Gå til innhold

"Venninnene" mine liker meg ikke. Aner ikke hvorfor.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror jeg har fått en åpenbaring i det siste. Enkelt hendelser hadde vel ikke gjort noe, men jeg tror jeg har begynt å se ett mønster.  Jeg bor i kollektiv med 4 andre venninner, vi studerer også sammen.

Jeg liker å kjøpe bursdags og julegaver som jeg tror folk blir glade for, som de trenger. Så jeg leter lenge for å finne den perfekte tingen til hver av venninnene mine. De kjøper også veldig fine gaver til hverandre. De spleiser på ett 100kr gavekort på Glitter til meg.

Jeg har gjort mye for deres bursdagsfester. Vi har gjort det slik at den som har bursdag fjor ingenting og de fire andre arrangerer. Men til min bursdag i fjor måtte jeg planlegge min egen fordi de andre ikke hadde tid.

De vitser om å flytte inn til typene sine, og at da må jeg bo under broen siden jeg er singel.
Små kommentarer om at jeg er pen, så da må det vel ha noe med personligheten min å gjøre at jeg er singel. Gjør narr av dialekten min. Snakket med eksen min for et par dager siden, han sa unnskyld for at han slo opp, men de hadde overtalt han. De hadde vist løyet om masse som han i ettertid hadde funnet ut ikke stemte.  Mange andre tilfeller her og der, alt for mange til å ramse opp. 

Jeg trodde vi hadde det gøy og bra sammen alle fem. Føler meg lurt.

Vurderer å bare flytte og gi opp. Men det er da ikke akkurat den beste tiden å flytte på heller... 😕 
Er ganske stille og sjenert av meg, så vil liksom ikke ha en stor konfrontasjon akkurat...

Råd?

Anonymkode: ad0e0...aca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du høres dessverre ut som en de ikke ønsker å ha noe særlig med å gjøre. Du må bare slutte å arrangere fest og gi fine gaver. Trekk deg mer unna dem. Så må du finne ut om du savner eksen og om han slo opp pga løgner han fikk høre fra dem? Om du savner han så møter du han for å prate sammen. Så begynner du å lete etter et nytt sted å bo. Å flytte i disse tider går nok bra :)

Men du burde absolutt spørre dem hvorfor de har fortalt løgner om deg til eksen?
Jeg er selv sjenert av meg, så skjønner at det er skummelt.

• Liker 10
Skrevet

For noen jævla kjerringer...

Sender deg en klem, du virker som en fin person og god venn. Dumt at de ikke innser det. 

Hvor langt er du i studiet? Må du gå i samme klasse/skole som "veninnene"?

Anbefaler deg å trekke deg gradvis unna, og flytte til ett annet sted. Selve flytteprosessen er alltid  tung, men på lang sint er det nok den beste løsningen. Helst til ett annet sted hvor kjerringene ikke kan påvirke livet ditt, men om det er vanskelig pga studie får du i det minste flytte ut av huset. Si at du har blitt sammen med en fyr du var kjæreste med før, og at dere ble enige om å flytte inn sammen siden dere alt kjenner hverandre så godt. 

Ikke si mer enn du må, og om de vil ha bevis så kan du be dem på middag når dere har flyttet inn. Si at invitasjon kommer - noe det selvsagt aldri gjør. Point beeing, kom deg vekk derfra og ikke se deg tilbake. La den siste tiden k huset der bli så skånsom som mulig, og ikke brenn bruer mtp at du må studere med dem en stund til. 

Anonymkode: 82f02...177

• Liker 10
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg tror jeg har fått en åpenbaring i det siste. Enkelt hendelser hadde vel ikke gjort noe, men jeg tror jeg har begynt å se ett mønster.  Jeg bor i kollektiv med 4 andre venninner, vi studerer også sammen.

Jeg liker å kjøpe bursdags og julegaver som jeg tror folk blir glade for, som de trenger. Så jeg leter lenge for å finne den perfekte tingen til hver av venninnene mine. De kjøper også veldig fine gaver til hverandre. De spleiser på ett 100kr gavekort på Glitter til meg.

