AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #1 Skrevet 14. januar 2021 Hei! Er 12 uker på vei på lørdag og har ikke hatt noe blødninger hittil i svangerskapet. Nå ikveld begynner jeg plutselig å blø mye, og mens jeg sitter på do renner det litt blo. Plutselig stoppet det? Er det noen som har opplevd lignende? Det var helt friskt blod. Har ingen smerter. Ringte føden for å forhøre meg med råd men hun sa det ikke var noe å gjøre og at jeg måtte vente å se. Har time til TUL imorgen, og kjenner jeg gruer meg veldig 😢 Anonymkode: b72f1...3a9
tussi84 Skrevet 14. januar 2021 #2 Skrevet 14. januar 2021 Dette kan være flere ting. Verste mulige scenario er starten på en spontanabort. Hvis dette er tilfelle så vil blødningen komme tilbake å ta seg opp kraftig. Du vil få vondt og kramper i magen. Jeg mistet i uke 11 +6 engang.. Håper for din del at det er noe annet. Eller så er det en ufarlig blødning. Lykke til i morgen.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #3 Skrevet 14. januar 2021 tussi84 skrev (2 minutter siden): Dette kan være flere ting. Verste mulige scenario er starten på en spontanabort. Hvis dette er tilfelle så vil blødningen komme tilbake å ta seg opp kraftig. Du vil få vondt og kramper i magen. Jeg mistet i uke 11 +6 engang.. Håper for din del at det er noe annet. Eller så er det en ufarlig blødning. Lykke til i morgen. Hvordan utarter din blødning seg? Blør ikke noe mer enda. TS Anonymkode: b72f1...3a9
tussi84 Skrevet 14. januar 2021 #4 Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan utarter din blødning seg? Blør ikke noe mer enda. TS Anonymkode: b72f1...3a9 Vet ikke om jeg burde skrive om det, men.. Jeg har mistet noen ganger. Felles for alle gangene var at jeg spottet lys rosa blod dagen før, eller opptil 2 dager. Det tok seg opp til å bli rødt blod, og så først ut som mensen. Så begynte det å blø mer, og jeg fikk smerter i magen. Utover kvelden så ble smertene enda verre og det kom klumper ut i bindene som jeg hadde på. Jeg kunne kjenne blodet rant når jeg feks reiste meg opp fra en stol..kjentes ut som jeg tisset noen dråper hele tiden. Blødde så mye at 2 nattbind var fylt opp på 30 min. Blødde også utenfor. Smertene og blødningen avtok ikke før embroyet/fosteret var ute. Underveis og til slutt hadde jeg så vondt at jeg bare ville få ut fosteret å bli ferdig med det. Trodde min siste time var kommet.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #5 Skrevet 15. januar 2021 Jeg har opplevd å blø på det tidspunktet i to svangerskap. I det første, der jeg mistet, hadde jeg småblødninger over flere dager først, både brunt og rødt blod, før det tilslutt tok seg opp med kramper og kraftig blødning med klumper. Det meste kom ut i løpet av en natt, men fortsatte å blø som en vanlig mens i alle fall en uke etterpå. Den andre gangen, når jeg ikke mistet, hadde jeg et forløp veldig likt det du beskriver: plutselig blødning uten noe småblødninger i forkant, friskt blod men uten klumper. Rant mye på en gang og så var det over. Var også på TUL like etterpå og alt så bra ut. De kunne ikke se hvor blodet hadde kommet fra, men sa det kunne være et hematom som hadde tømt seg. Ikke noe å gjøre annet enn å vente til timen, men det trenger ikke bety at det har gått galt altså ❤ Anonymkode: f8594...b45
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #6 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Jeg har opplevd å blø på det tidspunktet i to svangerskap. I det første, der jeg mistet, hadde jeg småblødninger over flere dager først, både brunt og rødt blod, før det tilslutt tok seg opp med kramper og kraftig blødning med klumper. Det meste kom ut i løpet av en natt, men fortsatte å blø som en vanlig mens i alle fall en uke etterpå. Den andre gangen, når jeg ikke mistet, hadde jeg et forløp veldig likt det du beskriver: plutselig blødning uten noe småblødninger i forkant, friskt blod men uten klumper. Rant mye på en gang og så var det over. Var også på TUL like etterpå og alt så bra ut. De kunne ikke se hvor blodet hadde kommet fra, men sa det kunne være et hematom som hadde tømt seg. Ikke noe å gjøre annet enn å vente til timen, men det trenger ikke bety at det har gått galt altså ❤ Anonymkode: f8594...b45 Åååh takk for betryggende svar❤️ Krysser fingrene for at det er samme her også! Har ikke hatt antydning til brunt utflod/blod tidligere så. Takk! TS Anonymkode: b72f1...3a9 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #8 Skrevet 15. januar 2021 tussi84 skrev (1 time siden): Hvordan gikk det TS? Har ikke time før 16.30🤞🥶 Anonymkode: b72f1...3a9
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #9 Skrevet 15. januar 2021 Jeg blødde endel friskt blod helt frem til uke 20. Ikke store mengder, men nok til at det rant litt innimellom. Ble like redd hver eneste gang, så forstår at du er engstelig. Nå er jeg høygravid, så blødningene var tydeligvis ufarlige heldigvis Håper det gjelder for deg også! Anonymkode: 28c55...4c6
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #10 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg blødde endel friskt blod helt frem til uke 20. Ikke store mengder, men nok til at det rant litt innimellom. Ble like redd hver eneste gang, så forstår at du er engstelig. Nå er jeg høygravid, så blødningene var tydeligvis ufarlige heldigvis Håper det gjelder for deg også! Anonymkode: 28c55...4c6 Takk for det, enda ikke blødd noe mere og ingen tegn til noe på papiret etter toalettbesøk så håper det går bra! Anonymkode: b72f1...3a9
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #11 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for det, enda ikke blødd noe mere og ingen tegn til noe på papiret etter toalettbesøk så håper det går bra! Anonymkode: b72f1...3a9 Bare blødning kan være skjøre slimhinner🤞🏻 Så lenge du ikke har smerter og det avtar så er det et godt tegn. Oppadter gjerne hvordan det går. Masse lykke til💕 Anonymkode: 03d35...07a
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #12 Skrevet 15. januar 2021 Jeg hadde blødninger hele veien. Fikk beskjed av sykehuset at det var helt normalt. Ga seg ikke før uke 20, da jeg også gikk gjennom en senabort. Jeg stoler ikke på sykehus når de sier noe er normalt Anonymkode: b1148...260
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #13 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har ikke time før 16.30🤞🥶 Anonymkode: b72f1...3a9 Hvordan gikk det med deg? ❤️ Anonymkode: 5b1a0...eda
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #14 Skrevet 15. januar 2021 Begynte å blø igjen mens jeg sto å ventet på å komme inn til timen, men alt sto bra til, aktiv krabat inni magen😍 Morkaken lå ganske langt nede så det kunne være grunnen til blødningene sa jordmor. Anonymkode: b72f1...3a9 4
MM Skrevet 15. januar 2021 #15 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Begynte å blø igjen mens jeg sto å ventet på å komme inn til timen, men alt sto bra til, aktiv krabat inni magen😍 Morkaken lå ganske langt nede så det kunne være grunnen til blødningene sa jordmor. Anonymkode: b72f1...3a9 Åh så godt å høre! Lettet på dine vegne! 😃 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #16 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Begynte å blø igjen mens jeg sto å ventet på å komme inn til timen, men alt sto bra til, aktiv krabat inni magen😍 Morkaken lå ganske langt nede så det kunne være grunnen til blødningene sa jordmor. Anonymkode: b72f1...3a9 Så godt å lese 😍 Anonymkode: 28c55...4c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå