AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #1 Skrevet 14. januar 2021 Gjort siden uke 29, er nå 37 uker! Det sitter helt oppi halsen konstant, så ille at det kommer opp bare jeg bøyer meg. Ender med oppkast hver eneste dag, noen ganger flere ganger om dagen. Såå sliten av det 😭 kroppen er kjørt pga dårlig søvn også. Grunn til å få gjennom en igangsettelse før termindato tror dere? 😭 Anonymkode: cc1c0...87b
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #2 Skrevet 14. januar 2021 Hadde det helt likt, det er forferdelig. Tror nok dessverre ikke du går igangsettelse før termin, jeg fikk i alle fall ikke 😕 Anonymkode: 9751f...4cf
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #3 Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hadde det helt likt, det er forferdelig. Tror nok dessverre ikke du går igangsettelse før termin, jeg fikk i alle fall ikke 😕 Anonymkode: 9751f...4cf Er så lei, det er forferdelig ja!! Tisser jo på meg når jeg spyr og, så det er et stort prosjekt hver dag med vask av toalett, undertøy og hele pakka, og magen som er så tung og vond i tillegg. Det er virkelig utmattende å ha spy i halsen konstant døgnet rundt 😭 Våkner av og til av at jeg nesten kveles av magesyre! Gleder meg til å få ut denne babyen!! Snakket du med jordmor om det, om mulig igangsettelse. Babyen har det fint, men det tærer jo på oss gravide.. Anonymkode: cc1c0...87b
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #4 Skrevet 14. januar 2021 Har du prøvd middel mot sure oppstøt (skumbarrieremidler)? For eksempel Gaviscon? Anonymkode: f66d1...aaf
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #5 Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er så lei, det er forferdelig ja!! Tisser jo på meg når jeg spyr og, så det er et stort prosjekt hver dag med vask av toalett, undertøy og hele pakka, og magen som er så tung og vond i tillegg. Det er virkelig utmattende å ha spy i halsen konstant døgnet rundt 😭 Våkner av og til av at jeg nesten kveles av magesyre! Gleder meg til å få ut denne babyen!! Snakket du med jordmor om det, om mulig igangsettelse. Babyen har det fint, men det tærer jo på oss gravide.. Anonymkode: cc1c0...87b Huff, ene tingen oppå den andre da! Var litt det samme her. Følte alle rundt gikk og strålte den siste tiden av graviditeten sin, mens jeg kastet opp både av kvalme og halsbrann, magen holdt på å sprekke og sov ikke i det hele tatt omtrent. Jeg ringte til fødeavdelingen, men de sa enkelt og greit at de bare brydde seg om babyen. Enig, man skal liksom ha energi til å ta vare på ungen etter fødsel. Ikke være helt ødelagt Anonymkode: 9751f...4cf 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #6 Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du prøvd middel mot sure oppstøt (skumbarrieremidler)? For eksempel Gaviscon? Anonymkode: f66d1...aaf Jeg har prøvd ALT! Alt uten resept, og går daglig på Omeprazol som jeg har på resept. Den demper litt, men det sitter likevel helt opp i halsen. Er kun på morgenen jeg får sove skikkelig, når det er mange timer etter forrige måltid 😩 Anonymkode: cc1c0...87b
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #8 Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Huff, ene tingen oppå den andre da! Var litt det samme her. Følte alle rundt gikk og strålte den siste tiden av graviditeten sin, mens jeg kastet opp både av kvalme og halsbrann, magen holdt på å sprekke og sov ikke i det hele tatt omtrent. Jeg ringte til fødeavdelingen, men de sa enkelt og greit at de bare brydde seg om babyen. Enig, man skal liksom ha energi til å ta vare på ungen etter fødsel. Ikke være helt ødelagt Anonymkode: 9751f...4cf Kjenner meg veldig igjen! Tærer på mentalt å ha så mange uker og måneder uten skikkelig søvn, og med oppkast. Begynner å bli bekymra for tenner og spiserør også. Kan umulig være bra med all den syren.. forstår jo tankegangen dems, men tror ikke de skjønner hvor ille enkelte kan ha det. Glad du kom deg i mål iallefall 😃 Ble halsbrannen borte umiddelbart etter fødsel? Anonymkode: cc1c0...87b
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #9 Skrevet 14. januar 2021 Det er nok ikke god nok grunn dessverre. Husker det hjalp meg med lovehearts og oppbygd madrass Anonymkode: e5978...328
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #10 Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kjenner meg veldig igjen! Tærer på mentalt å ha så mange uker og måneder uten skikkelig søvn, og med oppkast. Begynner å bli bekymra for tenner og spiserør også. Kan umulig være bra med all den syren.. forstår jo tankegangen dems, men tror ikke de skjønner hvor ille enkelte kan ha det. Glad du kom deg i mål iallefall 😃 Ble halsbrannen borte umiddelbart etter fødsel? Anonymkode: cc1c0...87b Det gjør det. Men det positive er at tiden etter fødsel muligens blir litt lettere enn for mange om det gir mening. Fikk et skikkelig energikick etter en uke ca, da det var så nydelig å ikke kjenne på noen plager. Det forstår jeg, her fikk jeg syreskader på tennene. Halsbrannen forsvant med en gang heldigvis! Krysser fingrene for at du føder før termin 🤞🏻 Anonymkode: 9751f...4cf
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #11 Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det gjør det. Men det positive er at tiden etter fødsel muligens blir litt lettere enn for mange om det gir mening. Fikk et skikkelig energikick etter en uke ca, da det var så nydelig å ikke kjenne på noen plager. Det forstår jeg, her fikk jeg syreskader på tennene. Halsbrannen forsvant med en gang heldigvis! Krysser fingrene for at du føder før termin 🤞🏻 Anonymkode: 9751f...4cf Tusen takk for krysset fingre 🙂 Godt å høre at du fikk det bedre raskt etter fødsel!! Håper det gjelder meg også Anonymkode: cc1c0...87b
Skogkløver Skrevet 14. januar 2021 #12 Skrevet 14. januar 2021 Prøvd nexium? Eneste som hjalp meg i siste trimester.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #13 Skrevet 14. januar 2021 Skogkløver skrev (1 minutt siden): Prøvd nexium? Eneste som hjalp meg i siste trimester. Ikke prøvd! Kan man bruke det i flere uker uten at det er farlig? Anonymkode: cc1c0...87b
Skogkløver Skrevet 14. januar 2021 #14 Skrevet 14. januar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ikke prøvd! Kan man bruke det i flere uker uten at det er farlig? Anonymkode: cc1c0...87b Jeg brukte det fra uke 32-34, jeg trengte ikke å ta det hver dag i begynnelsen, ble ca hver 2-3 dag. Fra uke 38 måtte jeg ta daglig. Det holdt magesyren helt borte! Jeg våknet om natten av at jeg gulpet opp magesyre. Fikk heftig tannkjøttbetennelse og syreskader på tungen (kjentes ut som jeg hadde brent den kraftig). Hør med legen din! Det er på resept, men med dine plager er det neppe problemer å få det skrevet ut. Endret 14. januar 2021 av Skogkløver
Arkana Skrevet 14. januar 2021 #15 Skrevet 14. januar 2021 (endret) Jeg hadde det også slik i alle svangerskap og det var helt grusomt. Jeg merket det mest om natten og det ødela søvnen ganske mye. Det var en del ting jeg ikke kunne spise/drikke (juice, rå hvitløk, løk eller chili) og jeg måtte slutte å spise rundt 18-19 hver kveld. Ligge med hodet høyt og knaske syrenøytraliserende flere ganger i løpet av natten. Rundt uke 32 festet hodet seg med førstemann og jeg merket det veldig godt fordi jeg satt oppreist i sengen og hadde som vanlig halsbrann og kvalme og så kjente jeg en kort skarp smerte i underlivet og da var det som om alt forsvant på et blunk. Da fikk jeg et par uker med fri fra plagene før presset på magen var tilbake igjen. Trøsten er også at det øyeblikket babyen er ute er disse plagene over. Den første natten etter fødselen var helt fantastisk. Endret 14. januar 2021 av Arkana
Erosrose Skrevet 15. januar 2021 #16 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Gjort siden uke 29, er nå 37 uker! Det sitter helt oppi halsen konstant, så ille at det kommer opp bare jeg bøyer meg. Ender med oppkast hver eneste dag, noen ganger flere ganger om dagen. Såå sliten av det 😭 kroppen er kjørt pga dårlig søvn også. Grunn til å få gjennom en igangsettelse før termindato tror dere? 😭 Anonymkode: cc1c0...87b Jeg får somac av legen, det burde du spørre om å få på resept. (den gjør at magen produserer mindre magesyre)
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #17 Skrevet 15. januar 2021 Bytt til Nexium. Altså ikke synonympreparat Anonymkode: 1ff70...f92
*Mocca* Skrevet 15. januar 2021 #18 Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Gjort siden uke 29, er nå 37 uker! Det sitter helt oppi halsen konstant, så ille at det kommer opp bare jeg bøyer meg. Ender med oppkast hver eneste dag, noen ganger flere ganger om dagen. Såå sliten av det 😭 kroppen er kjørt pga dårlig søvn også. Grunn til å få gjennom en igangsettelse før termindato tror dere? 😭 Anonymkode: cc1c0...87b Prøv Lovehearts..... Jeg hadde like ekstrem halsbrann...kasta opp, vred meg av smerte. Fikk alt legen kunne gi meg ev legemidler, ingenting hjalp mer enn maks 5 min..... 2-4 Lovehearts, og symptomene var lindret
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå