AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #21 Del Skrevet 14. januar 2021 Hvis det er sånn at vottene er merket godt, så er det ingen grunn til at votter skal forsvinne så ofte! Spesielt ikke om barnet er på småbarnsavdeling, og ikke et barn på 5 år som kan finne på å kaste vottene opp i et tre eller over et gjerde. Det kan skje én eller annen gang at klær blir borte, noen tar feil, noe blir borte ute, noe mistet på tur, det er ganske vanlig. Men ikke 3 ganger på så kort tid. Så her ville jeg bare tatt det opp med avdelingen (evt styrer) at det er merkelig, og at det er et problem. Jeg har jobba i masse av barnehager, og syns du er langt innenfor din rett å si noe på det her... Og til alle som sier; "kjøp billigere votter", ja det er jo et alternativ, men jeg forstår at du vil ha ordentlig tøy til barna dine. Det er lurt å ha ordentlig tøy på barna sine. Anonymkode: 62252...73e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #22 Del Skrevet 14. januar 2021 I bhg jeg jobber i er det sånn at 90% av gangene noe forsvinner så er det andre foreldre som har tatt med feil hjem. Merkelapper er ofte på innsiden og i en litt stressende hentesituasjon feks er det fort gjort at det går litt unna. Har dere mulighet til å etterlyse i en gruppe? Eller så kan bhg gi beskjed til andre foreldre om å ta en ekstra titt i vottene til egne barn for å se om de har feil. Vi rydder bhg hver dag, både avdeling, uteområde og garderobe. Skal godt gjøres å ikke finne de dersom de faktisk er i bhg. Anonymkode: 42e5f...1ec 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #23 Del Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det skjer hele tiden. Jeg jobber i stor barnehage og til ig med dresser er stjålet! Det morsomme er at de ble tatt på fersken og måtte fortsette å gå i samme barnehage som de dem stjal fra i flere år. Passe flaut. Anonymkode: cdb51...1f5 Hva gjør de med tøyet de stjeler? Sender de sine unger inn i klær de har stjålet fra andre barn i samme barnehage? Det er rett og slett ufattelig frekt! Anonymkode: a2380...3f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #24 Del Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva gjør de med tøyet de stjeler? Sender de sine unger inn i klær de har stjålet fra andre barn i samme barnehage? Det er rett og slett ufattelig frekt! Anonymkode: a2380...3f3 De brukte dressen på fritiden. 😆 Anonymkode: cdb51...1f5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #25 Del Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Hva gjør de med tøyet de stjeler? Sender de sine unger inn i klær de har stjålet fra andre barn i samme barnehage? Det er rett og slett ufattelig frekt! Anonymkode: a2380...3f3 Eller som en her inne skrev,at de hadde blitt frastjålet en Reima dress å fant den igjen på finn.no. Anonymkode: 50c1a...6bb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sykepleierinnen Skrevet 14. januar 2021 #26 Del Skrevet 14. januar 2021 Det er bare å venne seg til det. De neste 10 årene kommer det til å forsvinne utallige votter, luer, sokker, reflekser osv. Selv om alt er merket med navn og nummer. Snakker av erfaring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 14. januar 2021 #27 Del Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, vottene er merket på utsiden, vi har bestilt navnelapper som vi klistrer på tøyet. Her er barnet kun 15 måneder gammelt, så enda ikke i stand til å kjenne igjen tøyet sitt Anonymkode: 7e4ba...3ac Skjønner. Vi mistet og mye votter, men de fleste kom tilbake igjen. Mye fordi de var så lett å kjenne igjen, så alle visste de var våre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #28 Del Skrevet 14. januar 2021 Klistrelapper kan man vel ta av. Skriv tydelig med sprittusj utenpå og se om det hjelper. Og sjekk finn.. 😬🤬 Anonymkode: c0180...0e6 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #29 Del Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det skjer hele tiden. Jeg jobber i stor barnehage og til ig med dresser er stjålet! Det morsomme er at de ble tatt på fersken og måtte fortsette å gå i samme barnehage som de dem stjal fra i flere år. Passe flaut. Anonymkode: cdb51...1f5 Altså, hvis det hadde vært meg hadde jeg blitt så flau at heg måtte bytte barnehage😱😳 en DRESS er ikke snakk om at du bare «tar feil»! Anonymkode: 6f1b4...68b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #30 Del Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er dessverre mange foreldre som stjeler utstyr av andre familier. Det er vanskelig å holde oversikt over sånt. Men hvis utstyret deres stadig blir borte ville jeg ikke kjøpt noe dyrt og fancy. Leste tidligere her at dere kjøper dyrt og ordentlig merke fordi det er de beste og det kan godt være at de er det.. men det er bedre med noen votter enn ingen votter. Og barn mister ting hele tiden. De legger det igjen ute, de kaster det kanskje over gjerdet, de klarer ikke se verdien eller ansvaret i det. Men min erfaring etter noen år i barnehagen er ofte at utstyret er dårlig merket eller at foreldrene selv ikke hjelper til å lete selv. Det er helt håpløst å skulle lete etter 100 helt like rosa crocs f.eks. Ofte så har utstyret dukket opp inni et jakkeerme, inni lomma, at det har blitt lagt på plassen dagen etter for noen hadde tatt med seg feil osv. Anonymkode: 1a92c...934 Men herlighet hva slags område bor dere i der «naboer» stjeler barneutstyr!? Jeg tror de fleste barna i barnehagen her har kvallitetsvotter etc. vi mister likevel ingenting. Anonymkode: 6f1b4...68b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #31 Del Skrevet 14. januar 2021 Flaut at voksne stjeler fra andre barn og til sine egne barn. Lavmål. Totalt lavmål, og slike mennesker burde virkelig skjemmes. 😡🤬 Anonymkode: 88c24...a39 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #32 Del Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): De brukte dressen på fritiden. 😆 Anonymkode: cdb51...1f5 Hvordan ble de tatt på fersken? Veldig nyskjerrig her!! 😅 Anonymkode: 9e27f...621 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #33 Del Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vårt barn begynte i barnehagen i høst, og nå er tredje paret med votter blott borte. Jeg har selvsagt merket alle parene med votter, og alt annet tøy. Jeg synes dette begynner å bli veldig irriterende og ikke minst dyrt. Vi fikk i dag beskjed om å kjøpe inn fjerde paret med votter. Synes det er utrolig irriterende Vi kjøper kun inn kvalitetsvotter fra Reima, så dere kan tenke dere hvor dyrt dette er for oss. Har dere noen gode råd til oss? Jeg er klar over at ting kan bli borte i barnehagen, spesielt småting som luer og votter, men dette er virkelig ikke innenfor. Anonymkode: 7e4ba...3ac Begynn med å ta med vottene til og fra barnehagen hver dag. Ikke la de bli liggende. Anonymkode: 7bdc6...5b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #34 Del Skrevet 14. januar 2021 Er klart det er though Anonymkode: 544f2...7d4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #35 Del Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har det slått deg at det er fordi det er et ordentlig merke på disse vottene deres at det skjer? Her har vi ganske god råd, og er ferdige med barnehageperioden, men vi kjøper eksplisitt ikke merkeklær. Anonymkode: 27f60...849 Her kjøper vi yttertøy av beste kvalitet hovedsakelig fordi barnet ikke skal fryse eller bli våt. Vi har helt normal økonomi, men vi prioriterer å legge penger i bra tøy til barnet og vi bruker det beste tøyet i barnehagen fordi det er der barnet trenger det mest. Anonymkode: 7e4ba...3ac 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #36 Del Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hva gjør de med tøyet de stjeler? Sender de sine unger inn i klær de har stjålet fra andre barn i samme barnehage? Det er rett og slett ufattelig frekt! Anonymkode: a2380...3f3 Som et forsvar for skurkeforeldre som stjeler klær: For oss som har flere barn i skole, SFO og barnehage, og i tillegg har arvet, kjøpt brukt etc., det er store hauger med klær å holde styr på. Jeg er NØYE med sånt når jeg henter. Men om en vott kommer i omløp her så stikker den seg ikke veldig ut, for å si det sånn. Jeg tipper jeg har 15-20 par av votter i gangen av ulik størrelse. Når det er sagt skjønner jeg godt at det er irriterende. Blir bare litt matt av alle som tror at andre foreldre sitter og kaster lystne blikk på hver trøye du kjøper inn. De er som oftest bare rotete, liksom. Kjipt nok det, men litt forskjell fra «rotete» til «tyv». Anonymkode: 325b9...757 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #37 Del Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Skriv navn med tusj utenpå vottene. Det nytter ikke med en liten merkelapp inni. Anonymkode: 6ff02...bd6 Enig! Vi stryker alltid fast navnelapper godt synlig på utsiden av votter til barnehagebruk! Anonymkode: a4bbf...1fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #38 Del Skrevet 15. januar 2021 Når begge to er borte så har noen andre tatt dem. Skriv navn utenpå votten. Å finne en vott er normalt. Har aldri mistet en vått herfra. Men vi kjøper ikke dyre votter heller. Men var for noen år tilbake at en forelder prøvde å stjele en vogn. Hun gjorde det foran alle, ingen reagerte. Men når plutselig moren som eier vogna kommer og den er merket med barnets navn da var det ingen vei tilbake 🙈 Anonymkode: c8715...d56 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #39 Del Skrevet 15. januar 2021 Har merket alle klær, smokker og utstyr selv. Men de populære merkene forsvinner alltid. Så min sønn må ha dårlige votter i bhg fordi jeg er redd for at hestra vottene skal bli stjålet. Anonymkode: aa51f...049 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #40 Del Skrevet 15. januar 2021 I blant har jeg sett at våre klær og sko har havnet på andre sine plasser. Om ingen andre er i garderoben, så kan man fint sjekke andre sine hyller også. Anonymkode: aa51f...049 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå