AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #21 Skrevet 16. januar 2021 Enig i at du bør komme deg til legen, det kan være cyster, muskelknuter etc. Jeg hadde også voldsomme blødninger tidligere, men fikk cyklokapron. Fra å ha hatt så ille blødninger at jeg på det verste blødde i fire uker og ikke turde å gå ut, fikk jeg blødninger i noen dager. Du kan også kjøpe madrassbeskyttelse på IKEA. Det koster lite og er ikke klamt slik tisselaken er. I tillegg kan det vaskes i vaskemaskinen. Anonymkode: 120e8...439 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #22 Skrevet 16. januar 2021 Dorey skrev (8 timer siden): Ikke hør på tullet her om åndelig medisin og sellerijuice... Du har kanskje menoragi. Jeg hadde det akkurat som deg, og de kraftige blødningene gikk hardt ut over livskvaliteten min. Men jeg gikk til legen og fikk henvisning til gynekologisk spesialist. Fikk vite at jeg har muskelknuter i livmora og fikk en resept på Cyklokapron. Det har redusert blødningene med sikkert 90% og jeg kan leve som normalt når jeg har mensen Sellerijuice og alt annet jeg skrev er ikke tull. Det har hjulpet meg og mange andre. Det er jo tom forsket på. Funksjonell medisin ligger 20 år foran legevitenskapen i Norge. Jeg gidder ikke å vente 20 år på at helsenorge skal få ut fingeren. I USA og Tyskland har de allerede tatt i bruk denne nye vitenskapen òg kunnskapen. Ts, anbefaler deg å oppsøke hjelp hos funksjonell medisin i Oslo eller Trondheim. Der får du god hjelp og oppfølging. Du kommer til å bli bra igjen. Og så kan du lese om anthony william medical medium, selv om det er mer åndelig rettet er han inne på det samme som funksjonell medisin. Bare at han driver med sellerijuice. Anonymkode: 49462...279
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #23 Skrevet 16. januar 2021 T-Rex skrev (8 timer siden): Dette er piss. TS, du har trolig endometriose, eller vil få det. Det er nok lurt å få kontroll over de kraftige blødningene, så du slipper operasjoner av såkalte sjokoladecyster. Jeg er ikke medisiner, men har (hatt) endometriose. Det er ikke piss. Ts kan få hjelp om hun oppsøker de rette instansene. Anonymkode: 49462...279
T-Rex Skrevet 16. januar 2021 #24 Skrevet 16. januar 2021 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker said: Det er ikke piss. Ts kan få hjelp om hun oppsøker de rette instansene. Anonymkode: 49462...279 Voldsom mens er genetisk, og det er lurt å forebygge plager ved å begrense blødningene. Endret 16. januar 2021 av T-Rex 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #25 Skrevet 16. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 15.1.2021 den 5.50): Kostholdet har alt og si. Få hjelp hos funksjonell medisin i Oslo eller Trondheim. Eller les på nettet om anthony william medical medium. Selv har jeg litt mensen i 3 dager bare pga endret kosthold. Før blødde jeg mye i 5 dager og hadde store menssmerter. Hadde også ustabil mens, mens nå kommer den hver 30.dag. Har ingen menssmerter nå. Anonymkode: 49462...279 Tvilsomt at det gjelder for alle. Ts: jeg fikk plutselig voldsom menstruasjonsblødning. Fra å ikke måtte bekymre meg om blødninger i det hele tatt, til at det rant gjennom alt og ble forferdelig plagsomt. Det viste seg å være en muskelknute som lå skikkelig teit til, og som forårsaket store blødninger. Fjernet muskelknuten og alt ble normalt igjen. Lykke! Ingen endring av kosthold forresten. Anonymkode: 9bbff...f41 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #26 Skrevet 16. januar 2021 Dette er for heftig. Oppsøk lege. B12 og jernmangel kan og gi økt blødning. Anonymkode: 6b5c2...de1
Kittykat Skrevet 16. januar 2021 #27 Skrevet 16. januar 2021 (endret) Gå til legen og få en henvisning til spesialist i gynekologi. Gynekologen kan undersøke med ultralyd om du f eks har muskelknuter. Jeg hadde kraftige mensblødninger i noen år, med koagulerte klumper av blod, søl i sengen, på doen og alt. Jeg fikk først et legemiddel som skulle minske de kraftige blødningene. Men det funket ikke. Ble henvist til gynekolog og etter undersøkelser og prøver, så ble det oppdaget at jeg hadde livmorkreft. Det var jo ikke det jeg forventet å få vite. Men heldigvis så var det en ganske snill krefttype og den var i et ganske tidlig stadium, så en operasjon var nok til at jeg ble kreftfri. Men det kan være mange ufarlige grunner til at man har kraftige blødninger. Men det første steget er å gå til legen og bli henvist til gynekolog. Endret 16. januar 2021 av Kittykat 1
Tamina82 Skrevet 17. januar 2021 #28 Skrevet 17. januar 2021 Kittykat skrev (På 16.1.2021 den 21.54): Gå til legen og få en henvisning til spesialist i gynekologi. Gynekologen kan undersøke med ultralyd om du f eks har muskelknuter. Jeg hadde kraftige mensblødninger i noen år, med koagulerte klumper av blod, søl i sengen, på doen og alt. Jeg fikk først et legemiddel som skulle minske de kraftige blødningene. Men det funket ikke. Ble henvist til gynekolog og etter undersøkelser og prøver, så ble det oppdaget at jeg hadde livmorkreft. Det var jo ikke det jeg forventet å få vite. Men heldigvis så var det en ganske snill krefttype og den var i et ganske tidlig stadium, så en operasjon var nok til at jeg ble kreftfri. Men det kan være mange ufarlige grunner til at man har kraftige blødninger. Men det første steget er å gå til legen og bli henvist til gynekolog. Åh. Heftige greiere 😲 godt å høre at der gikk bra. Skal ringe å bestille meg time hos gynekolog i morgen. Har en fast jeg har gått til i mange år. På tide med celleprøve også, så dette var kanskje det lille ekstra puffet jeg trengte for å hive meg rundt å bestille time 🥴 tusen takk for svar.
