Gå til innhold

hvor mye kan jeg selge min produkt for til butikkene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

jeg har en produkt som selger ganske bra og som ikke finnes i norge enda, som jeg selv kjøper inn for 200kr og selger for 700, jeg har noen fysiske butikken som er interessert i produkter min, men jeg har ikke peiling hva eller hvor mye jeg kan selge den til de for? 

hva er fair? hvis de skall selge den for 700i butikken, hvor mye er grei pris som de kan kjøpe den for fra meg ? 

Anonymkode: f1342...87c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette var litt uforståelig. Ditt innkjøp = 200kr per, deres salg = 700kr per, du tenker også å selge/selger i dag produktet for 700kr per, og vil vite hva du kan og bør ta for produktet?

Anonymkode: 7adbd...e71

Skrevet

takk for svar, det skall jeg huske på :)

Skrevet

Hva slags type produkt er det snakk om?  Hvor stort er markedet? Hvis du kan nå et høyt volum ved å selge via butikk kan du gi avkall på noe av avansen din.

Er det 700 eks mva eller ink mva?

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Dette var litt uforståelig. Ditt innkjøp = 200kr per, deres salg = 700kr per, du tenker også å selge/selger i dag produktet for 700kr per, og vil vite hva du kan og bør ta for produktet?

Anonymkode: 7adbd...e71

yes, idag selger selv videre produkten til private kunder for 700 kr inkl moms. men lurer på hva jeg bør ta hvis jeg skall selge den til en butikk (uten moms) som selger den videre til sine kunder :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

hei

jeg har en produkt som selger ganske bra og som ikke finnes i norge enda, som jeg selv kjøper inn for 200kr og selger for 700, jeg har noen fysiske butikken som er interessert i produkter min, men jeg har ikke peiling hva eller hvor mye jeg kan selge den til de for? 

hva er fair? hvis de skall selge den for 700i butikken, hvor mye er grei pris som de kan kjøpe den for fra meg ? 

hvor mye butikken er villig til å ta inn? 

Anonymkode: 78ca3...3df

Skrevet

Kan du ikke kjøpe større mengder og da få kvantumsrabatt?
Er det moms på produktet?
Hva slags utgifter har du for ditt firma på dette?
Fraktkostnader?
Dette er ting du må ta med i ditt regnskap for å se hva du kan ta for ett produkt og tjene ok på det.

Anonymkode: 4f9be...d74

• Liker 4
Skrevet

Hvor stor avanse butikken trenger, avhenger mye av hva slags produkt det er snakk om. Dagligvareartikler og elektronikk er nokså forskjellig sånn.

Anonymkode: 1e1ab...929

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Jdz said:

Hva slags type produkt er det snakk om?  Hvor stort er markedet? Hvis du kan nå et høyt volum ved å selge via butikk kan du gi avkall på noe av avansen din.

Er det 700 eks mva eller ink mva?

det er forvarings eske, som också brukes til interiør. markedet er helt ok akkurat nå men blir større og større de siste årene   og kommende år. 

jeg selger for 700 inkl mva, hvilket mest sannsynglig butikkene vil selge for også. 

Skrevet

Du kjøper for 200kr og selger for 400kr så butikk selger for 700kr.

Anonymkode: b82cc...bfc

Skrevet

Hvilke ting dette være?

Anonymkode: 2de47...3b3

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

hvor mye butikken er villig til å ta inn? 

Anonymkode: 78ca3...3df

det har vi ikke snakket om enda, jeg driver å lese på og researche litt så jeg kan treffe de å være klar over det meste før.  men la si de vil begynne med 100stk  for å prøve bare til å begynne med ? 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor stor avanse butikken trenger, avhenger mye av hva slags produkt det er snakk om. Dagligvareartikler og elektronikk er nokså forskjellig sånn.

Anonymkode: 1e1ab...929

det er interiør vare :) som sagt jeg selger allerede bra nok, men skulle gjerne fått det ut til markedet for markedsførings skyld også :)

Skrevet

Ryddet for latterliggjøring og svar til det. 

_popcorn_, mod

• Liker 1
Skrevet

Butikken vil da få 560,- (eks mva) hviske selger det for 700,-. Jeg vil tro du må selge det inn til butikk for en pris på  ca 250,-. 

Anonymkode: 0e02b...686

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Du kjøper for 200kr og selger for 400kr så butikk selger for 700kr.

Anonymkode: b82cc...bfc

Da spørs det om 28,5 % bruttofortjeneste er nok for desse butikkene da. 
Min faghandel overlever ikke på en sånn DG.

Anonymkode: 40c58...817

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Da spørs det om 28,5 % bruttofortjeneste er nok for desse butikkene da. 
Min faghandel overlever ikke på en sånn DG.

hva syns du er fair da ?

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

hva syns du er fair da ?

Interiørvarer har ofte en svært høg avanse. Enda høyere enn min bransje.  
I min bransje ville jeg i utgangspunktet hatt cirka 50% fortjeneste, så ville kjøpt varen din inn for 280,- ex mva. Noen varer har vi mindre på, andre litt mer. Men er ikke akkurat noen gullgruve. Det blir gjerne fraktkostnader også. Og selvfølgelig en haug andre kostnader når man driver en butikk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...