Gå til innhold

Hvor fort etter fødsel kan man risikere å bli gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fødte for to uker siden og hadde "forsiktig" sex med mannen..han kom i meg og jeg ba han være forsiktig..skal sette inn spiral om fire uker.  Går vel ikke an å bli gravid så tidlig? Livredd.. blir ikke mer sex her nå.. 

Anonymkode: c6076...f4d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det trengs bare en gang før risikoen er der. 

Anonymkode: f15d1...f91

• Liker 1
Skrevet

Faren for infeksjon er nok langt større en graviditet. 

Anonymkode: f4611...05d

• Liker 23
Skrevet

Hvordan er man forsiktig når man kommer inni deg når du ikke går på prevensjon? 

Ba han sædcellene svømme ekstra sakte eller hva? 

Anonymkode: 07b36...f80

• Liker 16
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan er man forsiktig når man kommer inni deg når du ikke går på prevensjon? 

Ba han sædcellene svømme ekstra sakte eller hva? 

Anonymkode: 07b36...f80

Han var vel heller forsiktig og sklei den i musestille i sneglefart.

Skrevet

Kjenner flere pseudotvillinger..  livlig med 9 mnd mellom, og begge på samme klassetrinn 😅 

Anonymkode: 1fbce...300

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Fødte for to uker siden og hadde "forsiktig" sex med mannen..han kom i meg og jeg ba han være forsiktig..skal sette inn spiral om fire uker.  Går vel ikke an å bli gravid så tidlig? Livredd.. blir ikke mer sex her nå.. 

Når du fødte for to uker siden er ikke renselsen over en gang og du har garantert ikke rukket å ha eggløsning ennå, så det hadde jeg ikke bekymret meg for. Men jeg hadde derimot bekymret meg for infeksjon i livmoren. Det skal man ikke spøke med! Skal du ha sex så tidlig etter fødsel må han bruke kondom. 

Anonymkode: 42ad6...0de

• Liker 10
Skrevet

Ble du ikke informert om faren for infeksjon? Har du ikke oppdatert deg på egenhånd heller? 

• Liker 4
Skrevet

Jeg skjønner ikke at du klarte å ha sex to uker etter fødsel? Tok du keisersnitt? 

2 uker etter fødsel satt jeg på badering, klarte ikke å tørke meg for jeg var så sår, og da jeg var hos gynekologen 9 uker etter fødsel, blødde jeg i stingene da han undersøkte meg. 

Det tok lang tid før jeg var klar for å ha sex

Anonymkode: 80e9b...4c4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Faren for infeksjon er nok langt større en graviditet. 

Anonymkode: f4611...05d

Ja, hadde ikke våget det der. Er jo et stort sår inni der.

Anonymkode: d8835...ea4

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg skjønner ikke at du klarte å ha sex to uker etter fødsel? Tok du keisersnitt? 

2 uker etter fødsel satt jeg på badering, klarte ikke å tørke meg for jeg var så sår, og da jeg var hos gynekologen 9 uker etter fødsel, blødde jeg i stingene da han undersøkte meg. 

Det tok lang tid før jeg var klar for å ha sex

Anonymkode: 80e9b...4c4

Sånn var det med første for meg.. dette var barn nr 4.. ingen rift og sting.går fint på badet og blødningen har avtatt.  Har sexlyst ja. Men blir ikke aktuelt med sex igjen uten kondom eller vente litt til 

Skrevet

Som andre nevner bør du unngå sex uten kondom så tidlig etter fødsel, pga stor infeksjonsfare. Personlig hadde jeg avstått med kondom også, greit å være forsiktig. Det er veldig kjedelig å bli syk med en nyfødt altså. 

Når det gjelder graviditet er det ikke sjanse for det 2 uker etter fødsel. 

Anonymkode: 13ae7...0e3

Skrevet

2 uker!? Du har fortsatt et digert sår inni deg! Be ham holde seg unna! Du vil ikke ha en infeksjon!

Anonymkode: cd246...801

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Sånn var det med første for meg.. dette var barn nr 4.. ingen rift og sting.går fint på badet og blødningen har avtatt.  Har sexlyst ja. Men blir ikke aktuelt med sex igjen uten kondom eller vente litt til 

4 barn og du risikerer et til om 9 mnd. Skjønner hvorfor du har godt over gjennomsnittet med barn da.

Skrevet

Hadde vært mer bekymret for infeksjon enn det å bli gravid så tidlig etter fødsel. Du er fortsatt i renselse fasen 2 uker etter fødsel. Det er en god grunn til at du skal ha sex med kondom de første 6 ukene etter fødselen, eller til rense perioden er over. Så lenge det renses er faren for infeksjon der.

Og 2 uker etter fødsel skjønner jeg ikke helt at du orket. To uker etter fødselen følte jeg meg fortsatt mørbanket der nede, og jeg blødde fortsatt. Tanken på å ha sex kom ikke før 4 uker etter fødsel, og selv da hadde jeg små vondt der nede. Jeg turte derfor ikke, i redsel for at det skulle gjøre for vondt. På det tidspunkt hadde min blødning stoppet. Det var først et par dager før det hadde gått 6 uker etter at vi tok opp sexlivet igjen, og det var litt ubehagelig. Det var det de første gangene. 

Nå etter 14 uker er det greit, men jeg forstår at mange venter flere måneder også før de tar opp sex livet igjen. Enn har tross alt presset gjennom en baby på 3 til 4 kg der nede, og kanskje revnet/blitt sydd. Det tar tid å lege underlivet.

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner virkelig ikke meg på de som får to tette eller insisterer på å ha sex før i det hele tatt man har grodd sammen. 😂😂😱 For meg var det helt uaktuelt med noe som helst aktivitet der dere de første to månedene,og vi var uansett alt for slitne av søvnmangel til å i det hele tatt tenke tanken en god stund til  🙈🙈🙈

Jeg lurer jo litt på om det må være snakk om veldig innpåslitne og lite forståelsesfulle menn da eller? Klarer bare ikke som kvinne se for meg at det er ønskelig med sex rett etter en fødsel. 

Anonymkode: a5da3...5a1

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg skjønner virkelig ikke meg på de som får to tette eller insisterer på å ha sex før i det hele tatt man har grodd sammen. 😂😂😱 For meg var det helt uaktuelt med noe som helst aktivitet der dere de første to månedene,og vi var uansett alt for slitne av søvnmangel til å i det hele tatt tenke tanken en god stund til  🙈🙈🙈

Jeg lurer jo litt på om det må være snakk om veldig innpåslitne og lite forståelsesfulle menn da eller? Klarer bare ikke som kvinne se for meg at det er ønskelig med sex rett etter en fødsel. 

Det finnes kvinner som har sexlyst etter fødsel også🙂 

Skrevet
2 hours ago, Nerine_ said:

Sexlyst er en ting, egen helse og praktisk gjennomførbarhet er også noe å tenke på. Det er ikke bra å presse kroppen når den har vært gjennom noe traumatisk. Sex er til når man har overskudd.

Jeg hadde null sexlyst etter fødselen, da var jeg en melkeku-zombie med underlivssmerter og inkontinensbind, og sex var det siste jeg tenkte på. 😂😂😂

Syntes ikke det skal være noe skam rundt å ikke ha sexlyst eller jag etter å presse seg til det så fort som mulig. :)

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sexlyst er en ting, egen helse og praktisk gjennomførbarhet er også noe å tenke på. Det er ikke bra å presse kroppen når den har vært gjennom noe traumatisk. Sex er til når man har overskudd.

Jeg hadde null sexlyst etter fødselen, da var jeg en melkeku-zombie med underlivssmerter og inkontinensbind, og sex var det siste jeg tenkte på. 😂😂😂

Syntes ikke det skal være noe skam rundt å ikke ha sexlyst eller jag etter å presse seg til det så fort som mulig. :)

Nei, men det må være ok å ha sexlyst også🙂 ingen snakker om å presse kroppen til noe som helst, man tar selv en avgjørelse på når det føles riktig. 

Og det finnes andre former for sex, som ikke innebærer penetrering. 

• Liker 1
Skrevet
4 hours ago, Nerine_ said:

Ts her. Jeg har sykt sexlyst..... Vi gjør andre ting enn kun penetrering......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...