Tamina82 Skrevet 17. januar 2021 #29 Skrevet 17. januar 2021 Tusen takk for svar alle sammen. Jeg skal bestille meg time til GU. Har en supertflink gynekolog som jeg har gått til i mange år. Men krysser fingrene for at alt ser normalt ut. Spiral har jeg ikke så veldig lyst å sette inn. Jeg har ikke brukt prevansjon siden vi fikk siste barn for snart fem år siden. Brukt kondom og i fjor sterilisert mannen min seg. Så å tilføre hormoner når det ikke er nødvendig, håper jeg å unngå. Men må kanskje bare veie fordeler mot ulemper da, om det ikke er noe annet å gjøre. Ikke så veldig gøy når det er slik som nå heller.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #30 Skrevet 17. januar 2021 Sikkert verdens dummeste spørsmål, men har du forsøkt Naproxen? Ville droppet nattbind og heller gått for typ tena-buksebleie (av typen som tåler både urin og avføring som tåler en skikkelig støyt). Litt omstendig å bytte på dagtid, men på natta for ekstra tøffe tak, så oppleves den som særdeles trygg. Anonymkode: 6ca5c...1df
Tamina82 Skrevet 18. januar 2021 #31 Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Sikkert verdens dummeste spørsmål, men har du forsøkt Naproxen? Ville droppet nattbind og heller gått for typ tena-buksebleie (av typen som tåler både urin og avføring som tåler en skikkelig støyt). Litt omstendig å bytte på dagtid, men på natta for ekstra tøffe tak, så oppleves den som særdeles trygg. Anonymkode: 6ca5c...1df Nei ikke prøvd naproxen. Får snakke med gynekolog om det kan være en løsning. Jeg jeg vurdere å kjøpe trusebleier til neste runde 🥴 🙈
Million Skrevet 18. januar 2021 #32 Skrevet 18. januar 2021 (endret) Tamina82 skrev (28 minutter siden): Nei ikke prøvd naproxen. Får snakke med gynekolog om det kan være en løsning. Jeg jeg vurdere å kjøpe trusebleier til neste runde 🥴 🙈 Naproxen hadde ingen innvirkning på blødningene for min del. Det er et reseptfritt medikament som virker muskelavslappende og derved smertestillende når man har mens-smerter. Jeg har brukt Naproxen fra jeg var 17 år til jeg var 32 for mens-smerter, og kan aldri si det hadde noen innvirkning på selve blødningene. Men svært effektivt mot krampene, ja! Heldigvis forsvant menssmertene etter fødsel for meg. Endret 18. januar 2021 av Million
Gjest Fnuggolina Skrevet 18. januar 2021 #33 Skrevet 18. januar 2021 Dette vil jeg si er i kategorien unormalt ja. Jeg har endometriose og er vant med kraftige blødninger, men dette overgår helt klart «normalen». Jeg ville prøvd enten spiral, eller, cyclokapron. Men om det fungerer nok er usikkert, cyklokapron har ikke voldsom effekt på meg - men helt OK. Jeg tar ikke større doser da. Dette får du nok veldig jernmangel av og, så det bør du få sjekket opp i.