Jeg har gjort mye for deres bursdagsfester. Vi har gjort det slik at den som har bursdag fjor ingenting og de fire andre arrangerer. Men til min bursdag i fjor måtte jeg planlegge min egen fordi de andre ikke hadde tid.

De vitser om å flytte inn til typene sine, og at da må jeg bo under broen siden jeg er singel.
Små kommentarer om at jeg er pen, så da må det vel ha noe med personligheten min å gjøre at jeg er singel. Gjør narr av dialekten min. Snakket med eksen min for et par dager siden, han sa unnskyld for at han slo opp, men de hadde overtalt han. De hadde vist løyet om masse som han i ettertid hadde funnet ut ikke stemte.  Mange andre tilfeller her og der, alt for mange til å ramse opp. 

Vurderer å bare flytte og gi opp. Men det er da ikke akkurat den beste tiden å flytte på heller... 😕 
Er ganske stille og sjenert av meg, så vil liksom ikke ha en stor konfrontasjon akkurat...

Råd?

Først og fremst, spør dem rett ut hva som er galt! Spør om hva som er årsaken til at de oppfører seg sånn mot deg. Dersom de sier alt er fint og ingenting er galt, så sier du hva eksen din har fortalt deg. 

Deretter ville jeg sett meg om etter annet sted å bo. Disse er ikke bra for deg å bo sammen med i lengden. Går det ikke an å søke seg til et annet kollektiv? Har du noen medstudenter du kan spørre eller som kjenner noen som trenger en eller to å dele husleie med?  Jeg tenker definitivt at det er sjalusi som ligger bak, det er typisk jente oppførsel når det ligger noe sånt bak. 

Selv om du studerer med dem, så må det finnes andre du kan være sammen med. Sånne mennesker er ikke bra å være sammen med for lenge, det går på selvrespekten og selvfølelsen løs. 

Endret av sommerkroppen
  • Liker 6
Skrevet

Jeg hadde tatt opp dette med eksen og det han sa.

Spør ærlig og vennlig - og forklar at det er endel ting du har stusset på, og når dette da kommer opp blir du i tvil om hva som egentlig skjer.

Kikk etter ny hybel i bofellesskap enn så lenge :) 

Om dette stemmer er de virkelig noen veldig kjipe folk. 

Anonymkode: f43b5...b58

• Liker 6
Skrevet

Jeg er helt enig med de som har svart over her. Men jeg må bare spørre de fortalte eksen din? Du trenger ikke gå i noen detalj, men mer hva det gikk i. Det forklarer jo mye tenker jeg. For det er faktisk en veldig slem ting å gjøre. Kan det være at en av dem har vært interessert i eksen din tro?

Anonymkode: ea24f...78a

• Liker 2
Skrevet

Så snill du er. Og så slemme de er! På tide på trekke seg vekk og finne nye venner. 

Anonymkode: ced37...772

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker også at å prøve å løse dette er bortkasting av tid. Dessverre. Noen mennesker gir seg selv som mål å sakte men sikkert dra andre gjennom lidelse for å øke samholde mellom seg. De som er «med» og de som er «utenfor». Dette ville skjedd uansett hvor god og fin du var mot dem, for det er helt uavhengig av deg personlig. De vil bare skape en flokk og en felles fiende.

Du trenger ikke disse vennene. Og selv om det blir tøft i begynnelsen blir det hundre prosent verdt det å ta deg selv alvorlig nok til å kutte kontakten.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Råd?

Uff, høres ikke ut som veldig gode venninner. Tenk å lyve om ting også for å få din eks til å slå opp. Jeg er sånn selv også som ikke liker konforontasjoner, så litt vanskelig å gi råd. Men kanskje du kan prøve å ta det opp med én av de og spørre, hvis det er noen du stoler mer på enn de andre? Si at du er lei deg og føler deg dårligere behandlet enn de andre? 

Anonymkode: cd85e...880

• Liker 2
Skrevet

Dette er ikke gode venner. De er misunnelig på deg og ønsker å tråkke deg ned. Ta en skikkelig samtale med eksen din og snakk ut om alt sammen. Fortell han hvordan disse jentene oppfører seg. 
trekk deg tilbake, og Finn et nytt sted å bo. Slike jenter er giftige og du blir stadig lei deg og føler deg både lurt og sviktet, det fortjener du ikke! 

Anonymkode: 9036c...490

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Råd?

Ja! 

1) det er ikke sikkert det er som du tror. Så ikke "føl" på det. 

2) når du ikke føler på det, skjer noe magisk: selvtilliten øker, og du begynner å tiltrekke deg folk

3) Gi bare tilbake det du får, i både gaver og tenk litt det samme angående tid.. . (ikke fordi at det skal være en straff eller et poeng i seg selv, men for at du skal lære å ta ansvar for ditt eget selvbilde) 

4) Vær den som tar kontakt likevel, selv om andre ikke gjør det. Kanskje de har det vanskelig? Let etter slike ting isteden, men ta samtidig vare på ditt eget selvbilde ☺️

5) Let hele tiden etter nye venner (ikke for å straffe, men fordi det er hyggelig å bli kjent og hyggelig med nye impulser. 

Anonymkode: 35aa3...045

• Liker 3
Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er helt enig med de som har svart over her. Men jeg må bare spørre de fortalte eksen din? Du trenger ikke gå i noen detalj, men mer hva det gikk i. Det forklarer jo mye tenker jeg. For det er faktisk en veldig slem ting å gjøre. Kan det være at en av dem har vært interessert i eksen din tro?

Anonymkode: ea24f...78a

Jeg dro fra en sammenkomst tidligere enn alle andre, dette var i sommer, og da jeg sa hade og ga en venn en klem, så tok de bilde og sendte til eksen min morgenen etter som "bevis" og sa at jeg hadde tatt han med hjem og at han hos oss morgenen etter .
Det var selvfølgelig andre folk der som hadde sett at dette ikke var sant, men ingen av de er spesielt gode venner med min eks. Han hadde tilfeldigvis snakket med en av de nå i senere tid. 
Ikke hadde han snakket med meg skikkelig om det heller, bare noe om at han visste jeg ikke følte det samme og at det var best å slå opp.  
Tror ikke noen av de var interessert i han. Da hadde de vel prøvd seg på han etter at vi slo opp regner jeg med.

TS.

• Liker 2
Skrevet

Der har du igjen for å klemme midt i korona. 
Neida. Joda. Men dette er ikke venner, jeg ville stille sett meg om etter en ny bolig. Og prøv og møte andre venner. Disse ønsker deg tydeligvis ikke noe godt.

Anonymkode: 47c5e...542

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg dro fra en sammenkomst tidligere enn alle andre, dette var i sommer, og da jeg sa hade og ga en venn en klem, så tok de bilde og sendte til eksen min morgenen etter som "bevis" og sa at jeg hadde tatt han med hjem og at han hos oss morgenen etter .
Det var selvfølgelig andre folk der som hadde sett at dette ikke var sant, men ingen av de er spesielt gode venner med min eks. Han hadde tilfeldigvis snakket med en av de nå i senere tid. 
Ikke hadde han snakket med meg skikkelig om det heller, bare noe om at han visste jeg ikke følte det samme og at det var best å slå opp.  
Tror ikke noen av de var interessert i han. Da hadde de vel prøvd seg på han etter at vi slo opp regner jeg med.

TS.

Uansett, typen din var en dust som stolte mer på dem (det bildet er jo ikke bevis for noe som helst), enn å snakke med deg og høre din versjon. Ikke noe å samle på, når han har så lite tillit til deg og slår opp med deg uten grunn. 

Eller er han like konfliktsky som deg? Vil ikke ha noen stor konfrontasjon, derfor slo han bare opp med deg uten grunn? For du ser vel her at det lureste er å ta opp slike temaer med de det gjelder? Og iallfall ikke la det gå like langt som nå. 

Anonymkode: 2a213...602

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.1.2021 den 5.51):

Jeg liker å kjøpe bursdags og julegaver som jeg tror folk blir glade for, som de trenger. Så jeg leter lenge for å finne den perfekte tingen til hver av venninnene mine. De kjøper også veldig fine gaver til hverandre. De spleiser på ett 100k

Ja, det har du! Her må du bare komme deg vekk. Flytt avgårde så snart du kan. Dette er ikke vennene dine, disse folka vil deg ikke godt. 

Anonymkode: 96e36...5e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...