Gå til innhold

Nå er tredje paret med votter forsvunnet fra barnehagen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har merket alle klær, smokker og utstyr selv. Men de populære merkene forsvinner alltid. Så min sønn må ha dårlige votter i bhg fordi jeg er redd for at hestra vottene skal bli stjålet. 

Anonymkode: aa51f...049

Hadde ikke latt barnet ha dårlige votter i barnehagen. Har dere såpass problemer med tyveri i barnehagen må dere ta det opp. 

Anonymkode: ddb03...54b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Newgirll skrev (13 timer siden):

Høres rart ut, jeg jobber i barnehage, men er heldigvis veldig ordensmenneske. Pleier barnet ditt å ta av seg vottene, kanskje de ligger ute? Kanskje du kan spørre i foreldregruppen på Facebook om noen har fått med seg feil, om de kan sjekke merkelappen på vottene de har hjemme? Mange som bruker reima og lett å blande 😊

Jeg skulle si det samme. De fleste ser om det er riktig merke og riktig str... Ikke så mye på lappen sin. 

Du kan også kjøpe et annet merke. Det kan og være at barnet ikke liker dem /er ubehagelige og klarer og å ta de av og miste.... Kjøp et annet merke. Prøv cubus eller europris sine 😉 grei kvalitet og billigere. 

Anonymkode: b8124...404

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde ikke latt barnet ha dårlige votter i barnehagen. Har dere såpass problemer med tyveri i barnehagen må dere ta det opp. 

Så lenge han brukte nuk smokker så forsvant de alltid. Så gikk vi over til mam og selv uten merking ble de ikke borte. Helt vilt der syns jeg. 

Anonymkode: aa51f...049

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje farge vottene og fjerne merkelappen fra butikkene sånn at det ikke står reima på dem. Farge dem oransje eller noe, og ta vekk lappen. Vottene er like gode, og eventuelle tyver vil ikke kjenne de igjen.

Anonymkode: a5523...661

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I disse dager så har det vært endel vikarier i barnehagen her, pga det ikke skal så mye til før de ansatte må ta sykemelding. Og det har aldri ligget så mye fremmede sine votter og luer og gensere osv på andres plasser som akkurat nå 😅 Jeg pleier å sjekke de dagene som jeg henter, men ofte er det pappaen eller tenåringen som henter, og da tror jeg at ting bare blir som det er på en måte. Men vi har en Facebook gruppe for avdelingen hvor det ofte er sånn «har noen sett Jens sine votter?», også dukker det gjerne raskt opp :) 

Stjeler folk virkelig votter ogsånn med viten og vilje? 😩

Anonymkode: 9b44b...64a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker barn klype i dag? Jeg hadde klype på vottene da jeg var liten, hvis jeg tok de av hang de der fremdeles. 

Anonymkode: 03757...c0b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har opplevd at foreldre stjeler klær og sko fra andre barn i barnehagen. Slik som en annen her skrev også, at dyre sko som ble borte dukker opp igjen på et yngre søsken et par år senere, med navnelappen til den rette eieren fortsatt på... 

Ellers så er det mye dårlige merkelapper, særlig de som bare klistres på. De lappene faller lett av, og da er vottene plutselig umerket. Skriv navn med sprittusj utenpå vottene, eller bruk merkelapper som strykes på. 

Anonymkode: 8a0dc...1df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde barn i stor barnehage i Oslo. Var veldig fornøyde med barnehagen, for all del, men vottene (og luene og jakker!) forsvunnet i flertall. Det som hjalp, var å markere de synlig, med navn, på utsiden. Og ikke med en sånn lapp som kan tas av.

Anonymkode: 0ec6e...192

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Og hva skal bhg gjøre med det, mener du? Ansette en egen garderobevakt?

Anonymkode: 98b5d...839

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan godt forstå at du blir irritert over votter som forsvinner. Men, jeg er uenig i at reima sine votter er best. De er ofte veldig trange, vanskelig å få på, og litt stive. Ville heller kjøpt flere par, men fra et litt billigere merke. 

Hilsen en barnehagelærer som tar av og på mange votter i disse dager 😅

Anonymkode: 6ffdd...293

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hvordan ble de tatt på fersken? Veldig nyskjerrig her!! 😅

Anonymkode: 9e27f...621

Fordi folk er idioter og bruker stjålet tøy i samme område som det blir stjålet fra. De fleste har relativt kort vei til barnehagen, når du stjeler fra et barn i barnehagen og bruker tøyet i nabolaget på fritiden så kan man med stor sannsynlighet også møte på de du stjal fra.

Den aktuelle dressen var satt sammen av to andre dresser. Når kragen kommer fra en dress som har gått ut av produksjon og den hadde en særegen flekk som ikke gikk bort i vask så turte faktisk moren det ble stjålet fra å anklage den andre familien for stjeling og kreve å få se inni dressen. Og der sto navnet på ungen hennes gitt. 🤣

Anonymkode: cdb51...1f5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...