AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #41 Del Skrevet 16. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg har ingen problemer med at helsesekretæren skriver journalnotatet, MEN jeg får litt noia av tanken på om noen jeg kjenner jobber der. Derfor ble jeg litt sjokka når brukeren over skrev at helsesekretærene skriver notatet. Hvis du ser et navn du kjenner, ber man noen andre ta ansvar for den pasienten da? Anonymkode: f5b10...3b1 Kollegaen til min behandler kjenner min mor, og jeg sjekket innom nå og da sto det at han hadde åpnet et dokument som het "telefonsamtale med mor" som var fra langt tilbake i tid, når jeg gikk på BUP og ikke DPS. Kan ikke se hensikten i hvorfor han gjorde det, ble litt stresset nå... Anonymkode: b99ed...952 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1442095-dps-og-journal-p%C3%A5-helsenorge/page/3/#findComment-26785751 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kirsebæra Skrevet 16. januar 2021 #42 Del Skrevet 16. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 15.1.2021 den 20.10): Jeg har ingen problemer med at helsesekretæren skriver journalnotatet, MEN jeg får litt noia av tanken på om noen jeg kjenner jobber der. Derfor ble jeg litt sjokka når brukeren over skrev at helsesekretærene skriver notatet. Hvis du ser et navn du kjenner, ber man noen andre ta ansvar for den pasienten da? Anonymkode: f5b10...3b1 Ja,det har hendt. Da har bedt en kollega ta saken, bare fordi jeg tenker det er ubehagelig for pasienten å eventuelt få vite at jeg har "sett i journalen". Jeg gjør bare jobben, men mange pasienter vet ikke hva vi faktisk gjør, og etter at innsynet ble mer tilgjengelig ble det mer ubehagelig for begge sider å være bekjente i slike saker. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1442095-dps-og-journal-p%C3%A5-helsenorge/page/3/#findComment-26790401 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå