AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #1 Del Skrevet 14. januar 2021 Har fått beskjed om at jeg må ha med klær til baby i forbindelse med fødsel. Hvor mye klær pakker man med seg da? Type? Størrelse? Tips og råd mottas med takk! Anonymkode: 548ec...b88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #2 Del Skrevet 14. januar 2021 Myke omslagsbodyer er det enkleste å kle på en nyfødt, og løse bukser, noen sokker. Man ligger jo ikke mange døgnene og baby blir ikke skitten i tøyet på den tiden, så 2-3 av hver er mer enn nok. Eventuelt pakke noen heldresser/pysjer i steden, så blir det færre plagg. Størrelse er vanskelig å estimere siden babyer er så ulike. Vi hadde med str. 50 sist (baby kom ut 50cm), men synes de klærne var store første uken.. Men det har jo ikke så mye å si om det er litt romslige klær. Anonymkode: 6d4ae...6f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #3 Del Skrevet 14. januar 2021 Med første hadde jeg bare med to bodyer, ei strømpebukse, to par bukser, hentesett, ullpledd og to tynne luer. Da lånte jeg de klærne jeg trengte på sykehuset mens vi var der, så jeg kunne egentlig klart meg mye mindre enn jeg hadde med, men jeg likte tanken på å ha med meg litt Denne gangen låner ikke sykehuset ut klær til baby pga smittevern (bortsett fra den bodyen de kler babyen i rett etter fødsel), så nå må jeg ha med mer. Har pakket for tre dager, pluss to ekstra skift i tilfelle. Har også med meg et par gulpekluter, tre siklesmekker, hentesettet, ullpledd og lue. Fikk gulpebaby sist, derfor jeg har med gulpekluter og siklesmekker 😅 Anonymkode: 5b729...30e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #4 Del Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Med første hadde jeg bare med to bodyer, ei strømpebukse, to par bukser, hentesett, ullpledd og to tynne luer. Da lånte jeg de klærne jeg trengte på sykehuset mens vi var der, så jeg kunne egentlig klart meg mye mindre enn jeg hadde med, men jeg likte tanken på å ha med meg litt Denne gangen låner ikke sykehuset ut klær til baby pga smittevern (bortsett fra den bodyen de kler babyen i rett etter fødsel), så nå må jeg ha med mer. Har pakket for tre dager, pluss to ekstra skift i tilfelle. Har også med meg et par gulpekluter, tre siklesmekker, hentesettet, ullpledd og lue. Fikk gulpebaby sist, derfor jeg har med gulpekluter og siklesmekker 😅 Anonymkode: 5b729...30e Ville tatt med et eller to sett i strl 50, resten i 56. Jeg personlig liker ikke de omslagsbodyene, så jeg sverger til vanlige myke, gode klær er det viktigste. Anonymkode: 5b729...30e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #5 Del Skrevet 14. januar 2021 Jeg pakket med to sett body + myk bukse i størrelse 50 og to sett i størrelse 56. I tillegg pakket jeg ned er par sokker og reisesett. Vi brukte vel étt sett i størrelse 50 under oppholdet og reisesettet. ut over det var han stort sett bare i bleia. Anonymkode: 85af4...691 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #6 Del Skrevet 14. januar 2021 Får man ikke låne klær på barsel om dagen? 🤔 Anonymkode: b45a4...14d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #7 Del Skrevet 14. januar 2021 Jeg tenkte man ikke trengte særlig med klær, men veldig glad jeg pakket med. Trodde babyen skulle skli inn i 56, for var stor, men for en nyfødt er ofte 50 romslig. Var 2 døgn på barsel og brukte 2 pysjer og 2 klesskift. I tillegg reisesett med dress, lue, votter. Helt klart enklest med omslagsbody og bukse med føtter. Og pysj med glidelås. Anbefaler også votter i bomull fordi babyer klorer seg gjerne lett i ansiktet😊 Anonymkode: 59958...553 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #8 Del Skrevet 14. januar 2021 Jeg dro hjem knappe 6 timer etter fødselen. Hadde bare med en body og en strømpebukse og en tynn utedress og et pledd til å legge over bilstolen da vi bar henne ut i bilen. Anonymkode: 9ed9b...7a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #9 Del Skrevet 14. januar 2021 Jeg har pakket ned to bodyer og to sparkebukser i str 50, og samme i str 56. Og sokker, Strømpebukse og 1 pysj i 50 og en i 56. Anonymkode: d524d...dea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #10 Del Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Med første hadde jeg bare med to bodyer, ei strømpebukse, to par bukser, hentesett, ullpledd og to tynne luer. Da lånte jeg de klærne jeg trengte på sykehuset mens vi var der, så jeg kunne egentlig klart meg mye mindre enn jeg hadde med, men jeg likte tanken på å ha med meg litt Denne gangen låner ikke sykehuset ut klær til baby pga smittevern (bortsett fra den bodyen de kler babyen i rett etter fødsel), så nå må jeg ha med mer. Har pakket for tre dager, pluss to ekstra skift i tilfelle. Har også med meg et par gulpekluter, tre siklesmekker, hentesettet, ullpledd og lue. Fikk gulpebaby sist, derfor jeg har med gulpekluter og siklesmekker 😅 Anonymkode: 5b729...30e Hvilket sykehus er dette? Anonymkode: fa3ce...72a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #11 Del Skrevet 15. januar 2021 Hadde med ett par bodyer, sokker og bukser pluss det hun skulle ha på når vi reiste hjem. Fikk ikke lov av sykehuset å bruke noen ting av det jeg selv hadde med😢 Anonymkode: 4515f...4d8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #12 Del Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvilket sykehus er dette? Anonymkode: fa3ce...72a Sykehuset Innlandet Anonymkode: 5b729...30e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #13 Del Skrevet 15. januar 2021 Jeg hadde ikke pakket med noe klær som passet, lånte på sykehuset første natta (født på kvelden). Heldigvis kom mamma med et par bodyer i str 48 dagen etter. Alt i str 50 var for stort, men hadde med to myke bukser og et par bodyer, i tillegg til jakke (ble ikke brukt ved hjemreise heller), et par sokker og teppe. Hvis du vet du må bruke egne klær, og må bli noen dager så ville jeg tatt med fire bodyer, to bukser, en pysj, et par sokker, en lue og noe til å ha utenpå for hjemreise. Denne gangen regner jeg med at vi tar med noe tilsvarende, men også en tynn dress for hjemreise, august er ustabilt. Anonymkode: a9c45...c39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #14 Del Skrevet 15. januar 2021 Da jeg fikk sønnen min hadde vi med oss mye klær. Men da vi var på sykehuset brukte vi kun body og helseteppe. Ellers brukte vi ett plagg på hjemover turen Anonymkode: 79d8b...80d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #15 Del Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hadde med ett par bodyer, sokker og bukser pluss det hun skulle ha på når vi reiste hjem. Fikk ikke lov av sykehuset å bruke noen ting av det jeg selv hadde med😢 Anonymkode: 4515f...4d8 Når var dette? Har fått beskjed om å ha med alt til baby, for her er det slutt på låne klær.. Rart det skal være så forskjellig! Anonymkode: 548ec...b88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #16 Del Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Får man ikke låne klær på barsel om dagen? 🤔 Anonymkode: b45a4...14d Stemmer. På enkelte sykehus får en ikke lånt klær på grunn av pandemien. Det har visst noe med overbelastning av vaskesystemet på grunn av økt renhold. Anonymkode: e5183...a70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #17 Del Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Når var dette? Har fått beskjed om å ha med alt til baby, for her er det slutt på låne klær.. Rart det skal være så forskjellig! Anonymkode: 548ec...b88 2015 Anonymkode: 4515f...4d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #18 Del Skrevet 15. januar 2021 Vi hadde med altfor altfor lite klær med første. Sykehuset hadde en eneste hullete body vi lånte, og babyen gulpet konstant, så vi gikk gjennom 3-4 plagg daglig. I tillegg ble det mye melkesøl og jeg tisset på meg og skvettet ekstremt, så i det hele tatt et sabla søl, haha. Det var kaldt på barselhotellet, mye kaldere enn hjemme, så burde hatt med mer klær både til oss og baby. Jeg fødte tidlig morgen torsdag så ble ikke skrevet ut før søndag som førstegangsfødende, så det var jo ganske lenge å være der, om mannen måtte hjem og hente mer klær to ganger. Dette var på Ullevål. Neste gang pakker vi med oss heller litt for mye enn for lite, selv om da blir det ihvertfall på sommeren så forhåpentligvis ikke like kaldt. Anonymkode: 2342f...68b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #19 Del Skrevet 15. januar 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Vi hadde med altfor altfor lite klær med første. Sykehuset hadde en eneste hullete body vi lånte, og babyen gulpet konstant, så vi gikk gjennom 3-4 plagg daglig. I tillegg ble det mye melkesøl og jeg tisset på meg og skvettet ekstremt, så i det hele tatt et sabla søl, haha. Det var kaldt på barselhotellet, mye kaldere enn hjemme, så burde hatt med mer klær både til oss og baby. Jeg fødte tidlig morgen torsdag så ble ikke skrevet ut før søndag som førstegangsfødende, så det var jo ganske lenge å være der, om mannen måtte hjem og hente mer klær to ganger. Dette var på Ullevål. Neste gang pakker vi med oss heller litt for mye enn for lite, selv om da blir det ihvertfall på sommeren så forhåpentligvis ikke like kaldt. Anonymkode: 2342f...68b Haha, altså jeg svettet, ikke skvettet 😂 Ille nok å være inkontinent å ikke klare holde inne, jeg var ikke helt usivilisert i tillegg. Anonymkode: 2342f...68b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #20 Del Skrevet 16. januar 2021 På sykehuset her jeg bor, er det ikke klær til utlån. Vi fikk ei strikka lue, og fikk låne tepper og dyne. Sokker er det mest håpløse man kan sette på en baby, det fant jeg ut til førstemann... Med andremann hadde vi strømpebukser. Vi var der i tre døgn, regnet med to klesskift per døgn. Hadde altså med 6 strømpebukser og 6 bodyer... Vi tok med to strømpebukser for mye, da denne her babyen bæsja så det tøt, og neste gang kommer jeg til å ta med bodyer til tre skift per dag - denne babyen gulpa også en hel del de første dagene, for å ikke snakke om melkesølet fordi det spruta melk på andre sida av rommet så fort jeg tenkte på baby i heidundrende styrke, og da jeg skulle amme, så ble det sølete også på baby den første tida, frem til jeg begynte å huske på gulpeklutene. Vi hadde med 2 bodyer i str 50, resten i str 56. Str 50 ble for stort, så 56 ble altfor svært. Men ikke så mye å gjøre med det, annet enn å brette ermene godt opp og dra strømpebuksa godt over rumpa. Jeg husker ikke str på strømpebuksene, men mener de enten var 50/56, eller 56. Hadde ellers en ulldress ved behov, og baby var ellers alltid pakka inn i et pledd eller under ei dyne. Opplevde det som litt kjølig på barsel, så med andremann tok jeg med et ullpledd til den lille. Hentesettet besto av en tynn strikkejakke og strikkebukse over en blondebody laget av farmor. Anonymkode: b6e77...bf4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå