AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #1 Skrevet 15. januar 2021 Jeg bor hjemme hos mamma og pappa, og planen var å jobbe et halvt år til før jeg skulle flytte, men nå ble det slik at jeg ikke fikk jobbe på jobben min mer, fordi de har sparket 14-15 ansatte. Som sagt, så bor jeg hjemme. Jeg har en dem utgifter som medisin pga diagnose, jeg har ikke penger til mat og klær. Har jeg krav på penger fra sosialkontoret, eller dagpenger ettersom jeg har tjent inn litt penger fra i fjor? Er veldig desperat akkurat nå, og trenger alle råd jeg kan få.. og hvor lang tid tar det å få en slik behandling? Hører at mange går lenge uten penger osv Anonymkode: 5738d...bc6
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #2 Skrevet 15. januar 2021 Hvor gammel er du? 18 år? Isåfall så har du KRAV på AAP eller dagpenger fra NAV uavhengig om du bor hjemme eller ikke.0 Anonymkode: cc328...1dd
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #3 Skrevet 15. januar 2021 Legg inn søknad. Ring nav og hør med dem. Du har krav på penger, det har alle som er over 18 år. Anonymkode: cc328...1dd
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #4 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor gammel er du? 18 år? Isåfall så har du KRAV på AAP eller dagpenger fra NAV uavhengig om du bor hjemme eller ikke.0 Anonymkode: cc328...1dd Jeg blir 22 i februar, så ja. Men har jeg krav på AAP eller sosial hjelp? En venninne anbefalte å høre med sosialkontoret Anonymkode: 5738d...bc6
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #5 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Legg inn søknad. Ring nav og hør med dem. Du har krav på penger, det har alle som er over 18 år. Anonymkode: cc328...1dd Det er greit. Skal høre med dem Anonymkode: 5738d...bc6 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #6 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvor gammel er du? 18 år? Isåfall så har du KRAV på AAP eller dagpenger fra NAV uavhengig om du bor hjemme eller ikke.0 Anonymkode: cc328...1dd AAP har man ikke krav på med mindre man har mindre enn 50% arbeidskapasitet. Så det er nok dagpenger eller sosialhjelp som gjelder her. Anonymkode: 0dd67...1e8 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #7 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): AAP har man ikke krav på med mindre man har mindre enn 50% arbeidskapasitet. Så det er nok dagpenger eller sosialhjelp som gjelder her. Anonymkode: 0dd67...1e8 Ja det kan godt hende, men penger har hun iallfall krav på. Anonymkode: cc328...1dd
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #8 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er greit. Skal høre med dem Anonymkode: 5738d...bc6 Ja det burde du for du har krav på det. Det er kjipt å gå uten penger når du kan slippe det 😊 Anonymkode: cc328...1dd
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #9 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg blir 22 i februar, så ja. Men har jeg krav på AAP eller sosial hjelp? En venninne anbefalte å høre med sosialkontoret Anonymkode: 5738d...bc6 Du har krav på dagpenger. Du kan også ha krav på AAP hvis du ut nedsatt arbeidskapasitet som hun andre over her sa 😊 Jeg fikk AAP som 19 åring grunnet psyken og at det var uavklart at om jeg kunne jobbe eller ikke. Anonymkode: cc328...1dd
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #10 Skrevet 15. januar 2021 Sosialhjelp kan du ha krav på, men det er snakk om helt livsnødvendige ting så summen er lav. Du kan søke elektronisk på nav.no. Om du bruker telefonen din er det veldig lett å bare ta bilder av dokumentene så legger de seg inn i søknaden. Dagpenger må du har tjent over en viss sum det siste året, er det 0,7 G nå tro? Også må du ha fått redusert arbeidstiden din med minst 50%. Du kan lese om dagpenger på nav.no og sende søknad der. AAP må du har nedsatt arbeidsevne med minst 50%, du må altså være syk. Du må også ha behov for behandling i helsevesenet og/eller bistand fra nav for å bli avklart mot jobb. Du kan ringe eller skrive til nav og spørre om hva som er aktuelt for deg. Anonymkode: f0237...5ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå