AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #1 Skrevet 14. januar 2021 Jeg vurderer å be mannen min om å bytte jobb slik at han kan være mer hjemme om ettermiddagen. Slik det er nå jobber han fra 12-24 tre kvelder i uka og vanlig dag annenhver helg. I tillegg studerer han på deltid og vil etter planen være ferdig utdannet om 5 år. Hjemme bor det tre barn på 16, 12 og 10. Jeg jobber hjemmefra. Hovedproblemet er at jeg sitter med en følelse av at jeg ikke er den forelderen jeg har lyst til å være. I utgangspunktet var jeg tålmodig, rettferdig og brukte mye humor, men nå er jeg bare sint og sliten. Med "to" tenåringer, og en på vei inn i tenårene, så gruer jeg meg så veldig til årene fremover. Jeg er "bare" stemor, men siden barnemor ikker er i bildet og far jobber mye, så har det endt opp med at jeg har en morsrolle for barna, og det er jeg som har hovedansvar for lekser, kjøring og slikt. Er det urimelig av meg å be ham bytte jobb? Bør jeg bare "ta meg sammen" og stå i det I fem år til, til han er ferdig utdannet og da naturlig søker ny jobb? Anonymkode: 1f49f...7e7
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #2 Skrevet 14. januar 2021 Siden det er han som er forelder, og du bare bonus tenker jeg det er helt på sin plass å be han ta noe mer ansvar for barna sine. Det er ikke riktig at du sitter med hovedansvaret for hans barn. Anonymkode: c9c44...402 5
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #3 Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg vurderer å be mannen min om å bytte jobb slik at han kan være mer hjemme om ettermiddagen. Slik det er nå jobber han fra 12-24 tre kvelder i uka og vanlig dag annenhver helg. I tillegg studerer han på deltid og vil etter planen være ferdig utdannet om 5 år. Hjemme bor det tre barn på 16, 12 og 10. Jeg jobber hjemmefra. Hovedproblemet er at jeg sitter med en følelse av at jeg ikke er den forelderen jeg har lyst til å være. I utgangspunktet var jeg tålmodig, rettferdig og brukte mye humor, men nå er jeg bare sint og sliten. Med "to" tenåringer, og en på vei inn i tenårene, så gruer jeg meg så veldig til årene fremover. Jeg er "bare" stemor, men siden barnemor ikker er i bildet og far jobber mye, så har det endt opp med at jeg har en morsrolle for barna, og det er jeg som har hovedansvar for lekser, kjøring og slikt. Er det urimelig av meg å be ham bytte jobb? Bør jeg bare "ta meg sammen" og stå i det I fem år til, til han er ferdig utdannet og da naturlig søker ny jobb? Anonymkode: 1f49f...7e7 Så flott at du stiller opp når de ikke har en mor. De er heldig. Men det er på sin plass og be han bytte jobb og ta sitt ansvar.Hjelp fra deg er greit men ikke at du sliter deg ut og tar alt!Sett ned foten.Regner med barna vil se faren i blandt og?? Anonymkode: 83f2c...626 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #4 Skrevet 14. januar 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Så flott at du stiller opp når de ikke har en mor. De er heldig. Men det er på sin plass og be han bytte jobb og ta sitt ansvar.Hjelp fra deg er greit men ikke at du sliter deg ut og tar alt!Sett ned foten.Regner med barna vil se faren i blandt og?? Anonymkode: 83f2c...626 Den yngste vil nok gjerne det. Hun er veldig kontaktsøkende og synes ikke at vi er kjipe voksne enda. De to eldste gir godt inntrykk av at de helst vil se oss så sjeldent som mulig 😝 men samtidig som jeg tenker på min situasjon, så tenker jeg jo også på deres, da de først blir forlatt av moren, og så er det så vidt de ser faren. Anonymkode: 1f49f...7e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå