AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #1 Skrevet 14. januar 2021 Jeg er så kvalm. Gravid og helt i starten. Er det Noen som har tips? Jeg blir gal Anonymkode: 8bcbf...73e
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #2 Skrevet 14. januar 2021 Jeg var også veldig kvalm de første 12 ukene. Hjelper og spise surt som Sitron og Sitron vann med litt salt oppi. Ha alltid 2 eller 3 skiver som du Sutter på mens du spiser. Og tørre kjeks om morgenen når du våkner der hjelper også mot kvalme👍 Anonymkode: 9aae5...735
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #3 Skrevet 14. januar 2021 Jeg var også veldig kvalm i starten av svangerskapet. Prøvde forskjellig som feks sånne seaband til håndledd, salte kjeks, spise mye, spise lite osv osv. Gikk til fastlegen, fikk veldig enkelt noen piller mot kvalme som fikset det med en gang! Fikk Afipran og det hjalp umiddelbart. Angrer bare på at jeg ikke ba om hjelp tidligere😊 Anonymkode: 1dad1...278
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #4 Skrevet 14. januar 2021 Det finnes også et kvalmebånd som du har på deg for 164 kroner på apotek tror jeg. Nå vet jeg ikke hva det koster men det har lindret for meg det også. Jeg sto også i et kvarter ute og tok tur for å få frisk luft. Det hjelper og ha noe syrlig for kroppen klarer ikke tenke på noe annet når kvalmen kommer. Ikke vær redd for all sovingen som kommer med. Det er helt normalt. Du blir døsig og slapp og noen ganger svimmel. Husk og bruke Bio olje på magen I minst 3 mnd mot strekk og are merker. Det har funket for meg. Jeg bruker også canoderm etter dusj og Bio olje om morningen. Da vil du ikke klø i det hele tatt rundt magen og til slutt så blir det en rutine. Nå selger de Bio olje på apotera med fri frakt og du får også kjøpt på normal butikken. Lykke til 👍 Du greier dette. Heier på deg! Anonymkode: 9aae5...735
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #5 Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg er så kvalm. Gravid og helt i starten. Er det Noen som har tips? Jeg blir gal Anonymkode: 8bcbf...73e Ingefær te, sitronbåter 🙌🏼 blir det for mye så kan man trygt ta postafen (men man skal alltid avtale med lege uansett) Anonymkode: 68f8f...cfb
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #6 Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg var også veldig kvalm i starten av svangerskapet. Prøvde forskjellig som feks sånne seaband til håndledd, salte kjeks, spise mye, spise lite osv osv. Gikk til fastlegen, fikk veldig enkelt noen piller mot kvalme som fikset det med en gang! Fikk Afipran og det hjalp umiddelbart. Angrer bare på at jeg ikke ba om hjelp tidligere😊 Anonymkode: 1dad1...278 Takk, det visste jeg ikke gikk. Herregud 🤣 Legen i morgen! Anonymkode: 8bcbf...73e
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #7 Skrevet 14. januar 2021 Tusen takk alle sammen! Jeg skal prøve litt av hvert 🙂 så hyggelig at dere tok dere tid til å svare meg! Anonymkode: 8bcbf...73e
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #8 Skrevet 14. januar 2021 Kvalmestillende tabletter hvis du sliter såpass at du går mye ned i vekt og blir dehydrert. Ellers er jo de vanlige tipsene salt chips/kjeks, viktig å få i seg nok drikke og ikke la deg selv bli dehydrert. Ha litt å tygge på, på nattbordet så du kan spise litt før du reiser deg opp om morgenen. Vann med litt sitronskiver i hjalp litt for meg, eller frisk frukt og ta det veldig rolig. Spise hyppig, men små måltider. Hvitt ristet brød med gulost. Ikke så viktig at du får i deg veldig mye, men litt 😊 Lykke til 💕 Anonymkode: ca468...127
lille-sjøstjerne Skrevet 15. januar 2021 #9 Skrevet 15. januar 2021 Det er så fælt. Jeg klarte ikke spise stort annet enn knekkebrød med smør og salt. Kan for øvrig anbefale det, det smaker heller ikke så gale om du spyr det opp igjen. Prøv å trøste deg med at det plutselig kan slippe taket. I første svangerskap slapp det når jeg var 8 uker på vei, og nå føler jeg det har begynt å slippe i dette svangerskapet, 13 uker på vei. Krysser fingrene, kvalme er siste sort. Ellers kan sånne sea band (reisesykebånd) hjelpe for noen. Det gjor de aldri for meg, men kanskje verdt å prøve?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå