Gå til innhold

Unormalt kraftig menstruasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er normal menstruasjon? Vet at det variere VELDIG, men man kan vell f.eks ha unormal kraftige bløgginger pga. østrogendominas? Kan man gjøre noe med det? Jeg har etter jeg fikk barn (6 år siden) hatt kjempekraftige blødninger. Sover med to nattbind og menskopp. Likevel renne det over og jeg får nesten ikke sove fordi jeg er redd for sengetøy og senger (vi har byttet noen overmadrasser skal sis). I går kveld tok jeg som vanlig mine to bind på. Det ene overlapper det andre. Så jeg har bind fra øverst på truse kanten frem til trusekanten bak. Pluss menskopp. Likevel våknet jeg etter tre timer etter jeg la meg av at det rant over. Nå har vi blitt klok av sakade og lagt tisslaken under lakne, så madrassen er berget. Men må ha laken over ellers blir det så ekkelt og klamt. Så spent på om lakne overlever. 

Hører gjerne fra andre med samme problem. Nå tar jeg mannen bokse på og en gammel bleie etter ungen og kryper i seng. Håper på en time til før morgen 🥴

Anonymkode: 86ad7...54c

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

TS her. Klemte å se at det kommer også digre koagler. Større en svisker. Mistenker at det mange ganger liksom bygger seg opp. Så når koaglet kommet ut er det mye som kommer etter 🤷‍♀️ som e tropp som løsner. 

Anonymkode: 86ad7...54c

Skrevet

Jeg har også veldig kraftige blødninger. Grønn tampong + nattbind. Ligger oppå håndkle, da det renner med en gang jeg reiser meg. Har vært hos gynekolog som ikke kunne finne noe unormalt. Jeg bruker p-piller og kan ikke bruke annen prevensjon. Det gjør slik at jeg kan utsette sånn ca annenhver gang. Jeg må være nær toalett hele tiden når jeg har mensen, så kan ikke gå på noe fjelltur. 

Har det plutselig skjedd? Eller har du født? Byttet prevensjon? Sluttet på prevensjon?

Anonymkode: ca773...dd8

Skrevet

Hørt med lege om hormonspiral kan være et alternativ? Mange opplever reduserte blødninger med den

Anonymkode: c8361...2e1

• Liker 3
Skrevet

Kostholdet har alt og si. Få hjelp hos funksjonell medisin i Oslo eller Trondheim. Eller les på nettet om anthony william medical medium. 

Selv har jeg litt mensen i 3 dager bare pga endret kosthold. Før blødde jeg mye i 5 dager og hadde store menssmerter. Hadde også ustabil mens, mens nå kommer den hver 30.dag. Har ingen menssmerter nå. 

Anonymkode: 49462...279

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kostholdet har alt og si. Få hjelp hos funksjonell medisin i Oslo eller Trondheim. Eller les på nettet om anthony william medical medium. 

Selv har jeg litt mensen i 3 dager bare pga endret kosthold. Før blødde jeg mye i 5 dager og hadde store menssmerter. Hadde også ustabil mens, mens nå kommer den hver 30.dag. Har ingen menssmerter nå. 

Har du noe forskning å vise til?

• Liker 4
Skrevet

Merker også at mensen lukter og sæden lukter mer etter hva man spiser. Min mens lukter ikke og jeg har aldri utflod etter at jeg endret kostholdet. 

Jeg spiser ikke gluten, ikke melkeprodukter, og jeg drikker mye vann med sitron, sellerijuice, smoothier, bær, frukt og grønt. Spiser mindre kjøtt og. Potet og søtpotet og beter er bra å spise. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du noe forskning å vise til?

Ja, de på funksjonell medisin har mye forskning. Bare les på hjemmesiden deres. De har kunnskap fra USA hvor de har kommet mye lengre enn i Norge. 

Anthony william medical medium er en fyr som er mer åndelig rettet, men han har mye bra å si og har hjulpet meg mye. 

Jeg har iallefall så og si ingen helseproblemer idag og slipper å stresse med mensen. 

Skrevet

At man er syk og sliter med noe kommer som regel feil kosthold, vitamin og mineralmangel, osv... 

Jeg fungere ganske bra pga jeg spiser rett for kroppen min, og jeg tar forskjellige kosttilskudd. 

Det er helt fantastisk at jeg bare får mensen 3 dager hver mnd og at det kommer normalt med blod. Sånn var det ikke før. Da var det 5 dager med mye blod og smerte.

Vet det er vanskelig å tro på meg, men jeg ønsker å dele dette for å hjelpe andre. Det hjelper også mot andre fysiske og psykiske plager. Jeg hadde mye ansgt og hudproblemer før, men det er borte. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

At man er syk og sliter med noe kommer som regel feil kosthold, vitamin og mineralmangel, osv... 

Jeg fungere ganske bra pga jeg spiser rett for kroppen min, og jeg tar forskjellige kosttilskudd. 

Det er helt fantastisk at jeg bare får mensen 3 dager hver mnd og at det kommer normalt med blod. Sånn var det ikke før. Da var det 5 dager med mye blod og smerte.

Vet det er vanskelig å tro på meg, men jeg ønsker å dele dette for å hjelpe andre. Det hjelper også mot andre fysiske og psykiske plager. Jeg hadde mye ansgt og hudproblemer før, men det er borte. 

Og så er det en haug av sykdommer som kommer av noe annet enn vitaminmangel. Det blir veldig feil å si at sykdom "som regel" kommer av dette, det er rett og slett provoserende for en kronisk syk person med bare fine blodprøver.

Ts, jeg ville nok ha hoppet over mensen ganske ofte. Jeg har endometriose med mye smerter (men ikke så mye blødning du har). I samråd med gynekolog hopper jeg over mensen helt til jeg får mellomblødning, ca 2-3 ganger i året. Det er ingen grunn til at du må blø så mye hver måned. Dette er på p-piller. Håper du får hjelp!

Anonymkode: 82454...83e

• Liker 5
Skrevet

Har du vært hos legen og sjekket om du kan ha muskelknuter? Man kan få sterke blødninger av det. Det hadde jeg den gang jeg hadde mensen. Brukte opptil 5 av de største nattbindene og måtte skifte etter 2 timer. Var hos legen og alt var ok bortsett fra den muskelknuten. 

Anonymkode: 1a8bd...5a4

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Merker også at mensen lukter og sæden lukter mer etter hva man spiser. Min mens lukter ikke og jeg har aldri utflod etter at jeg endret kostholdet. 

Jeg spiser ikke gluten, ikke melkeprodukter, og jeg drikker mye vann med sitron, sellerijuice, smoothier, bær, frukt og grønt. Spiser mindre kjøtt og. Potet og søtpotet og beter er bra å spise. 

Hva spiser du til de forskjellige måltidene da?

Anonymkode: c6dc4...1cb

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Sier bare én ting: hormonspiral. Reduserer blødningene veldig, mange mister mensen helt. Jeg hadde ganske kraftige blødninger (ikke like ille som deg, da), har nå ikke hatt annet enn litt rosa utflod nå og da de siste 4 åra pga. spiralen. Kobberspiral må du ikke finne på å få deg, det øker blødningene. Hva bruker du av prevensjon nå?

Hvis du ikke skal ha flere barn, kan du sikkert også få fjerna livmor på dette grunnlaget.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Og så er det en haug av sykdommer som kommer av noe annet enn vitaminmangel. Det blir veldig feil å si at sykdom "som regel" kommer av dette, det er rett og slett provoserende for en kronisk syk person med bare fine blodprøver.

Ts, jeg ville nok ha hoppet over mensen ganske ofte. Jeg har endometriose med mye smerter (men ikke så mye blødning du har). I samråd med gynekolog hopper jeg over mensen helt til jeg får mellomblødning, ca 2-3 ganger i året. Det er ingen grunn til at du må blø så mye hver måned. Dette er på p-piller. Håper du får hjelp!

Enig. Før jeg fikk henvisning til gynekolog, så tok legen min alt mulig av blodprøver. Kunne ikke finne noe unormalt. Jeg har også et sunt kosthold og trener. Enig med deg angående p-piller. Om man ikke får bivirkninger så er det en fin løsning. Jeg har kontroll på når jeg skal ha mensen og kan utsette. Det gjør at jeg føler at jeg ikke har et handikap de dagene jeg har mensen (ikke kan gå på fjelltur, delta på ting som varer mer enn 1t pga tilgang på wc, også vært syk fra jobb da jeg jobber i hjemmetjenesten og ikke kan gå på wc akkurat når det passer meg). Jeg vil ikke bruke spiral, det er ingen garanti for at blødningene reduseres, og noen får hyppige mellomblødninger. Dessuten tenker vi å forsøke å bli gravid om 6mnd-1år, og da er det unødvendig å sette inn. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hva spiser du til de forskjellige måltidene da?

Anonymkode: c6dc4...1cb

Drikker 1 L sitronvann hver morgen, deretter 0,5 L sellerijuice, så en smoothie som heter heavy metal detox smoothie. Så spiser jeg salat og grønsaker til lunsj. Til middag kan jeg spise noe kjøtt eller fisk med grønnsaker. Til kvelds blir det rawfoodkake, frukt eller is lagd av frossen banan, eple. Kan ha i dadler eller bær, spørs hvilken smak du vil ha. 

Jeg har fulgt funksjonell medisin sine råd etter å ha gått der, men nå har Jeg gått mer og mer over til Anthony william medical medium sine råd. Blir vel en god blanding. 

Jeg tar også mye forskjellige kosttilskudd. 3000 mg C-vitamin morgen og kveld. Har gått over til vimergy sin Micro-C som er likevel bra, om ikke bedre enn ester-C. Vimergy sin zink, B12, lemon balm tar jeg også bl.a.

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg har slitt mye med fysisk og psykisk sykdom, og har normale blodprøver. Men etter å ha fått hjelp av funksjonell medisin ble alt mye bedre. Der spiste vi glutenfri og melkefri kost, og går på høydose vitaminer. 

Etterhvert fikk jeg øynene opp for anthony william medical medium og starter alltid morgenene med sitronvann, sellerijuice og en smoothie som heter heavy metal detox smoothie. Og de viktigste vitaminene og mineralene og urtene man trenger hver dag er ester-C eller vimergy sin Micro-C. Tar også vimergy sin zink, B12 og lemon balm bl.a.

Iblant må man ordne opp i sin egen helse. Leger kan ikke alt, men de legene på funksjonell medisin har spesialutdannelse fra USA. De kan hjelpe deg med alt, også endimetriose. Bare se på hjemmesiden til funksjonell medisin. De holder til i Oslo og Trondheim. 

Skrevet

Ta kontakt med legen og be om henvisning til gynekolog. Mine kraftige blødninger viste seg å komme av adenomyose. En relativt vanlig, men lite kjent underlivstilstand. 

Anonymkode: e4849...0a3

Skrevet (endret)

Ikke hør på tullet her om åndelig medisin og sellerijuice... 

Du har kanskje menoragi. Jeg hadde det akkurat som deg, og de kraftige blødningene gikk hardt ut over livskvaliteten min. Men jeg gikk til legen og fikk henvisning til gynekologisk spesialist. Fikk vite at jeg har muskelknuter i livmora og fikk en resept på Cyklokapron. Det har redusert blødningene med sikkert 90% og jeg kan leve som normalt når jeg har mensen :)

Endret av Dorey
Skrevet (endret)
On 1/15/2021 at 5:50 AM, AnonymBruker said:

Dette er piss.

TS, du har trolig endometriose, eller vil få det. Det er nok lurt å få kontroll over de kraftige blødningene, så du slipper operasjoner av såkalte sjokoladecyster.

Jeg er ikke medisiner, men har (hatt) endometriose.

Endret av T-Rex
  • Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...