Gjest Fnuggolina Skrevet 18. januar 2021 #34 Skrevet 18. januar 2021 Tamina82 skrev (8 timer siden): Tusen takk for svar alle sammen. Jeg skal bestille meg time til GU. Har en supertflink gynekolog som jeg har gått til i mange år. Men krysser fingrene for at alt ser normalt ut. Spiral har jeg ikke så veldig lyst å sette inn. Jeg har ikke brukt prevansjon siden vi fikk siste barn for snart fem år siden. Brukt kondom og i fjor sterilisert mannen min seg. Så å tilføre hormoner når det ikke er nødvendig, håper jeg å unngå. Men må kanskje bare veie fordeler mot ulemper da, om det ikke er noe annet å gjøre. Ikke så veldig gøy når det er slik som nå heller. Men cyklokapron er ikke hormoner
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #35 Skrevet 18. januar 2021 Ser du allerede har bestemt deg for å bestille time hos gynekolog, det er bra. Jeg hadde det som deg, blødde meg ned i hb, fikk jernmangel og ble uvel pga blødningene. Fikk påvist flere muskelknuter hos gyn, og fikk cyclocapron for å redusere blødningene. Begynte etterhvert på cerazette, og da forsvant blødningene helt, herlighet for en lykke! Etter flere år begynte det på igjen fordi muskelknutene vokste og ble flere, så nå har jeg fjernet hele livmoren og trenger aldri mer å forholde meg til det. Kjenner det er veldig godt må jeg si, borte vekk er den lumske kreftrisikoen også. Anonymkode: 3af2c...022 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #36 Skrevet 18. januar 2021 Kjære deg, har du gått med dette i flere år uten å kontakte lege? Hvorfor finner vi kvinner i oss så mye plager? Godt at du nå har tenkt å bestille time hos gynekolog, håper de finner ut av det. Cyklokapron hjelper mange med store blødninger ihvertfall. Anonymkode: 13abb...2cb
Gjest Dorey Skrevet 18. januar 2021 #37 Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kjære deg, har du gått med dette i flere år uten å kontakte lege? Hvorfor finner vi kvinner i oss så mye plager? Anonymkode: 13abb...2cb Dette at vi bare finner oss i ting og lider i stillhet er så provoserende, synes jeg. Jeg gjorde jo akkurat det samme. Jeg gikk med massive blødninger i årevis, noe som gjorde meg syk, uten å tenke at de var unormalt store. Jeg hadde kjempelave jernverdier og ble helt slått ut hver gang jeg hadde mensen. Mitt inntrykk er at man stort sett ikke snakker om mensen, og hvis man gjør det er det med moren sin. Siden menoragi er arvelig blør mora di antagelig like mye og det blir derfor "normalt". Håper du får hjelp, TS! Jeg tar en ganske høy dose Cycklokapron de to første dagene men mens, men får ingen bivirkninger. Ville heller ikke ha spiral eller ta P-piller, men dette har virkelig virket.
WENCHE95 Skrevet 26. oktober 2023 #38 Skrevet 26. oktober 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Hei… Jeg har fått murring i korsryggen og har også fått mellomblødninger nå ca 1 uke etter siste menstrasjon… Går ikke på p-piller eller noe annen prevensjon, har noen andre opplevd dette? Strever ganske mye med helseangst og syns dette er skummelt 😱 Får litt hetta for at jeg er alene om dette… Men har ellers regelmessig menstrasjon. Anonymkode: b1d98...cff
Sneips Skrevet 27. oktober 2023 #39 Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 16.1.2021 den 5.25): Jeg har slitt mye med fysisk og psykisk sykdom, og har normale blodprøver. Men etter å ha fått hjelp av funksjonell medisin ble alt mye bedre. Der spiste vi glutenfri og melkefri kost, og går på høydose vitaminer. Etterhvert fikk jeg øynene opp for anthony william medical medium og starter alltid morgenene med sitronvann, sellerijuice og en smoothie som heter heavy metal detox smoothie. Og de viktigste vitaminene og mineralene og urtene man trenger hver dag er ester-C eller vimergy sin Micro-C. Tar også vimergy sin zink, B12 og lemon balm bl.a. Iblant må man ordne opp i sin egen helse. Leger kan ikke alt, men de legene på funksjonell medisin har spesialutdannelse fra USA. De kan hjelpe deg med alt, også endimetriose. Bare se på hjemmesiden til funksjonell medisin. De holder til i Oslo og Trondheim. Anonymkode: 49462...279 Noe "nyfrelst" over dette, og mye høres ikke bra ut i det hele tatt. Bra du har funnet noe som hjelper deg i livet, men man skal ikke ta så mye tilskudd uten påviste mangler f.eks. Folk kan snakke om kosthold så mye de vil, og mye kan man gjøre for egen helse gjennom det, men det kurerer ikke sykdommer som ikke er selvpåført.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #40 Skrevet 27. oktober 2023 7 minutter siden, Sneips said: Noe "nyfrelst" over dette, og mye høres ikke bra ut i det hele tatt. Bra du har funnet noe som hjelper deg i livet, men man skal ikke ta så mye tilskudd uten påviste mangler f.eks. Folk kan snakke om kosthold så mye de vil, og mye kan man gjøre for egen helse gjennom det, men det kurerer ikke sykdommer som ikke er selvpåført. Hva mener du med "selvpåført"? Kosthold er svært viktig for hormonbalansen, og altfor undervurdert i forhold til utfordringer med menstruasjonsbødninger og pms. Anonymkode: 33c41...1fb
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå