Gå til innhold

Jeg gir opp øyekrem - har du et tips for hypersensitive øyne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Øynene mine tåler ingenting. Så snart det er det minste antydning til parfyme eller en irriterende ingrediens begynner øynene å svi og føles vonde. 

Har du tips til øyenkrem eller noe annet som kan fukte rundt øynene uten å irritere. Begynner å få rynker!

Anonymkode: 58152...968

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Øynene mine tåler ingenting. Så snart det er det minste antydning til parfyme eller en irriterende ingrediens begynner øynene å svi og føles vonde. 

Har du tips til øyenkrem eller noe annet som kan fukte rundt øynene uten å irritere. Begynner å få rynker!

Dersom man først og fremst trenger fukt, så er det strengt tatt ikke nødvendig med en egen øyekrem. Siden du har sensitiv hud, må du antakelig unngå aktive ingredienser som c-vitamin og retinol uansett. Dette er veldig god krem for sensitiv, tørr hud. Den er egentig en ansiktskrem i prøvestørrelse, så da kan du teste den ut uten å måtte bruke hundrevis av kroner på en krem du ikke tåler.

• Liker 1
Skrevet

Avene sooting eye countor øyekrem, fås på apotek eller farmasiet.no. Kjempegod, brukt i mange år og aldri reagert på denne men har reagert på mange andre jeg brukte før jeg begynte med Avene. 

https://www.farmasiet.no/catalog/allergi-og-astma/eksem/avene-eye-contour-cream-101,5000461/?gclid=CjwKCAiAl4WABhAJEiwATUnEFyrO99yMPd0VzOa5ap4I9B2OdVHIZvVjUyx_xZcW7gV-oT2QSTQoxhoCGEcQAvD_BwE

• Liker 2
Skrevet

Støtter den over ang Avene. Den er svært fuktgivende og bra for sensitiv hud. 
Jeg er veldig allergisk og sensitiv, men denne tåler jeg, og den funker. 
Har prøvd det meste før jeg fant denne. 👍🏻

• Liker 2
Gjest Fnuggolina
Skrevet

I mine mest ekstreme dager hadde jeg god erfaring med de parfymefrie produktene til Avene, og jeg synes også Clinique All about eyes rich er god.

Paulas Choice linket til her oppe er også fin(til hele ansiktet egentlig), kan også være at La Roche Posay cicaplast balm kan fungere. 

Skrevet

Takk for tips, skal sjekke ut alle. Huden min tåler ganske mye, det er øynene mine som er problemet. Jeg kan ta på body lotion og svi i øynene liksom... 🙄
Men nå har jeg iallefall noen jeg kan prøve ut 👍🏼😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.1.2021 den 22.38):

Takk for tips, skal sjekke ut alle. Huden min tåler ganske mye, det er øynene mine som er problemet. Jeg kan ta på body lotion og svi i øynene liksom... 🙄
Men nå har jeg iallefall noen jeg kan prøve ut 👍🏼😊

Påfører du kremen på riktig måte, da? Den skal legges rundt øyekonturen, ikke helt inntil øyet, og "klappes" forsiktig inn med fingrene, ikke smøres/gnis inn. 

• 3 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet
Isabella Moon skrev (På 15.1.2021 den 11.52):

Avene sooting eye countor øyekrem, fås på apotek eller farmasiet.no. Kjempegod, brukt i mange år og aldri reagert på denne men har reagert på mange andre jeg brukte før jeg begynte med Avene. 

https://www.farmasiet.no/catalog/allergi-og-astma/eksem/avene-eye-contour-cream-101,5000461/?gclid=CjwKCAiAl4WABhAJEiwATUnEFyrO99yMPd0VzOa5ap4I9B2OdVHIZvVjUyx_xZcW7gV-oT2QSTQoxhoCGEcQAvD_BwE

Flua skrev (På 15.1.2021 den 11.59):

Støtter den over ang Avene. Den er svært fuktgivende og bra for sensitiv hud. 
Jeg er veldig allergisk og sensitiv, men denne tåler jeg, og den funker. 
Har prøvd det meste før jeg fant denne. 👍🏻

Virker den mot rynker da? 

Anonymkode: d3377...7b1

AnonymBruker
Skrevet
Fnuggolina skrev (På 15.1.2021 den 15.38):

I mine mest ekstreme dager hadde jeg god erfaring med de parfymefrie produktene til Avene, og jeg synes også Clinique All about eyes rich er god.

Paulas Choice linket til her oppe er også fin(til hele ansiktet egentlig), kan også være at La Roche Posay cicaplast balm kan fungere. 

Denne fra Clinique fikk terningkast 2...

AnonymBruker
Skrevet

Lå på sykehuset denne måneden. Det var tørr og dårlig luft på rommet og det rant konstant fra øyekroken i fire dager. Kjøpte meg øyedråper med saltvann, øyesalve og avenekremen som folka har nevnt. Det eneste som hjalp var å vaske ansiktet og øynene med kaldt vann og smøre kremen under og rundt øyekroken. 

Anonymkode: 6955c...0a6

Gjest Fnuggolina
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Denne fra Clinique fikk terningkast 2...

Ja, om du tenkte på testen for oppstrammende effekt så stemmer det.

Den har ingen aktive ingredienser mtp fine linjer, da må man ha typ retinolbaserte kremer e.l.

Denne er ment til bruk for de som har veldig tørr og sensitiv hud, som IKKE vil ha aktive ingredienser. 

Den er også ganske grei mtp mørke ringer under øynene.

Ingen kremer virker mot rynker sånn sett, men man kan prøve med retinol og være raus med SPF og solbriller med UVfilter. 

Retinol bør man holde seg unna om man har veldig sensitiv hud. 

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Avene, LRP eller Dr. Greve sin med karbamid

Anonymkode: a7ae9...d78

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...