne har veldig stor familie på sin side. Jeg kan jo ikke be dem droppe å ta med alle gavene, ærlig talt. 

Barn skal ikke vokse opp med at søsken får mer enn de. Den følelsen av å ikke være viktig for besteforeldre, bør alle barn slippe. Jeg har selv vokst opp med å være den som alltid får minst. Alltid følt meg mislikt og min søster elsket. Er det mer riktig bare fordi alt ikke skal deles likt?

Kan man ikke behandle BARN så og si likt, så kan de heller holde seg unna. 

• Liker 2
Skrevet
Nerine_ skrev (13 minutter siden):

Denne svigermoren er voksen og bør være respektfull, høflig og rettferdig ovenfor barna. Hva hun egentlig FØLER gir jeg blanke i.  Hvorfor skal en voksen person sine følelser gå sånn utover barna sine? 

• Liker 4
Skrevet
Tigerlilje82 skrev (12 minutter siden):

Fordi foreldrene dine er oppegående nok til å vite hva som er ok og ikke. Hvis ikke svigermonster forstår dette så får hun beholde pengene sine selv. Evt får du be om penger hver gang og selv dele likt på alle barna. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Barn skal ikke vokse opp med at søsken får mer enn de. Den følelsen av å ikke være viktig for besteforeldre, bør alle barn slippe. Jeg har selv vokst opp med å være den som alltid får minst. Alltid følt meg mislikt og min søster elsket. Er det mer riktig bare fordi alt ikke skal deles likt?

Kan man ikke behandle BARN så og si likt, så kan de heller holde seg unna. 

Barna er ikke søsken, og de har ikke felles besteforeldre. 

• Liker 10
Skrevet
Nerine_ skrev (Akkurat nå):

Barna er ikke søsken, og de har ikke felles besteforeldre. 

Barna vokser opp i et hjem, fungerende som søsken. De ser hva hverandre får. Hvorfor skal en få mindre?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Denne svigermoren er voksen og bør være respektfull, høflig og rettferdig ovenfor barna. Hva hun egentlig FØLER gir jeg blanke i.  Hvorfor skal en voksen person sine følelser gå sånn utover barna sine? 

Hvorfor skal en voksen dame bli tvunget til å behandle et barn som sitt eget barnebarn? Dette barnet har vel sine egne besteforeldre. 

• Liker 4
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Barna vokser opp i et hjem, fungerende som søsken. De ser hva hverandre får. Hvorfor skal en få mindre?

Nei, ts og kjæresten bor ikke sammen. Barna lever ikke som søsken. 

Endret av Nerine_
  • Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...