AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #1 Skrevet 14. januar 2021 Øynene mine tåler ingenting. Så snart det er det minste antydning til parfyme eller en irriterende ingrediens begynner øynene å svi og føles vonde. Har du tips til øyenkrem eller noe annet som kan fukte rundt øynene uten å irritere. Begynner å få rynker! Anonymkode: 58152...968
Roci Skrevet 15. januar 2021 #2 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Øynene mine tåler ingenting. Så snart det er det minste antydning til parfyme eller en irriterende ingrediens begynner øynene å svi og føles vonde. Har du tips til øyenkrem eller noe annet som kan fukte rundt øynene uten å irritere. Begynner å få rynker! Anonymkode: 58152...968 Dersom man først og fremst trenger fukt, så er det strengt tatt ikke nødvendig med en egen øyekrem. Siden du har sensitiv hud, må du antakelig unngå aktive ingredienser som c-vitamin og retinol uansett. Dette er veldig god krem for sensitiv, tørr hud. Den er egentig en ansiktskrem i prøvestørrelse, så da kan du teste den ut uten å måtte bruke hundrevis av kroner på en krem du ikke tåler. 1
Isabella Moon Skrevet 15. januar 2021 #3 Skrevet 15. januar 2021 Avene sooting eye countor øyekrem, fås på apotek eller farmasiet.no. Kjempegod, brukt i mange år og aldri reagert på denne men har reagert på mange andre jeg brukte før jeg begynte med Avene. https://www.farmasiet.no/catalog/allergi-og-astma/eksem/avene-eye-contour-cream-101,5000461/?gclid=CjwKCAiAl4WABhAJEiwATUnEFyrO99yMPd0VzOa5ap4I9B2OdVHIZvVjUyx_xZcW7gV-oT2QSTQoxhoCGEcQAvD_BwE 2
Flua Skrevet 15. januar 2021 #4 Skrevet 15. januar 2021 Støtter den over ang Avene. Den er svært fuktgivende og bra for sensitiv hud. Jeg er veldig allergisk og sensitiv, men denne tåler jeg, og den funker. Har prøvd det meste før jeg fant denne. 👍🏻 2
Gjest Fnuggolina Skrevet 15. januar 2021 #5 Skrevet 15. januar 2021 I mine mest ekstreme dager hadde jeg god erfaring med de parfymefrie produktene til Avene, og jeg synes også Clinique All about eyes rich er god. Paulas Choice linket til her oppe er også fin(til hele ansiktet egentlig), kan også være at La Roche Posay cicaplast balm kan fungere.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #6 Skrevet 16. januar 2021 Takk for tips, skal sjekke ut alle. Huden min tåler ganske mye, det er øynene mine som er problemet. Jeg kan ta på body lotion og svi i øynene liksom... 🙄 Men nå har jeg iallefall noen jeg kan prøve ut 👍🏼😊 Anonymkode: 58152...968
Roci Skrevet 18. januar 2021 #7 Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 16.1.2021 den 22.38): Takk for tips, skal sjekke ut alle. Huden min tåler ganske mye, det er øynene mine som er problemet. Jeg kan ta på body lotion og svi i øynene liksom... 🙄 Men nå har jeg iallefall noen jeg kan prøve ut 👍🏼😊 Anonymkode: 58152...968 Påfører du kremen på riktig måte, da? Den skal legges rundt øyekonturen, ikke helt inntil øyet, og "klappes" forsiktig inn med fingrene, ikke smøres/gnis inn.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #8 Skrevet 17. mai 2021 Isabella Moon skrev (På 15.1.2021 den 11.52): Avene sooting eye countor øyekrem, fås på apotek eller farmasiet.no. Kjempegod, brukt i mange år og aldri reagert på denne men har reagert på mange andre jeg brukte før jeg begynte med Avene. https://www.farmasiet.no/catalog/allergi-og-astma/eksem/avene-eye-contour-cream-101,5000461/?gclid=CjwKCAiAl4WABhAJEiwATUnEFyrO99yMPd0VzOa5ap4I9B2OdVHIZvVjUyx_xZcW7gV-oT2QSTQoxhoCGEcQAvD_BwE Flua skrev (På 15.1.2021 den 11.59): Støtter den over ang Avene. Den er svært fuktgivende og bra for sensitiv hud. Jeg er veldig allergisk og sensitiv, men denne tåler jeg, og den funker. Har prøvd det meste før jeg fant denne. 👍🏻 Virker den mot rynker da? Anonymkode: d3377...7b1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #9 Skrevet 17. mai 2021 Fnuggolina skrev (På 15.1.2021 den 15.38): I mine mest ekstreme dager hadde jeg god erfaring med de parfymefrie produktene til Avene, og jeg synes også Clinique All about eyes rich er god. Paulas Choice linket til her oppe er også fin(til hele ansiktet egentlig), kan også være at La Roche Posay cicaplast balm kan fungere. Denne fra Clinique fikk terningkast 2... Anonymkode: d3377...7b1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #10 Skrevet 17. mai 2021 Lå på sykehuset denne måneden. Det var tørr og dårlig luft på rommet og det rant konstant fra øyekroken i fire dager. Kjøpte meg øyedråper med saltvann, øyesalve og avenekremen som folka har nevnt. Det eneste som hjalp var å vaske ansiktet og øynene med kaldt vann og smøre kremen under og rundt øyekroken. Anonymkode: 6955c...0a6
Gjest Fnuggolina Skrevet 17. mai 2021 #11 Skrevet 17. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Denne fra Clinique fikk terningkast 2... Anonymkode: d3377...7b1 Ja, om du tenkte på testen for oppstrammende effekt så stemmer det. Den har ingen aktive ingredienser mtp fine linjer, da må man ha typ retinolbaserte kremer e.l. Denne er ment til bruk for de som har veldig tørr og sensitiv hud, som IKKE vil ha aktive ingredienser. Den er også ganske grei mtp mørke ringer under øynene. Ingen kremer virker mot rynker sånn sett, men man kan prøve med retinol og være raus med SPF og solbriller med UVfilter. Retinol bør man holde seg unna om man har veldig sensitiv hud.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #12 Skrevet 26. mai 2021 Avene, LRP eller Dr. Greve sin med karbamid Anonymkode: a7ae9...d78
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå