AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #1 Skrevet 14. januar 2021 Jeg er deprimert, mye har gått galt i det siste, alt føles håpløst. Har «mistet» følelsene for samboeren min, jeg bryr meg ikke om hvordan hun har det. Er det depresjonen som gjør det? Eller er følelsene borte for alltid? Hvordan forklarer jeg dette for henne? 😓 Anonymkode: 96e4b...526
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #2 Skrevet 14. januar 2021 Hvorfor føler du ikke det samme for hun lenger? Anonymkode: 53764...2cc 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #3 Skrevet 15. januar 2021 Har vage minner om at jeg hadde det tilsvarende engang for mange år siden, men kom meg gjennom og fikk følelsene tilbake. Hadde prøvd å holde ut, om dere har det bra. Hvis ho begynner å 'merke' det kan du jo være ærlig, det er vel det beste. Anonymkode: 5b32c...ba1 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #4 Skrevet 15. januar 2021 12 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er deprimert, mye har gått galt i det siste, alt føles håpløst. Har «mistet» følelsene for samboeren min, jeg bryr meg ikke om hvordan hun har det. Er det depresjonen som gjør det? Eller er følelsene borte for alltid? Hvordan forklarer jeg dette for henne? 😓 Anonymkode: 96e4b...526 Hvor gamle er dere? Anonymkode: 8f626...f45
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #5 Skrevet 15. januar 2021 Alle er deprimert og lei av kjæresten nå. Du vet ikke om det er på grunn av korona eller noe annet. Hold ut! I alle fall til sommeren Anonymkode: c8d18...ebd
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #6 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvor gamle er dere? Anonymkode: 8f626...f45 30. +/- Anonymkode: 96e4b...526
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #7 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Har vage minner om at jeg hadde det tilsvarende engang for mange år siden, men kom meg gjennom og fikk følelsene tilbake. Hadde prøvd å holde ut, om dere har det bra. Hvis ho begynner å 'merke' det kan du jo være ærlig, det er vel det beste. Anonymkode: 5b32c...ba1 Har sagt det som det er. Men hvordan forklare at jeg ikke vet hvorfor det er sånn, om de kommer tilbake... Anonymkode: 96e4b...526
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #8 Skrevet 15. januar 2021 Føler du at hun er der for deg/har forståelse for depresjonen din? eller føler du at du har nødt å gå rundt med en maske når du snakker med henne for å please henne. For det kan hvert fall være en mulighet for at du kan føle deg "alene" i forholdet. Anonymkode: 53764...2cc
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #9 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har sagt det som det er. Men hvordan forklare at jeg ikke vet hvorfor det er sånn, om de kommer tilbake... Anonymkode: 96e4b...526 Det må hun da ha forståelse for om ho vet du er deprimert? Du får si du ikke føler noe for noenting, at det ikke bare er ho Anonymkode: 5b32c...ba1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #10 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har sagt det som det er. Men hvordan forklare at jeg ikke vet hvorfor det er sånn, om de kommer tilbake... Anonymkode: 96e4b...526 Nei! ikke si noe om situasjonen så lenge du ikke er skårsikker på at du ikke vil være sammen med hun mer. Om du har lyst å prøve mer så prøv å finn andre smutthull i situasjonen som du tror kan fikse relasjonen mellom dere aka følelsene dine, som kan gi deg mer gnist. Derimot om du synes alt virker skikkelig håpløst kan du vel forsåvidt si det. For om en ting er gangske sikkert er det at om du forteller det å fortsatt vil være sammen med henne, så kommer det til å bryte henne ned i forholdet Anonymkode: 53764...2cc 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #11 Skrevet 15. januar 2021 Da jeg var deprimert var jeg helt nummen følelsesmessig. Inkludert ovenfor min ektemann. Jeg følte liksom ingenting, bare tomhet liksom, så jeg følte ikke noe for ham heller. Tror det er temmelig normalt. Alle følelser kom tilbake da depresjon var over. Inkludert å elske ham. Det viktigste nå er at du går inn for å bli frisk. Få hjelp og medisiner. Anbefaler deg å ikke ta store avgjørelser nå. Anonymkode: 8d5d9...f80 3
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #12 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Da jeg var deprimert var jeg helt nummen følelsesmessig. Inkludert ovenfor min ektemann. Jeg følte liksom ingenting, bare tomhet liksom, så jeg følte ikke noe for ham heller. Tror det er temmelig normalt. Alle følelser kom tilbake da depresjon var over. Inkludert å elske ham. Det viktigste nå er at du går inn for å bli frisk. Få hjelp og medisiner. Anbefaler deg å ikke ta store avgjørelser nå. Anonymkode: 8d5d9...f80 Fått avslag på hjelp. Anonymkode: 96e4b...526
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #13 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Føler du at hun er der for deg/har forståelse for depresjonen din? eller føler du at du har nødt å gå rundt med en maske når du snakker med henne for å please henne. For det kan hvert fall være en mulighet for at du kan føle deg "alene" i forholdet. Anonymkode: 53764...2cc Hun har forståelse, men hun blir lei seg fordi jeg «ignorerer» henne. Jeg gjør ikke det, jeg bare har ingenting jeg vil si. Ingenting å meddele. Anonymkode: 96e4b...526
PM75 Skrevet 15. januar 2021 #14 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Fått avslag på hjelp. Anonymkode: 96e4b...526 Hvis du har mulighet økonomisk, så ville jeg søkt bistand privat.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #15 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Alle er deprimert og lei av kjæresten nå. Du vet ikke om det er på grunn av korona eller noe annet. Hold ut! I alle fall til sommeren Anonymkode: c8d18...ebd For noe tull, jeg er mer fornøyd enn jeg noen gang har vært etter snart et år "innelåst" med kjæresten TS, vær åpen med henne om depresjonen. Da vet hun hvorfor. Sannsynligvis kommer følelsene tilbake etterhvert, men det er lurt å snakke om det med henne. Anonymkode: fb665...17c
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #16 Skrevet 15. januar 2021 Mitt standardsvar for dem som kommer med uttalelsen "jeg mistet følelser" er "Så let etter dem. De er et sted.". Når alt er mørkt og forferdelig ville jeg tilskrive manglende kjærlighet til krisen, ikke automatisk partneren. Anonymkode: abf54...274 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #17 Skrevet 15. januar 2021 Det er vel en hel del årsaker/forhold du ikke sier noe om her, som kanskje må bearbeides og settes i perspektiv. Av og til må man ta ett dypdykk i følelser og sorter litt og kjenne etter hva men egentlig føler i forhold til det som dukker opp. Har du kjærlighetssorg? Anonymkode: 52d9e...ddd
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #18 Skrevet 15. januar 2021 Med mindre partneren og forholdet er årsaken til depresjonen, så er det håp om at det kommer tilbake. Følelser for alt man før var glad i, har en tendens til å forsvinne. Både personer, hobbies, og aktiviteter. Skal ikke be deg fake kjæreste, men vær sammen, snakk sammen, respekter henne som du ville gjort med alle gode venner, slik at du ikke støter henne fra deg underveis. Hvis du ikke har en behandlingsforsikring eller noe som dekker psykolog, så kan det være verdt å grave i sparepengene. Det koster ca 12-1300 kr pr gang. Vær forsiktig med å la fastlege eller andre overtale deg til å ta antidepressiva ved en mild depresjon. Bivirkninger kan ta fra deg seksualiteten, for resten av livet. Har du ikke vært deppa før, så blir du det da. Anonymkode: c6f82...5eb
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #19 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er vel en hel del årsaker/forhold du ikke sier noe om her, som kanskje må bearbeides og settes i perspektiv. Av og til må man ta ett dypdykk i følelser og sorter litt og kjenne etter hva men egentlig føler i forhold til det som dukker opp. Har du kjærlighetssorg? Anonymkode: 52d9e...ddd Hva mener du med kjærlighetssorg? Over en eks? Anonymkode: 96e4b...526
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #20 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Med mindre partneren og forholdet er årsaken til depresjonen, så er det håp om at det kommer tilbake. Følelser for alt man før var glad i, har en tendens til å forsvinne. Både personer, hobbies, og aktiviteter. Skal ikke be deg fake kjæreste, men vær sammen, snakk sammen, respekter henne som du ville gjort med alle gode venner, slik at du ikke støter henne fra deg underveis. Hvis du ikke har en behandlingsforsikring eller noe som dekker psykolog, så kan det være verdt å grave i sparepengene. Det koster ca 12-1300 kr pr gang. Vær forsiktig med å la fastlege eller andre overtale deg til å ta antidepressiva ved en mild depresjon. Bivirkninger kan ta fra deg seksualiteten, for resten av livet. Har du ikke vært deppa før, så blir du det da. Anonymkode: c6f82...5eb Går på medisiner, har gjort det lenge. Har slitt psykisk i mange år, men lenge siden jeg har vært så langt nede som jeg er nå... Anonymkode: 96e4b...526
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå