Gå til innhold

Hvilket bilsete

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to barn på 1 og 4 år. Hadde tenkt at minstemann skulle overta setet til eldstemann når hen skal begynne å sitte fremoverlent, men ser at vi bør bytte sete til minstemann ganske snart og jeg har lyst til at eldstemann skal sitte bakoverlent lengst mulig. Vurderer derfor å kjøpe likt sete til minstemann (Cybex Sirona). Hvilket sete sitter deres barn i dere som har barn på 1 og 4? Det er jo tryggest å sitte bakoverlent lengst mulig så dumt å bytte til eldste før hen trenger det. 

Anonymkode: dbdb8...424

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde heller kjøpt nytt bakovervendt sete til eldste da jeg regner med han vokser ut av cybexen om ikke lenge? Axkid minikid f.els. De varer til 25kg. 

Anonymkode: 91967...5a2

Skrevet

Er barnet nærmere 4 eller 5 år? Hvor langt og tungt er barnet? Jeg ville ha vært komfortabel med å kjøpe forovervendt stol til eldstemann med mindre han er liten av vekst el.l. Vi har Cybex Solution M-Fix, veldig fornøyd.

Anonymkode: 43425...e3a

Skrevet

Vi har sirona til 2-åringen, men der byttes veldig snart for det er for lite i den andre bilen har han minikid . 4 åringen har maxway  og max Way plus.

Anonymkode: cbdb7...ae4

Skrevet (endret)

Takk for svar. Hen er fire og et halvt år men litt liten av vekst. Jeg hadde tenkt å bytte sete når hen ble fire for trodde det var det vanlige men leste da at de helst skulle sitte bakoverlent til 6 år. Hen veier 15 kg. 1 åringen veier 11 kg.

Endret av Pippelipp
  • Liker 2
Skrevet
Pippelipp skrev (43 minutter siden):

Takk for svar. Hen er fire og et halvt år men litt liten av vekst. Jeg hadde tenkt å bytte sete når hen ble fire for trodde det var det vanlige men leste da at de helst skulle sitte bakoverlent til 6 år. Hen veier 15 kg. 1 åringen veier 11 kg.

Da ville jeg valgt enten axkid minikid eller britax maxway (plus) til eldste og latt yngste overta cybex sironaen. Hvis eldste plutselig får en vekstspurt kan sirona fort bli litt liten. :)

Skrevet

Vi flyttet eldste mann inn i Britax Maxway, og den er såpass romslig, at han brukte den frem til nå. Vi kjøpte også Cybex Solution M-Fix (fremovervendt), og han eldste er blitt 6! Minste er nå 4 og «arvet» nå Britax Maxway. 

Anonymkode: 4bb38...18f

Skrevet

Axkid One! Isofix stol som man kan bruke bakovervendt til 6-7år, altså ut anbefalt bakovervendtperioden. Stolen klikkes ut og inn i bilen på 30sek, gir utrolig god benplass (sitter med føttene som ved en vanlig stol) og er en helt super stol! Koster litt, men verdt det!

Kjøpte den i høst til min gutt på 4år (110cm, 18kg). Mye plass å gå på. Søk den opp!

Anonymkode: 5be81...b03

Skrevet

Kjøpte nettopp besafe izi x4 isofix til min gutt. Er kjempefornøyd og det stjeler ikke all plassen i min lille bil

Anonymkode: b3435...68d

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg kjøpte axikid one og er superfornøyd! Veldig dyrt sete men det får gå :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...